1-vuotiaan ILTARAIVARIT, apuja...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolla

Vieras
1-vuotias on alkanut saamaan omaa tahtoa ja se näkyy.. ;)

Nyt on ongelmana ihan hirveet iltaraivarit, kun lasketaan pinnasänkyyn. Juodaan edelleen iltamaito parisängyn päällä ja siitä siirrytään nukkumaan pinnasänkyyn. Ennen lähes aina hyytyi maidon juonnin aikaan tai nukahti sängyssä suht itsekseen, vaan ei enää.

Nauretaan, noustaan seisomaan, istutaan, riehutaan, vedetään selkää kaarelle ja hakataan päätä pinnoihin, välillä huudetaan ja itketään ja sitten taas nauretaan. Ei auta yksin jättäminen, ei syli, ei rauhottelu... Kunnes uni voittaa jossain vaiheessa.

Mitä pitäs tehdä? Hyviä vinkkejä kaivataan. Poika vetää meitä ihan 1-0.

Kuulostaa NIIN tutulta... Meillä oli ihan sama homma tytön kanssa parin kuukauden ajan (noin 1-vuotissynttäreistä 1v3kk-ikäiseksi). Nyt kun tyttö on 1v5kk, tilanne on rauhoittunut ja nukkumaanmeno on taas vähän helpompaa. Valitettavasti en oikein osaa vinkkejä antaa... mutta jos yhtään lohduttaa, niin kohtalotovereita teillä on!:)

Tuntuko susta ikinä, että nukutat jotain hullujen huoneelta karannutta? ;)

Hakkasko teidän neiti päätä pinnasänkyyn, välillä tuntuu vähän hurjalta.

Oliko teilläkin ennen 1v helpommat nukutukset?

Suuri kiitos vastauksesta, huojentaa vähän.

Kohtalotoveri täälläkin ja luovutin.. Meillä pistettiin pinnasänky pois 7kk iässä, kun poitsu huusi siellä aina. Sitten nukkui vieressä ja itkut jäi, mylläs aina ittensä uneen. Nyt kohta vuoden ja hankittiin tollanen isompien sänky meidän sängyn viereen ja koitetaan totutella siihen. Ja nyt on tullu sitten uudet itkut :p Ei siis neuvoja täälläkään, mut jaksamisia toivotan! =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos! Kiva kuulla, ettei ole yksin. Onneksi mulla on ihana aviomies, joka jakaa tämän ja se huuto ja itku ei ole aina vain mun hoidettavana...

Onneks sulla on niin, meillä ei kelpaa kun äiti tällä hetkellä. Muuten tulee vielä kaameampi huuto.

ap saanko kysyä: käytkö vielä pesemässä lapsen hampaat tuossa maidon jälkeen? itse pohdin, mun meillä 9kk ja nyt on ensimmäiset hampaat puhjennu. Ennen annettu maito sängyllä ja sitten siirretty omaan sänkyyn. Nyt olen kokeillut pestä hampaat tuossa välissä, muttei onnistu. Vauva ei enää ole yhteistyökykynen hampaidenpesuun tossa välissä.

No ei käydä. Siksi pitäisikin jo iltamaidosta luopua. On kuitenkin ollut hampaita 6kk lähtien. En tiedä ollaanko pilattu hampaat, mutta mitenpä peset hampaita, kun toinen jo nukkuu. Siis ennen nukkui...

Kieltämättä joskus mietti, onko toi tyttö ihan terve, kun hakkasi päätä sängyn pinnoihin ja seinään... Ennen kuin täytti 1v., nukutukset oli aika helppoja - yleensä neiti simahti heti iltamaidon juotuaan. Sen takia olo olikin vähän aikaa niin neuvoton, kun aiemmin nukkumaanmeno sujui niin mutkattomasti, ja yhtäkkiä tyttö olikin ihan kuin eri lapsi.
Mä uskon, että meillä tuohon levottomuuteen vaikutti kävelyn oppiminen. Nyt kun tyttö osaa jo kunnolla kävellä, yöt ovat rauhoittuneet.
Ap, herääkö teidän 1v. öisin monta kertaa? Meillä tuohon hankalampaan vaiheeseen kuului myös heräily monta kertaa yössä, ja joskus tyttö valvoi jopa kolme tuntia keskellä yötä. Me ei saatu häntä nukkumaan millään, yritettiin vaikka mitä. Nyt nuo yöheräilytkin ovat vähentyneet huomattavasti, onneksi.

Kiitos Minttu! Johan huojensi mieltä, kiitos!

No ei heräile öisin, kun yhtenä yönä on herännyt. Piti ottaa viereen jotta rauhottui. Toivottavasti ei alakaan heräileen. On kyllä herännyt aina vähän, tai että joutuu öisin laittaan tuttia suuhun, mutta ei heräile, lähinnä siellä kääntyilee ja ähisee puoli unessa.

Opettelee meilläkin käveleen, tukia vasten mennään ja pikkuvälejä kävellään. Jospa tämä tästä. On tosiaan välillä kun eri kaveri, kun on nukkumaanmeno aika. Nyt on alkanut temppuileen jo päiväunienkin kanssa. Huoh, huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No ei käydä. Siksi pitäisikin jo iltamaidosta luopua. On kuitenkin ollut hampaita 6kk lähtien. En tiedä ollaanko pilattu hampaat, mutta mitenpä peset hampaita, kun toinen jo nukkuu. Siis ennen nukkui...

xylitolitabletti maidon päälle. Nukahtamiseen en osaa sanoa muuta ku että ite ottaisin viereen, alkaisin samaan aikaan unille ja nauttisin pienen peuhaamisesta. Meillä nauretaan ja pyöritään yhdessä ja siihen on sitten lapsenkin hyvä nukahtaa ilman kiukkua ja itkua.

Yhteistyössä