1 vuotiaat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tyttö täyttää kohta 1 v. Osaa ainakin kiukutella kovasti ja roikkua äidin helmassa jatkuvasti. Joku ihme riippuvuuskausi kai menossa..:) Mutta muitakin juttuja jo osaa, esim. kävellä lyhyitä matkoja itse, syödä sormin ja haarukallakin (vaihtelevalla menestyksellä). Rytmit meillä on ihan sekaisin johtuu varmaan näistä kesämenoista, mutta yleensä nukkuu vielä kahdet päikkärit...Nukkumaan mennäänkin sitten LIIAN myöhään illalla. Yritän päästä yksiin päikkäreihin, jotenkin pikkuhiljaa..
Syö samaa ruokaa muun perheen kanssa ja juo velliä hurjat määrät!

Meillä poika 1 v 3 kk. Osaa kävellä, sanoo muutamia sanoja. Kiipeää joka paikkaan, ei viihdy itsekseen. Karkailee tielle, ei kuuntele yhtään. :D Osaa juoda itse nokkamukista ja osaa syödä itse sormin ja aika hyvin jo lusikallakin. Päivärytmi on suhteellisen säännöllinen ja yhdet päikkärit nukutaan. Yöunet n. 20.30-6.30. Aamuheräämisaika vaihtelee enemmän.

Syö pilttejä ja itse tehtyä ruokaa, kun vaan ehdin tekemään. Ruoka maistuu hyvin. Aamuin illoin puuroa, lisäksi kaksi lämmintä ruokaa ja yks välipala. Juominen on ollut vähän heikkoa, kun ollaan vähennetty tuttipullon käyttöä. Osaa kuitenkin juoda nokkiksesta halutessaan. Saa enää vain päiväunipullon.

kävelee tukea vasten,seisoo ilman tukea,osaa kiivetä, ja tulla pylly edellä alas, sanoo:äiti,isi, ei, nälkä, vettä, hauva yms. Osaa syödä vaihtelevalla menestyksellä lusikalla, osaa juoda itse, sormin syö lähes kaiken ruuan(ja heittää lusikan lattialle). Nukkuu 20.00-05.00, päikkärit 11.00-13.00

Syö ainoastaan kotiruokaa, samaa mitä muutkin+ hedelmiä, salaattia yms. puuroa aamulla 2 desiä), leipää illalla, 2 lämmintä ateriaa(samankokoiset annokset kuin äiti syö), 1 välipala(hedelmää, jogurttia, leipää).

Tytöllä ikää 1v2kk

Mun siskon tyttö on 1 v 4kk <3
Kävelee todella sujuvasti, juokseekin jo (salaman nopea villiviikari), kiipeää ihan joka paikkaan, turvassa ei ole mikään pöytä eikä tuoli eikä kirjahylly. Syö itse (suuttu jos yrittää syöttää) ja syö mieluiten samaa ruokaa mitä muukin perhe, osaa juoda kiltisti myös oikeasta mukista (tosin pitää vahtia vieressä, ettei keksi heittää sitä), joskus maistuu puuro, mutta välillä leikitään isoa tyttä varsinkin aamuisin ja halutaan leipää kuten muukin perhe :-D. Sanoo muutamia "oikeita" sanoja kuten mummu ja ei ja sitten kyllä juttelee tosi paljon, mutta ei siitä mitään ymmärrä.
Paras kirja on kirja jossa on autoja, sitä pitää aina yhdessä lukea. Paras lelu on sellainen mihin laitetaan eri muotoisia palikoita reijistä sisään, sitä tehdään uudestaan, udestaan ja uudestaan. Ja myös enon päältä ajettava leikkitraktori ja skootteri on tosi pop kun siellä ollaan kylässä.
Menee nukkumaan 20-22 ja herää vastavasti 8-10, päivä unet riippuu milloin on aamulla herätty, yleensä 12-14.
Likka omaa hyvin tempparamenttisen luonteen (kuten äitinsä ja molemmat tätinsäkkin :-D) ja osoittaa helposti mieltään jos asiat ei mene oman mielen mukaan. Ja tuppaa haluamaan aina sen keinun missä jo joku toinen on tai lelun mikä jo toisella on. Nyt varsinkin kun sai uuden pikkuveljen niin huomiota täytyy saada tupla määrä :-D