1-vuotiaan tutista vieroittaminen???

Kuopus on tosin vasta 10kk, mutta jo pitkään olen miettiny, että miten saisin hänet vierotettua tutista. Viimeistään 1-vuotispäivän "kunniaksi" ajattelin tuon tehdä. Esikoinen aikoinaan lopetti tutin syömisen itse jo 5kk iässä, joten noista vieroitushommista ei ole mitään hajua. Muksu siis tarvitsee tuttia lähinnä vaan yöunille käydessä. Joskus saattaa itse laittaa tutin suuhun päiväunilla, mutta tietysti päikyiltä voisi jo ton tutin jättää pois, kun ei sitä erityisen paljon kuitenkaan kaipaa.

Mutta tota yöunille käymistä mietin. Meneeköhän illat sitten ihan huuteluksi, kun en annakaan tuttia? Kestääköhän montaki iltaa ennen ku muksu tottuu nukahtamaan ilman tuttia? Vai onko jotain muita vinkkejä,miten tuo vieroitus tulisi hoitaa?
 
Mulla on 2 poikaa joista kuopus ainoastaan käytti tuttia.Kuopus on nyt 1v2kk ja yksinkertaisesti otin tutin pois kun 1-v. tuli täyteen.Meilläkin sitä käytettiin vaan yöllä ja satunnaisesti päivällä.2 yötä poika kitisi,sen jälkeen ei mitään.Kävi helposti.
 
meillä meni niin että puolen vuoden iässä se jäi pois kokonaan.ensin aloin jättämään tutin pois päiväunilta ja sitten pikkuhiljaa yöunilta,kyllähän se jonku aikaa kestää sitä huutoo mut ku ei anna periks ni unohtuu tutti.se vaatii vaan vähän kärsivällisyyttä :)
 
Meillä poika 1v3kk ja tutti otettiin pois pari vkoa sitten. Nyrhin tutin pään pieneksi jos olisi alkanut kyselemään sen perään nukkumaan mennessä (tutti oli siis käytössä ainoastaan nukkumaan mentäessä ja päiväunilla), mutta ei kuitenkaan kysellyt. Ekan kerran tutti oli poissa päiväunilta, ei "uskallettu" koettaa tutittomuutta heti yöunille jos olisi tullut kauhea huuto. Mutta poika yllättikin ja ei ollut juuri moksiskaan kun ei tuttia tullut!! Hämmentyneenä vain osoitteli parina iltana suuhun että jotain unohtui, mutta ei reagoitu siihen mitenkään eiku tutista ole sen jättämisen jälkeen puhuttu. Meidän tutista vieroitus meni siis loistavasti ja ainakin meillä toimi se, että vierotettiin tässä iässä eikä sitten kun osais oikein kunnolla sitä vaatia takaisin. Tsemppiä vieroitukseen, se kyllä jännittää, tai ainakin minä jännitin sitä tosi paljon, mutta onneksi turhaan =)
 
Meillä esikoinen on nyt 1,5v ja ollu tutitta n. kuukauden. Tyttö itse oli tiputtanu tutin sängyn alle, joten en löytänyt sitä kun tyttöä laitoin nukkumaan. Löysin tutin siivouksen yhteydessä, mutta en antanut takaisin koska ei sitä kaivannut.
 
Meillä on molemmilta pojilta otettu tutti pois vajaa 1 v iässä (nuoremmalta viime viikolla). Ensin on rajoitettu tutin käyttö nukkumisiin ja sitten vaan yksi sopiva päivä pistetty kokonaan piiloon eikä annettu enää. Muutaman illan on nukuttaminen vienyt tavallista kauemmin, mutta mitään hirveitä huutokonsertteja ei ole ollut. Noin pieni unohtaa koko tutin aika nopeasti.
 

Yhteistyössä