1-vuotiaan seksuaalisuus

Anteeksi mutta mistähän sinä nyt oikein puhut??? Yksivuotias ei tyydytä itseään vaikka hän raplaileekin alapäätään vaan siitä että hän ihmettelee(pojasta puhun siis) että mitkä ihmeen kapistukset tuolla on.
 
kesäkuunmamma
Meillä poika 1v. juuri "löytänyt" tuon ulokkeensa ja räplää sitä kovasti tutkien, mutta en sitä kyllä tyydytykseksi sanoisi :eek: :eek:
Jokainen meistä on lapsena itseään tutkinut....

Ohoh :headwall:
 
huhuh
1 vuotiaan seksuaalisuus???? HALOOOO!

Ei 1 v lapsi ole seksuaalinen! Ei hän koe, eikä näe itseään seksuaalisena.
Kun 1 v räplää alapäätään, hän ei koe siitä mitään seksuaalista mielihyvää !
1 vuotiaalle lapselle sukuelmiet ovat ihan samanlaisia ruumiinosia kuin nenä, sormet, kädet, korvat........

1 v on periaatteessa ihan VAUVA.

Vielä 10 -vuotiaanakaan LAPSI EI OLE seksuaalinen, vaikka alkaakin jo kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta ja ainakin tytöt ulkoisesti alkavat kehittyä pikkuhiljaa naiseksi - silti he ovat LAPSIA, eivätkä lapset ole seksuaalisia omasta mielestään!
 
Mamseli harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 09:04 huhuh kirjoitti:
1 vuotiaan seksuaalisuus???? HALOOOO!

Ei 1 v lapsi ole seksuaalinen! Ei hän koe, eikä näe itseään seksuaalisena.
Kun 1 v räplää alapäätään, hän ei koe siitä mitään seksuaalista mielihyvää !
1 vuotiaalle lapselle sukuelmiet ovat ihan samanlaisia ruumiinosia kuin nenä, sormet, kädet, korvat........

1 v on periaatteessa ihan VAUVA.

Vielä 10 -vuotiaanakaan LAPSI EI OLE seksuaalinen, vaikka alkaakin jo kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta ja ainakin tytöt ulkoisesti alkavat kehittyä pikkuhiljaa naiseksi - silti he ovat LAPSIA, eivätkä lapset ole seksuaalisia omasta mielestään!
Kyllä minä ainakin jo tyydytin itseäni 10 vuotiaana :whistle:
 
Seksuaalinen kehitys tapahtuu askel askeleelta

Lapsuusikä

Ihminen on seksuaalinen olento syntymähetkestä kuolemaansa asti. Jo raskauden alkuhetkillä määräytyy se tuleeko meistä tyttöjä vai poikia, miehiä vai naisia.

Lapsuudessa opitaan luottamaan. Lapsena kehittyy perusluottamus ja ihmistuntemus, jonka pohjalle myöhemmin rakennetaan esimerkiksi omat ihmissuhteet ja parisuhteet. Omat lapsuuden kokemukset muista ihmisistä vaikuttavat siis ihmiskäsitykseemme. Seksuaalisuudessa, samoin kuin lapsuusaikana, luottamus on tärkeää, ja siksi lapsuus on merkittävä vaihe ihmisen seksuaalisessa kehityksessä.

Vauvana lapsi saa erilaisia tuntemuksia muiden ihmisten välityksellä. Vauva oppii nopeasti millainen kosketus tuottaa mielihyvää ja millainen kosketus ei ole mukavaa. Vauva aistii ympärillään tunteita ja vastaanottaa vanhemmiltaan rakkautta ja turvaa. Vauva saa ravintonsa usein äidistä, ja imetystilanne antaa vauvalle samalla ruumiillista mielihyvää, lämpöä ja läheisyyttä. Tämä turvallisuus ja luottamus ovat kaiken alku, pohja, jolle myöhemmin rakennetaan ihmissuhteita ja jolle myös seksuaalisuus alkaa hahmottua.

Lapsuudessa tietoisuus ympäröivästä maailmasta lisääntyy. Pienestä pitäen lapsi tutkii, tarkastelee ja hahmottaa ympäristöään, sen ihmisiä, sen tunteita ja myös siinä piileviä vaaroja. Lapsi oppii hyvin nopeasti ettei kuumalle liedelle voi laittaa kättä, koska se tuottaa kipua ja mielipahaa. Hän valitsee turvalliset aikuiset ympärillään ja oppii luottamaan läheisiin ihmisiin. Lapsi huomaa, että on olemassa miehiä, naisia, tyttöjä ja poikia. Lapsi opettelee ja vastaanottaa mielihyvän kokemuksia: lämpöä, ihokosketusta ja rakkautta, ja voi oppia myös tuottamaan mielihyvää itselleen vaikkapa omia sukupuolielimiä koskettelemalla.

Lapsuudessa opitaan myös kehon rajoja, sitä mikä on sallittua ja mikä kiellettyä, mitkä osat itsessä ovat omia, yksityisiä ja mitkä taas ovat julkisia, mistä pissa ja kakka tulevat ja miksi ihmisillä on sukupuolielimet. Oppiessaan uusia asioita lapsi huomaa hallitsevansa kehoaan ja oppii samalla kontrolloimaan omaa itseään, kehoaan ja sen toimintoja. Oman ruumiin hallinta on tärkeä osa itsenäisyyttä, ja se opitaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Omat muistot näistä lapsuuden kokemuksista ja tuntemuksista saattavat olla hataria tai tuntua kaukaisilta, mutta ilman niitä myöhempi seksuaalinen kehittyminen ei olisi mahdollista.

Myöhemmin lapsuudessa aletaan jo opiskella tiedollisiakin valmiuksia rakentaa ja hahmottaa omaa seksuaalisuutta. Kysytään vanhemmilta tai läheisiltä aikuisilta erilaisia asioita: mistä vauvat tulevat, miten ne pääsevät sisään äidin vatsaan ja missä on isän vauvansiemenvarasto. Miksi pippeli välillä muuttuu ja tuntuu hassulta, missä pissareikä ja vauvareikä ovat, miksi Liisalla on pimppi, tai voivatko miehet tehdä lapsia? Kaikilla kysymyksillään lapsi pyrkii hahmottamaan seksuaalisuuttaan.

 
Nallukka Pullukka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 09:23 Aamuinen kirjoitti:
Seksuaalinen kehitys tapahtuu askel askeleelta

Lapsuusikä

Ihminen on seksuaalinen olento syntymähetkestä kuolemaansa asti. Jo raskauden alkuhetkillä määräytyy se tuleeko meistä tyttöjä vai poikia, miehiä vai naisia.

Lapsuudessa opitaan luottamaan. Lapsena kehittyy perusluottamus ja ihmistuntemus, jonka pohjalle myöhemmin rakennetaan esimerkiksi omat ihmissuhteet ja parisuhteet. Omat lapsuuden kokemukset muista ihmisistä vaikuttavat siis ihmiskäsitykseemme. Seksuaalisuudessa, samoin kuin lapsuusaikana, luottamus on tärkeää, ja siksi lapsuus on merkittävä vaihe ihmisen seksuaalisessa kehityksessä.

Vauvana lapsi saa erilaisia tuntemuksia muiden ihmisten välityksellä. Vauva oppii nopeasti millainen kosketus tuottaa mielihyvää ja millainen kosketus ei ole mukavaa. Vauva aistii ympärillään tunteita ja vastaanottaa vanhemmiltaan rakkautta ja turvaa. Vauva saa ravintonsa usein äidistä, ja imetystilanne antaa vauvalle samalla ruumiillista mielihyvää, lämpöä ja läheisyyttä. Tämä turvallisuus ja luottamus ovat kaiken alku, pohja, jolle myöhemmin rakennetaan ihmissuhteita ja jolle myös seksuaalisuus alkaa hahmottua.

Lapsuudessa tietoisuus ympäröivästä maailmasta lisääntyy. Pienestä pitäen lapsi tutkii, tarkastelee ja hahmottaa ympäristöään, sen ihmisiä, sen tunteita ja myös siinä piileviä vaaroja. Lapsi oppii hyvin nopeasti ettei kuumalle liedelle voi laittaa kättä, koska se tuottaa kipua ja mielipahaa. Hän valitsee turvalliset aikuiset ympärillään ja oppii luottamaan läheisiin ihmisiin. Lapsi huomaa, että on olemassa miehiä, naisia, tyttöjä ja poikia. Lapsi opettelee ja vastaanottaa mielihyvän kokemuksia: lämpöä, ihokosketusta ja rakkautta, ja voi oppia myös tuottamaan mielihyvää itselleen vaikkapa omia sukupuolielimiä koskettelemalla.

Lapsuudessa opitaan myös kehon rajoja, sitä mikä on sallittua ja mikä kiellettyä, mitkä osat itsessä ovat omia, yksityisiä ja mitkä taas ovat julkisia, mistä pissa ja kakka tulevat ja miksi ihmisillä on sukupuolielimet. Oppiessaan uusia asioita lapsi huomaa hallitsevansa kehoaan ja oppii samalla kontrolloimaan omaa itseään, kehoaan ja sen toimintoja. Oman ruumiin hallinta on tärkeä osa itsenäisyyttä, ja se opitaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Omat muistot näistä lapsuuden kokemuksista ja tuntemuksista saattavat olla hataria tai tuntua kaukaisilta, mutta ilman niitä myöhempi seksuaalinen kehittyminen ei olisi mahdollista.

Myöhemmin lapsuudessa aletaan jo opiskella tiedollisiakin valmiuksia rakentaa ja hahmottaa omaa seksuaalisuutta. Kysytään vanhemmilta tai läheisiltä aikuisilta erilaisia asioita: mistä vauvat tulevat, miten ne pääsevät sisään äidin vatsaan ja missä on isän vauvansiemenvarasto. Miksi pippeli välillä muuttuu ja tuntuu hassulta, missä pissareikä ja vauvareikä ovat, miksi Liisalla on pimppi, tai voivatko miehet tehdä lapsia? Kaikilla kysymyksillään lapsi pyrkii hahmottamaan seksuaalisuuttaan.
Asia tekstiä. ehkä porukka hiukan suuttuu, kun nykymaailmassa kaikki lapsen seksuaalisuuteen viittaava on erittäin 'pyhää', ja pedofilia on jälleen pinnalla. Mut järkevästi kun aattelee, niin 1v. kun rämplää itseensä, niin pojalla ainakin jöpöttää sen aikana. Olkoon seksuaalista tai ei, mut niin se vain on. Ei sitä tartte tosiaan mitenkään irstaasti ajatella, kuten monet ilmeisesti tekee.

 
ludde
Kyllä n.4 vuotias tyydyttää jo itseään. Päiväkodissa kun olen töissä niin näen tapauksia. Eräs lapsi otti nukkumaanmennessä tyynyn ja laittoi sen jalkojen väliin ja alkoi nytkyttämään. Ei kannata kamalasti puuttua asiaan koska sehän on normaalia mut voi yrittää kiinnittää lapsen huomion muualle. Mut ei nyt 1 vuotias vielä itseään tyydytä.
 
huhuhuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 09:11 Mamseli harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 09:04 huhuh kirjoitti:
1 vuotiaan seksuaalisuus???? HALOOOO!

Ei 1 v lapsi ole seksuaalinen! Ei hän koe, eikä näe itseään seksuaalisena.
Kun 1 v räplää alapäätään, hän ei koe siitä mitään seksuaalista mielihyvää !
1 vuotiaalle lapselle sukuelmiet ovat ihan samanlaisia ruumiinosia kuin nenä, sormet, kädet, korvat........

1 v on periaatteessa ihan VAUVA.

Vielä 10 -vuotiaanakaan LAPSI EI OLE seksuaalinen, vaikka alkaakin jo kiinnostua vastakkaisesta sukupuolesta ja ainakin tytöt ulkoisesti alkavat kehittyä pikkuhiljaa naiseksi - silti he ovat LAPSIA, eivätkä lapset ole seksuaalisia omasta mielestään!
Kyllä minä ainakin jo tyydytin itseäni 10 vuotiaana :whistle:
Olitko poikien kanssa sukupuoliyhteydessä 10 vuotiaana? jos olit, pojat olivat varmasti sinua vanhempia, eli nuoria miehiä? jos olit, olet insestin uhri.
Olen kyllä ymmärtänyt, että vaikka lapsi, 10 v tai nuorempikin, tyydyttää itseään, ei hän silti ole kypsä sukupuolisuhteeseen henkisesti eikä fyysisestikään.
mutta 1-5 v lapsi ei harrasta itsetyydytystä vaikka raplaakin alapäätään. tottakai se tuntuu kivalta, koska jos se tuntuisi vastenmieliseltä, ei sitä toistamiseen tekisi. mutta seksuaalisuutta se ei ole sillä tavalla kuin minä seksuaalisuuden ymmärrän.
 
huhuhuh
1 v rassaa pippeliään, koska se vehje on niin mukava ja siitä rassaamisesta pippeli alkaa jöpöttämään.

aikuinen mies, nuori mies, seksuaalisessa iässä oleva mies tai poika, oman seksuaalisuutensa tunnistava ja sitä etsivä poikanen rassaa pippelissän SIKSI että se alkaisi jöpöttämään ja mielihyvä on näin ollen seksuaalisen mielihyvän hakemista.

Minusta tässä on kaksi eri asiaa.

mutta kumpikaan ei ole irstasta seksuaalisuutta, sillä seksuaalisuus ei ole irstasta.

Jos leikki-ikäinen tyydyttää itseään, joka pv, saadakseen unta tms. on minusta jotain perusläheisyydestä jäänyt puuttumaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 16:08 huhuhuh kirjoitti:
1 v rassaa pippeliään, koska se vehje on niin mukava ja siitä rassaamisesta pippeli alkaa jöpöttämään.

aikuinen mies, nuori mies, seksuaalisessa iässä oleva mies tai poika, oman seksuaalisuutensa tunnistava ja sitä etsivä poikanen rassaa pippelissän SIKSI että se alkaisi jöpöttämään ja mielihyvä on näin ollen seksuaalisen mielihyvän hakemista.

Minusta tässä on kaksi eri asiaa.

mutta kumpikaan ei ole irstasta seksuaalisuutta, sillä seksuaalisuus ei ole irstasta.

Jos leikki-ikäinen tyydyttää itseään, joka pv, saadakseen unta tms. on minusta jotain perusläheisyydestä jäänyt puuttumaan.

Osuit NIIIN nappiin. Ja seksuaalisiahan me ollaan lähes kohdusta hautaan, mutta sen ilmentyminen/totutuminen/toteuttaminen muuttaa muotoaan ajan myötä.
 
Huispaaja
Olen jostain lukenut, että lapsi "oppii" itsetyydytyksen usein 3-vuotiaana. Eikä siinä tarvitse olla kyse perusturvallisuuden puutteesta tms.
Minäkin olen töissä nähnyt ala-asteikäsiä poikia, jotka ihan itsetyydytystarkoituksessa ovat pippeliään rassanneet ja olen kuullut näin tapahtuvan usein päiväkoti-ikäisilläkin.
Ja jos joku sanoo tyydyttäneensä itseään 10-vuotiaana se pitää varmasti paikkansa ihan ilman että olisi insestin uhri. Pisti muuten naurattamaan
:D Kyllä minäkin muistan varhaisemmiltakin ajoilta lapsuudestani vastaavia kokemuksia ihan yksin peiton alla.
 
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta. Kyseessä on tyttö, joka on keksinyt miten saa itselleen aiheutettua mielihyvää. Rakkautta ja hoivaa lapsi saa runsaaasti. Edelleen kaipaan omakohtaisia kokemuksia muilta, en mielipiteitä.
 
huhuhuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 22:37 Huispaaja kirjoitti:
Olen jostain lukenut, että lapsi "oppii" itsetyydytyksen usein 3-vuotiaana. Eikä siinä tarvitse olla kyse perusturvallisuuden puutteesta tms.
Minäkin olen töissä nähnyt ala-asteikäsiä poikia, jotka ihan itsetyydytystarkoituksessa ovat pippeliään rassanneet ja olen kuullut näin tapahtuvan usein päiväkoti-ikäisilläkin.
Ja jos joku sanoo tyydyttäneensä itseään 10-vuotiaana se pitää varmasti paikkansa ihan ilman että olisi insestin uhri. Pisti muuten naurattamaan
:D Kyllä minäkin muistan varhaisemmiltakin ajoilta lapsuudestani vastaavia kokemuksia ihan yksin peiton alla.
Lue uudelleen tuohon 10-v. liittyvä kommenttini. Nyt nimittäin olet ymmärtänyt ihan väärin.
10-v itsetyydytys on jotain ihan muuta, kuin olla sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaana. JOS 10 v (tyttö) on NIIN seksuaalinen, että on sukupuolisessa kanssakäymisessä, hän on mitä ilmeisemmin vanhemman (miehen) kanssa, ja SILLOIN puhutaan jo insestistä. Ymmärsitkö?
Sen sijaan 10 v voi aivan vapaasi rassata itseään, tutustua itseensä sukupuolisena olentona, mutta seksuaalisuuteen sen ikäinen ei minun mielestäni vielä ole kypsä henkisesti eikä fyysisesti.
 
yrttitarhurikatti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 09:30 huhuhuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 22:37 Huispaaja kirjoitti:
Olen jostain lukenut, että lapsi "oppii" itsetyydytyksen usein 3-vuotiaana. Eikä siinä tarvitse olla kyse perusturvallisuuden puutteesta tms.
Minäkin olen töissä nähnyt ala-asteikäsiä poikia, jotka ihan itsetyydytystarkoituksessa ovat pippeliään rassanneet ja olen kuullut näin tapahtuvan usein päiväkoti-ikäisilläkin.
Ja jos joku sanoo tyydyttäneensä itseään 10-vuotiaana se pitää varmasti paikkansa ihan ilman että olisi insestin uhri. Pisti muuten naurattamaan
:D Kyllä minäkin muistan varhaisemmiltakin ajoilta lapsuudestani vastaavia kokemuksia ihan yksin peiton alla.
Lue uudelleen tuohon 10-v. liittyvä kommenttini. Nyt nimittäin olet ymmärtänyt ihan väärin.
10-v itsetyydytys on jotain ihan muuta, kuin olla sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaana. JOS 10 v (tyttö) on NIIN seksuaalinen, että on sukupuolisessa kanssakäymisessä, hän on mitä ilmeisemmin vanhemman (miehen) kanssa, ja SILLOIN puhutaan jo insestistä. Ymmärsitkö?
Sen sijaan 10 v voi aivan vapaasi rassata itseään, tutustua itseensä sukupuolisena olentona, mutta seksuaalisuuteen sen ikäinen ei minun mielestäni vielä ole kypsä henkisesti eikä fyysisesti.
Ettet sinä olisi ymmärtänyt väärin? Sekotat nyt keskenään seksuaalisuuden ja seksin harrastamisen toisen osapuolen kanssa. Ihminen syntyy seksuaalisena olentona ja kuolee samanlaisena. Mistä ihmeestä vedit edes noi yhdyntä ja insesti asiat tähän keskusteluun!
 
Huispaaja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 09:30 huhuhuh kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.06.2005 klo 22:37 Huispaaja kirjoitti:
Olen jostain lukenut, että lapsi "oppii" itsetyydytyksen usein 3-vuotiaana. Eikä siinä tarvitse olla kyse perusturvallisuuden puutteesta tms.
Minäkin olen töissä nähnyt ala-asteikäsiä poikia, jotka ihan itsetyydytystarkoituksessa ovat pippeliään rassanneet ja olen kuullut näin tapahtuvan usein päiväkoti-ikäisilläkin.
Ja jos joku sanoo tyydyttäneensä itseään 10-vuotiaana se pitää varmasti paikkansa ihan ilman että olisi insestin uhri. Pisti muuten naurattamaan
:D Kyllä minäkin muistan varhaisemmiltakin ajoilta lapsuudestani vastaavia kokemuksia ihan yksin peiton alla.


Lue uudelleen tuohon 10-v. liittyvä kommenttini. Nyt nimittäin olet ymmärtänyt ihan väärin.
10-v itsetyydytys on jotain ihan muuta, kuin olla sukupuoliyhteydessä 10-vuotiaana. JOS 10 v (tyttö) on NIIN seksuaalinen, että on sukupuolisessa kanssakäymisessä, hän on mitä ilmeisemmin vanhemman (miehen) kanssa, ja SILLOIN puhutaan jo insestistä. Ymmärsitkö?
Sen sijaan 10 v voi aivan vapaasi rassata itseään, tutustua itseensä sukupuolisena olentona, mutta seksuaalisuuteen sen ikäinen ei minun mielestäni vielä ole kypsä henkisesti eikä fyysisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 09:30 huhuhuh kirjoitti:
Nyt minun täytyy sanoa, etten ymmärrä ajatuksenjuoksuasi ollenkaan....
Ensinnäkin tuo kommenttisi 10-vuotiaan "seksielämästä" oli käsittääkseni vastauksesi Mamselille, jolta kyselit, onko tämä ollut sukupuoliyhteydessä vanhemman henkilön kanssa 10-vuotiaana! Mamseli VAIN ja AINOASTAAN kirjoituksessaan sanoi harrastaneensa itsetyydytystä 10-vuotiaana. Ei muuta. Joten sinä sen sukupuoliaktin siihen sekoitit. :x En tajua ylipäätään, mistä sinä sen sukupuolisen kanssakäymisen siihen keksit tai miksi? Nythän kyse on ollut itsetyydytyksestä...
Ja tuo kommenttisi, ettei 10 -vuotias ole kypsä seksuaalisuuteen henkisesti tai fyysisesti, niin tarkoittanet kaiketi tässäkin sukupuolielämää jonkun muun kuin oman itsensä kanssa? Silä se, että lapsi tyydyttää itseään, on täysin normaalia. Ei pieni lapsi ajattele tietenkään harrastavansa seksiä itsensä kanssa, mutta kyllä hän seksuaalista nautintoa hakee (näin aikuisten kielellä sanottuna)
:)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.06.2005 klo 08:37 Saimi kirjoitti:
Kiitos ensimmäisestä asiallisesta vastauksesta. Kyseessä on tyttö, joka on keksinyt miten saa itselleen aiheutettua mielihyvää. Rakkautta ja hoivaa lapsi saa runsaaasti. Edelleen kaipaan omakohtaisia kokemuksia muilta, en mielipiteitä.
Mä muistan pienenä (alle 6 v), kun tutustuin omaan alapäähäni nimenomaisena tarkoituksenani tuottaa mielihyvää itselleni. Äiti kielsi tuon touhun jyrkästi. Muistan kuinka yritin mennä jonneki piiloon touhuamaan, mutta toki äiti aina tiesi kaksiossamme, missä olen :)
Hankala sanoa, millanen suhtautuminen olis oikeaoppisin tapa. Kyllähän monet sanoo, että se pitää sallia ja jättää huomiotta, mutta mun mielestä ois parempi, jos vois jotenki opettaa, et sitä ei sovi tehdä muitten nähden, et ei oo "hyvä tapa". Tuollanen 1-2 vuotias ei vaan taida viel ymmärtää tuota selitystä. Ehkä vaan pitää yrittää kiinnittää huomio johonki muuhun hommaan.
Mut sano kuka mitä vaan, niin kyllä ala-asteikäiset ja sitä nuoremmat tyydyttää itseään ja normaalia on!
 

Yhteistyössä