1-vuotiaan MINÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maataa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maataa

Vieras
Hei, onko teillä muilla käynyt niin että lapsella n. 1 vuoden paikkeilla alkaa tulla sellaista..noh, paremman sanan puutteessa "omapäisyttä". Ei siis mitään varsinaista uhmaa, mutta jumalattoman tiukkoja mielipiteitä ja äänekästä protestointia jos ei mene putkeen :). Muuten on (ja on aina ollut) vähäitkuinen ja iloinen. Mitään suurta muutosta elämänrytmissä ei ole ollut, imetys lopetettiin tosin, mutta sitä ei lapsi näytä kaipaavan.

Eli ensikertalainen tässä vaan kyselee ja kiitos vastauksista etukäteeen :flower:!

no 1 veestä en tiedä mut meidän 2 vee kyllä on MINÄ koko ajan. Onkos teillä(kin) tyttö kyseessä? Taitaa olla yhtä pippurinen luonne teidän lapsella kuin meidänkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja ä:
no 1 veestä en tiedä mut meidän 2 vee kyllä on MINÄ koko ajan. Onkos teillä(kin) tyttö kyseessä? Taitaa olla yhtä pippurinen luonne teidän lapsella kuin meidänkin =)

Ei kun se on poika :). Tahtoihmisiä...tuliko teilläkin "esilämmittelyä" tässä iässä jo, kuten edellisellä vastaajalla?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ä:

Ei kun se on poika :). Tahtoihmisiä...tuliko teilläkin "esilämmittelyä" tässä iässä jo, kuten edellisellä vastaajalla?

no kun rupee miettimään niin kylläpä sitä tais olla jo 1 vee iässä. Esikko meillä taas ihan eri maata. Vaatteiden pukemisessa 2 vee esim. on jatkuvasti "minäite" ja ottaa kengät takit ym. pois päältä jos yhtään erehdyn auttamaan. Vanhempaa saa taas auttaa pukemisessa ja riisumisessa lähes päivittäin.

Meidän 1v1kk poika on myös reilun kuukauden verran alkanut osoittaa omaa tahtoaa. Ja kun joku asia ei mene mielen mukaan niin siitä kyllä kuulee.Esim. kun ei apteekissa saanut purkaa äitin lompakon sisältöä lattialle jne... Mutta onneksi ne harmit pian unohtuu kun keksii taas jotakin uutta mukavaa tekemistä. Eikä vielä ole juurikaan lattialle heittäytynyt rimpuilemaan, vaan alkaa itkeä ja tulee syliin. Syli onneksi auttaa :heart: