1-vuotiaan hampaista kysymys (huolestuttaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äitykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äitykkä

Vieras
Huomasin jokin aika, että lapseni etuhampaat ei enää kiillä kuten alahampaat, ja nyt niihin on ihan alareunoihin ilmestyneet sellaiset ehkä aavistuksen kellertävät läikät, apua mitä ne voi olla??

antibioottikuuri on parasta aikaakin meneillään, ei syö eikä juo mitään sokeripitoista, ikinä ei pussata suulle, eikä anneta samasta lusikasta ruokaa..

osaisko joku auttaa??hammashoitajlalla käytiin 10 kk iässä ja helmet olivat aivan kunnossa silloin..

lapsi harrastaa jonkin verran esim. pöydän reunan järsimistä ja pinnasängyn laitojen kaluamista..

Minä olen kuullut että jotkin nestemmäiset lääkkeet pehmentää hammskiilteen kuurin ajaksi jolloin pitäisi välttää muuta makeeta.
Puolituntia lääkkeen otosta sai vasta pestä hampaat.korjaantuu itsekseen ajan kanssa.
Mutta kun en nyt muista mikä sen lääkkeen nimi on.
Yksi tuli mieleen zitromax mutta jos on ditrim duo niin se sisältää xylitolia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Minä olen kuullut että jotkin nestemmäiset lääkkeet pehmentää hammskiilteen kuurin ajaksi jolloin pitäisi välttää muuta makeeta.
Puolituntia lääkkeen otosta sai vasta pestä hampaat.korjaantuu itsekseen ajan kanssa.
Mutta kun en nyt muista mikä sen lääkkeen nimi on.
Yksi tuli mieleen zitromax mutta jos on ditrim duo niin se sisältää xylitolia.

nimenomaan on kyseinen kuuri menossa, voi kun se johtuis vaan tuosta

Meillä tytön hampaisiin tuli melkein heti puhkeamisen jälk keltaiset läikät (alahampaissa). 1,5v-tarkastuksessa hoitaja sanoi sen olevan hammaskiveä. Sille ei tehty vielä mitään, mutta 3-vuotiaana rapsutellaan pois. Hammaskivi on kuulema aika harvinaista noin pienellä.

meillä sama homma tolla 1v9kk:lla. hammaslekuri varattu loppukuusta ja katotaan voiko niitä rapsutella pois. meillä oli tossa tiuhaan monta antibioottikuuria et johtuiskohan siitä. eipä tullu itelle mieleen, hyvä kun tuli täällä puheeksi =) pitää noista kuureista hammaslääkärissä mainita.

Hammaskivi tulee siitä kun plakkia (valkoista hampaissa) ei harjat pois, sylki kovettaa sen ajankuluessa hammaskiveksi. Eli vanhemmat; harjatkaa huolellisemmin lastenne hampaat!!

Yhteistyössä