1-vuotiaan öiset heräämiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TANJA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TANJA

Vieras
Meidän vuotias herää joka yö edelleen muutaman kerran vähintään. Tosi raskasta kun muutkin lapset saattavat herätellä ajoittain. Tutinlaitolla siis nukahtaa uudelleen, mutta silti haluaisin jo nukkua yön putkeen. Viideltä sitten heräillään uuteen päivään.

Ajateltiin taas unikoulua pitää. Niitä on pidettykin jo pari kun tämä herra on ollut alusta saakka levoton nukkuja.

Tutti unikoulussa kuitenkin mietityttää. Onko muilla kokemusta? Jos annan lapsen itkeä viisi minuuttia ja käyn laittamassa tutin niin sittehän hän jo nukahtaa. Eli eihän se mitään unikolua ole vain viivästynyttä palvelua. Ajattelin että jos en antaisi tuttia, kääntäisin vain mahalleen. Saisi itse löytää tutin, joita ajattelin laittaa muutaman sänkyyn. Miltä kuulostaa?

Hei! Me alotettiin pari päivää sitten unikoulua mallia tutti pois öisin kokonaan. Tyttömme on myös nukkunut huonosti alusta asti,no ekat kuukaudethan hän söikin öisin,mutta kiinteisiin siirryttyä heräili yhä itkemään monta kertaa yössä ja ei nälkäänsä,halusi tutin ja nukahti herätäkseen taas kun tutti puuttui. Olinkin aivan loppu puolen vuoden univeloista. Ekana yönä jätettiin tutti pois ja kun heräsi itkemään meni isä paikalle,sanoi rauhallisesti ""nyt nukutaan""taputteli hetken ja lähti pois kun itku vähän rauhottui,vauva itki hetken ja nukahti,heräsi vielä pari kertaa,jolloin sama rumba. Toisena yönä heräsi vain 2 kertaa ja nukahti nopeammin ja viime yönä nukkui aamuun asti!!tosin vain puol kuuteen kun tuli kakat,mut kuitenkin. Eli näyttää siltä että tutin yökäytön lopetus puri meillä ja se että vauva sai itkeä itsensä uneen,eli oppi nukahtamaan itsekseen. Apuna unirätti ja unilelu tutin sijaan. Onnea teille,toivottavasti rauhaa´tulee öihin.

Heips 6kk! Käytetäänkö teillä tuttia päivällä? Olen miettinyt jos jättäisi sitten kokonaan pois. Se vaan helpottaa kovasti tätä arkea. Hassua että olen kolmen lapsen mutta tuttiasia on mulle uusi.

Mä oon just saanu meiän 1v.10 kk ikäsen pojan nukkumaan yönsä putkeen.Sillä oli aluks pullo,josta siirty nokkamukiin.Joi siis öisin maitoa siitä.Nyt lopetin nokkamukin eli nyt nukkuu yöt ilman maidon juontia.Ja tosi hyvin on menny.Kannattaa lopettaa toi tutin käyttö,ni helpottaa varmasti.

Yhteistyössä