1-vuotiaan synttärijuhlista

Ensimmäistä kertaa pitäisi lapselle järjestää juhlat, joten kaipaisin mielipiteitä/neuvoja.

Ensinnäkin tarjoilut, ajattelin tehdä voileipäkakkua, ruisnappeja lohitäytteellä, karjalanpiirakoita ja munavoita sekä täytekakkua. Jotain muuta makeaa voisin leipoa lisäksi, ehdotuksia? Mistä omat lapsenne pitävät? Suurin osa lapsista on iältään 3-5 vuotiaita.

Lisäksi ajattelin laittaa ulos tarjolle mehua tai boolia ja isolle tarjottimelle vesimelonia, hunajamelonia, mansikoita ym. Pitäisikö laittaa vielä jotain suolasta, popcornia tai sipsejä? Jos on hyvä ilma, lapset varmaan leikkivät pihalla suurimman osan ajasta.

Ja sitten vielä, onko lapsille yleensä annettu jotkin yllätyspussit mukaan lähtiessä? Ja mitä niihin kuuluisi laittaa? Muistan vaan omasta lapsuudesta, että sellaisia oli juhlissa. Kokemusta lastenjuhlista ei siis ole, joten vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
 
"Vieras"
Lapset ei tykkää voileipäkakusta, yleensä myöskin töytekakku tekee huonosti kauppansa. Suolasena ehkä pellillinen pizzaa tai esim kinkkupiirakka. Tosin, laåset ayö mwlko huonosti suolasia juhlissa ylipäänsä.
Makeana täytekakun lisäksi keksejä(nämä uppoaa lapsille aina juhlissa parhaiten) sitten esim muffinsseja, mustikkapiirakkaa tms
Meillä on nuo yllätyspussit saanu onginnassa, se on hauska ohjelmanumero myös yksvuotiaan mielestä. Niissä on ollu esim
Muutama karkki, ilmapalloja, sellaisia vappupillejä, tarroja.
 
[QUOTE="Vieras";28732447]Lapset ei tykkää voileipäkakusta, yleensä myöskin töytekakku tekee huonosti kauppansa. Suolasena ehkä pellillinen pizzaa tai esim kinkkupiirakka. Tosin, laåset ayö mwlko huonosti suolasia juhlissa ylipäänsä.
Makeana täytekakun lisäksi keksejä(nämä uppoaa lapsille aina juhlissa parhaiten) sitten esim muffinsseja, mustikkapiirakkaa tms
Meillä on nuo yllätyspussit saanu onginnassa, se on hauska ohjelmanumero myös yksvuotiaan mielestä. Niissä on ollu esim
Muutama karkki, ilmapalloja, sellaisia vappupillejä, tarroja.[/QUOTE]

Näistä lapsista moni tykkää voileipäkakuista, niitä on meidän perheen juhlissa aina tarjolla. Ajattelin noita karjalanpiirakoita niille, jotka ei pidä. Voisin tietysti ostaa pakasteesta vaikka lihapasteijoita vielä. Tai Lidlin pikkupitsoja :)

Onginta onkin hyvä idea, täytyy miettiä mihin saisin jonkun verhon laitettua.
 
MiniSun
Kuulostaa kivalta. Noiden lisäksi voisin laittaa itse vielä vaikkapa viinirypäleitä, maissinaksuja (jos siis on sellasia 1-vuotiaitakin), kurkusta ja porkkanoista siivuja :)
 
Mä mietin noita vihannestikkuja ja dippiä ulos hedelmien lisäksi, ehkä se on parempi jotain vähän terveellisempää laittaa kakkujen lisäksi kun sipsit :) Ja maissinaksut on mun tytön herkkua, niitä pitääkin laittaa pienille kulhoon.

Mokkapalat on myös hyvä idea, mä onnistun pilaamaan ne aina, mut siinäpä ois miehelle oiva homma.
 

Yhteistyössä