1-vuotiaat potalla

Käykö teidän 1 vee tenavat jo potilla säännölisesti? Vaiko on teillä vasta suunnitteilla aloittaa pottailu? Pottailukokemuksia tässä haeskelen...

Oma tyttöni nyt n. 1 vee 1 vko on tehnyt n. kuukauden ajan kakan pottiin (vaippaan ei ole siis kakkaa tullu kuukauteen). Tyttö tekee aamukakan pottiin ja nyt on n. viikon ajan myös aamupisu tullut pottiin. Lisäksi iltapissi (ennen unillemenoa) on nyt löytänyt tiensä pottiin viikon ajan. Eilen tyttö teki pissin myös päiväruoan jälkeen pottiin. Hyvin viihtyy neiti potilla. Lueskelee samalla kurkistuskirjoja ja osoittelee vessan tavaroita :D Ajattelin, että pikku hiljaa hyvä tulee niin jos kesään mennessä selvittäisiin vaikka jo päivät ilman vaippoja...<br><br>
 
No meidän poitsu 1v.1kk käy potalla suht säännöllisesti. Yritän ehtiä laittam. aina herät. aamulla ja päikkäreiltä sekä syömisten jälkeen. Tykkää siinä istuskella jos katsoo samalla leluja yms. Mitään kiirettä en kuitenkaan aio pitää kuivaksi oppimisessa! tekee pisut js kakat pottaan jos kiinnostaa ja asia sujuu ilman sen kummempia juttuja.... Jos taas jossain välissä pottaili into loppuu niin ei haittaa, tekee sitten vaippaan...
Näin meillä meinaa kävi isoveljensä kanssa.
Hienoa jos pottailu sujuu, mutta meillä ei tehdä siitä numeroa. Kaikki oppivat kuivaksi omassa tahdissaan =)
 
Meillä tyttö 1,2v käy säännölisesti pytyllä.Pottaharjoittelu aloitettiin 8kk iässä.Välillä on päiviä,että vaippa pysyy kuivana ja taas välillä ei.Kokeiltiin täysin vaipattomuuttakin,mutta tuli kipeeksi.Joten aloitatetaan jossain vaiheessa uudestaan.Osaa kyllä osittain ilmaista hätänsä,mikä helpottaa pottailua.Taputtaa jo itselleen,kun tuotosta tulee.Niin sen verrran ,että tyttö istuu niin kauan kunnes tulee jotain.Nousee pystyyn jos ei ole hätä.<br><br>
 
Teillä menee hyvin toi potatus, meidän neiti on 2v1kk ja käy vaan lähestulkoon tarhassa potalla, mitään ei ole kuulemma ikinä tullu, kotona on käyny 2krt ja kummallakin kerralla tuli pissa, eipä neiti tykkää potasta, eikä kyllä pöntöstäkään.
 
sau
Kuivaksi kyllä oppii ajallaan, mutta kyllä minä olen alkanut potattaa molempia lapsiani heti kun se on heitä itseään alkanut kiinnostaa. Silloinhan sitä kannattaa takoa kun rauta on kuuma, kuten sanotaan.

En enää muista tarkkaan, milloin poikani aloitti potalla käynnin, mutta päiväkuivaksi hän oppi 1v8kk iässä. Nuorempi (1v3kk) tekee kyllä jotakin pottaan aina kun sillä istuu, mutta häntä käytän potalla vain vaipanvaihtojen yhteydessä ja silloin jos hän itse sinne haluaa. En siis edes niin johdonmukaisesti, että aina unien jälkeen mentäisiin esim.
 
Meillä poika 1v 1kk on kakannut pottaan n10 kk alkaen oikeastaan pelkästään, pari kertaa on tullut pieni papana vaippaan kun ei ola tajuttu että herra pyytää potalle. Pisut tulee yleensä aina kun potalle laitetaan, eli unien ja ruokailuje jälkeen. En kyllä odota pojan oppivan kuivaksi vielä pitkiin aikoihin, mutta tykkää selvästi tehdä tarpeensa mieluummin pottaan kuin vaippaan - ihan ymmärrettävää... :heart:
 
Meillä pottailu alkoi säännöllisemmin n. kuukausi sitten. Tyttö 1 v 3 kk on rauhallista mallia ja istuu mielellään potalla, kunhan vain muistaa asettaa pienen lelulaatikon vierelle, jotain pitää saada ehdottomasti käteen.

Eli n. kuukausi sitten alkoi pisut useimmiten ilmaantumaan pottaan istunnon tuloksena, niinpä sitten aloin huolehtimaan säännöllisemmästä istuntorytmistä. Potalla käynti tapahtuu täysin minun aloitteesta, hän ei mitenkään ilmoita, että nyt olisi asiaa potalle ja vaipoissa ollaan, mutta olen varsin tyytyväinen siihen, että hän iloisin mielin käy potalle kun sitä tarjotaan ja sen verran jaksaa siinä viihtyä, että usein tarkoituskin vaikka sitten vahingossa toteutuu.
 
Meillä alotettin pottailu 7kk iässä. Nykyään tuo 1v2kk on kotona ilman vaippaa ja usein muullonkin on vaippa ihan kuiva, jos hänet vie potalle kun hän pyytää.
Tottakai tässäkin on parempia ja huonompia päiviä, eli joskus kastuu useat housut, mutta useemmin ei ollenkaan.
 
Meillä käy päiväunien jälkeen ja iso pissa tulee, muuten istuskelee potalla milloin nyt osuu vessaan tutkimusmatkoillaan (housut jalassa tai ilman). Istuu siinä ja suhisee sss... kun aina sanon niin siinä päikkäreiden jälkeen. :D Kakkaa ei oo kertaakaan tullu, tekee niitä useamman päivässä epäsäännölliseen aikaan, ja on yleensä ihan löysää joten tulee nopeasti (eli jos huomaan että kyykistyy otsa rypyssä, niin on myöhäistä juoksuttaa potalle).
 
meillä
Poika lähes päiväkuiva ja ikää on 1v.4kk.
Vuoden ikäisestä tullu pottaan aina kun viedeään (säännöllisesti viedäänkin) ja nykyään pyytää potalle itse kun on hätä. Ei kylläkään osaa puhua, mutta näyttää hätänsä:)

Aina tykänny pottailusta ja nauttinut alusta asti kuun osaa niin hienosti, kovasti aina kehutaan ja taputetaan vieläkin...ja poika loistaa:)
 
näin meillä
Meidän tyttö 1 v 6 kk on päiväkuiva. Unilla ja ulkoillessa käyttää vaippaa, muuten ei. Heräämisen jälkeen vaippa ei ole koskaan kuiva, mutta ulkoilun jälkeen monesti on, jos ei olla pitkään ulkona. Osaa sanoa hädästään etukäteen. Vahinkoja sattuu aina välillä, mutta ei päivittäin, joskus vain. Pottaan alkoi tutustua alle vuoden ikäisenä ja aluksi käytettiin potalla heräämisen ja syömisen jälkeen ja siitä se sitten lähti. Ensimmäisen kerran alkoi itse ilmaista hätäänsä 1 v 4 kk ikäisenä ja pikku hiljaa jätettiin vaipat pois.
 

Yhteistyössä