1 vai 2 vai 3 lasta...???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäVain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäVain..

Vieras
Meil on nyt yks vauva ja miehen kanssa pohdiskeltiin et nautitaanko vain tästä yhdestä, annetaan sille kaikkemme, harrastetaan (myös lapsen kanssa), matkailemme ja muutenkin vain "pääsisimme" ehkä "helpommalla".. vai yritettäiskö saada lisää lapsia (ei siis ole (ainakaan pitäs olla) mitään ongelmia lasten saannissa mut eihän niitä "tehdä"..:D ) ja elää lapsiperhe elämää ja jättää muut asiat vähän vähemmälle.. vaiko mitä..
mielipiteitä..

Meillä on kolme lasta enkä osaa kuvitella, että olisi vain yksi. Kaksi oli ihan ehdoton minulle, mutta kolme olen aina halunnut. Nyt voin kuvitella, että olisin jopa neljän äiti. :)

Mietin muuten juuri yhtenä päivänä, että jos mulla olis vain yksi lapsi niin hemmottelisin sen pilalle. Ostaisin ihan kaiken mitä se keksii haluta ja hiukan päälle. :D

No meillä on neljä ja kyllä mekin matkustetaan ja harrastetaan jne.
Mukavasti saavat nyt leikkiä keskenään ja vihtyvätkin hyvin kotosalla vaikka ovat jo hieman isompia.

Neuvoni on että älkää vielä päättäkö mitään lapsilukua, eläkää nyt tässä hetkessä :) Meillä on 2,5 vuotias lapsi, olemme onnellisia näin, olemme nuoria ja meillä on aikaa tehdä joskus tulevaisuudessa toinen lapsi jos sen haluamme, tällä hetkellä emme halua toista lasta. Mutta jos on jossain korkeimmalla taholl apäätetty että emme enää yhtään lasta saa, niin sitten niin, olemme siis kiitollisa myös ainokasestamme :)

Meille kolmas tulossa...me harrastamme molemmat mieheni kanssa sekä yhdessä, että erikseen ja meillä saa kyllä kaikki lapsetkin harrastaa. Lisäksi matkaillaan ja tullaan tekemään tätä kaikkea kun kolmonenkin syntyy.

Eli ei nuo asiat ole lasten lukumäärästä kiinni.

Tehkää niin kun teille sopii. Jos alatte tehdä lapsia siksi kun ympäristö haluaa niin ongelmia tulee myöhemmin. Omista lähtökohdista siis.

Yhden kanssa voi tehdä eritavalla kuin monen. Tosin monenkin kanssa oppii tekemään.

ai 1,2 vai 3? Jos näin laaja kysymys, niin kysy samantien 4 vai 5? :D
Tuohon kysymykseen teidän pitää itse vastata. Mutta helpompaa elämä toki on yhden kanssa. Mutta ei se elämä välttämättä ole yhden kanssa onnellisempaa kuin kahdenkaan. Kolmas jo tekee yleensä enemmän perheelle järjesteltävää ja täytynee olla hyvä organisointikyky kaikessa. Neljännestä eteenpäin se on sitten vanhan kertausta ja sitä organisointia sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kolme lasta enkä osaa kuvitella, että olisi vain yksi. Kaksi oli ihan ehdoton minulle, mutta kolme olen aina halunnut. Nyt voin kuvitella, että olisin jopa neljän äiti. :)

Mietin muuten juuri yhtenä päivänä, että jos mulla olis vain yksi lapsi niin hemmottelisin sen pilalle. Ostaisin ihan kaiken mitä se keksii haluta ja hiukan päälle. :D

Tää on kyllä tosi pahasti vaarana.. :D

Vaikea sanoa, mitä kenenkään muun tulisi tehdä. :) Mutta meillä on eka masussa ja jos vaan lykky käy niin toivoisimme ainakin 3 lasta (ajattelen joskus että neljäkin olisi kiva..). Me kyllä reissataan joka tapauksessa kun toiset sukulaiset on eri maassa ja ystäviäkin on useassa maassa. Mutta ei tietty suurella budjetilla ja muista asioista voidaan sitten rahallisesti joustaa (emme tarvitse omakotitaloa pääkaupunkiseudulta :D Näin me ollaan ajateltu, toivottavasti kävisi hyvin näiden toiveidemme suhteen..

Me kun saatiin esikoinen niin lähes vannoin, että yksi riittää meille. Kas kummaa, kun kakkonen ilmoitti varkain tulostaan ja lähes samaan rytäkkään sitten saatiin kolmaskin rakas. Enkä ikinä vaihtais tätä hulinaa pois. :heart:

1 lapsi. Ei kiitos enempää. On ihanaa kun on vaan tuo yksi. Pääsee helpommin lähtemään joka paikkaan. Ja edullisemmaksi tulee elämä yleensäkin. Ei tartte miettiä riittääkö rahat ulkomaan reissuun kun lapsia on 1. Jos kolme niin johan on kalliimpaa ja hankalampaa matkustaa.
Ja ei se raha yksistään. Mä tykkään kun on yksi lapsi. On aikaa keskittyä paremmin yhden lapsen asioihin, toiveisiin, leikkeihin, yhdessä oloon. Ei tartte kesken kivan lähteä vaihtaa toisen vaippaa tai lohduttamaan kun on pipi tj.
Musta on vaan rennompaa, helmpompaa, hiljasempaa, rauhallisempaa ja kyllä halvempaa kun on yksi lapsi.
En jaksaisi aloittaa alusta vauvarumpaa, valvomista ym
Elämä hyvää ja onnelllista näin. Mutta ei se tietenkään tarkoita että muiden pitää olla samaa mieltä. Jos tykkää että on useampi lapsi ja nauttii siitä niin olkaa hyvä vaan. :D Mikä sopii toiselle ei välttämättä kolmannelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Neuvon myös näin ettei kannata päätää vielä, katelkaa myöhemmin uudelleen. Miks se tarviis edes heti päättää?

eihän sitä nyt välttis ole pakko päättää.. mut jotenki ajattelisin et jos niitä tätä yhtä enämpää tekee niin sit voisivat olla pienellä ikäerolla.. (vähän mukavuuden haluisia ollaan koko sakki eikä välttis kehtais esim ku eka on 5 vee ja alkas oleen ehkä "helpompaa" aloittaa samaa rumbaa alusta..) eikä iltatähtikään oikein samasta syystä ku sit jos alkais oleen jo "lapseton" jälleen elämässä niin ei välttis haluttas siihenkään alkaa uudelleen..
Sori jos kommettini loukkaa jonkun elämän arvoja..

Meillä on yksi lapsi, mutta ei sitä olla kyllä pilalle hemmoteltu! Mä en varmaan sit ole sen luonteinen että lahjoisin lastani tai antaisin kaiken periksi. Lahjoja ostan vain jouluksi, enkä niitäkään kuin vain yksi tai kaksi. Olen opettanut että kaikkea ei saa periksi, vaikka onkin ainut lapsi. En taida edes haluta lisää lapsia...

meillä mies sanoi esikoisen jälkeen että yksi riittää meille ja näin mentiin monta vuotta ,mutta esikoisen ollessa vähän yli 6V alkoi mies puhua toisesta lapsesta ja kuulemma sillä syyllä että työkavereillakin on vähintään 2 lasta :D :D :D :D ,tiedän oli vauvakuume päällä muttei myönnä pentele :laugh: :laugh: :laugh: .No nyt kakkonen on yli 2V ja kolmas tulossa ja tämäkin miehen alotteesta eli näinkin voi mennä joten aika näyttää niin kannattaa se ottaa.

Meillä on kaksi ja on just passeli valinta meille. Kaksi leikkii jo ihan hyvin keskenäänkin eikä tarvii aikuista koko ajan seurana, siten omaa aikaakin alkaa jo olla vaikka lapset olisi hereillä ja tämä varmasti koko ajan lisääntyy kun lapset kasvaa. Yksi kaipaa huomiota ja leikkikaveria. Kolmatta ei haluta, ei jakseta enää aloittaa vaippa- ym. rumbaa alusta kun nämä kaksi on jo sen verran isompia (kohta 3 v ja 5,5 v). Kaksi on sikälikin passeli että ei tarvii autoa vaihtaa isompaan, 2 turvaistuinta mahtuu hyvin, makuuhuoneet riittää nykyisessä kodissa siten että molemmille omat huoneet, kaksi saa vielä hoitoon esim. isovanhemmille suht. ok, kolmen kanssa olisi jo enemmän haastetta. Yleensä myös kaikki perhelomat, hotelli ym. paketit on aina suunniteltu nelihenkiselle perheelle. Meille hyvä näin.

Meillä kolme lasta, 5v, 3v ja 9kk. Jos kaikki ois menny kuten suunnittelin, mahdollinen kolmas lapsi ois tullu vasta myöhemmin, kun muut jo vanhempia. Ehkäisystä huolimatta syntyi meille viime jouluna suloinen prinsessa.
Ei sitä enää osaa ajatella, millasta olis jos ois vaan yksi lapsi. Mut enempää ei kyllä tuu =)

Yhteistyössä