H
hurjaa
Vieras
Meidän elämä on mennyt ihan mahdottomaksi. Esikoiseni on aina ollut helppo ja hymyilevä lapsi, jonka kanssa on voinut shoppailla ja matkustella ym. (tämä siis vain esimerkiksi). Hän on nukkunut täysiä öitä 6kk lähtien (lukuunottamatta 8kk vaihetta jolloin oppi seisomaan ja sitä piti tehdä yölläkin). Myös ihan kaikki ruoat on aina menneet hyvin alas eikä allergioita ole. Kun yhden ikävuoden pyykki ylitettiin, niin elämästä tuli aikas rankkaa. Yksi korvatulehdus kärsittiin ja sen jälkeen arki on ollut ihan yhtä kiukuttelua; haluaa välttämättä tehdä kaiken itse, kun iltapesulla annan hammasharjan, haluaa tutin ja toisinpäin. Nukkumaan ei enää osaa käydä itse eikä suostu nukkumaan kuin meidän välissä. Minä olen sen verran herkkäuninen etten saa yhtään siten nukutuksi. Huh, enpä ole tainnut yhtään kokonaista yötä nukkuakaan viimeiseen kuuteen viikkoon. Olen palannut töihin, joten päiväkotielämä vaatii varmaan osaltaan pienen jaksamista. Mutta hoidossa menee kuulemma hyvin; syö ok ja nukkuu pari tuntia päivällä. Illalla en saa nukahtamaan omaan sänkyyn, saati itsekseen. Onkohan eroahdistustakin ilmassa?
Eniten surettaa tämä huonotuulisuus joka ei löhde sitten millään.. voiko reilu 1-vuotiaalla jo olla uhmaa? Tuntuu että olen menettänyt sen pienen ilopillerin.
Mitä mieltä olette, voisiko unikoulua ajatella? Annan paljon syliä mutta pahalta tuntuu kun ei sekään auta. Entäs pitäisikö käyttää lääkärissä ettei ole sairas? Poskihampaita kylläkin tulossa. Huhuh että vanhempana olo on raskasta.
Mieheni kanssa sitten toisillemme huudetaan hyviä ohjeita mitä lapsi milloinkin tarvitsee.
Neuvoja tai spekulaatioita kaivataan. Onko kellään muulla tällaista?
Eniten surettaa tämä huonotuulisuus joka ei löhde sitten millään.. voiko reilu 1-vuotiaalla jo olla uhmaa? Tuntuu että olen menettänyt sen pienen ilopillerin.
Mitä mieltä olette, voisiko unikoulua ajatella? Annan paljon syliä mutta pahalta tuntuu kun ei sekään auta. Entäs pitäisikö käyttää lääkärissä ettei ole sairas? Poskihampaita kylläkin tulossa. Huhuh että vanhempana olo on raskasta.
Mieheni kanssa sitten toisillemme huudetaan hyviä ohjeita mitä lapsi milloinkin tarvitsee.
Neuvoja tai spekulaatioita kaivataan. Onko kellään muulla tällaista?