M
mielipiteeni
Vieras
Valitettavasti aika usein ainokaisen kanssa kasvatus menee joka tapauksessa pielee. Lapsi saa tavallaan liikaa huomiota, liikaa tavaraa, liikaa kaikkea. Koska eihän ole tietenkään mitään järkeä sitä säännöstellä ja tuntuu hullulta sanoa että saa liikaa huomiota, mutta kyllä se vaan niin on, että perheessä jossa on edes kaksi lasta niin molemmat joutuu joskus odottamaan edes hetken ja ottamaan myös toisen sisaruksen huomioon. Kyllä se juurtuu syvälle koska eism. työyhteisössä ei useinkaan ole hirveän vaikea löytää tarkkailemalla niitä ainoita lapsia. Siitä huolimatta että ainokaiset ei tätä koskaan myönnäkään. Itse olen ainokainen enkä sitä "taakkaa" haluaisi omalle lapselleni antaa. Mutta muutamista seikoista johtuen ja osin itsekkäistäkin syistä taitaa käydä niin että lapsemmekin jää lopulta ainokaiseksi. Siltikin itse suosin kyllä vahvasti sitä että sisaruksia tai edes yksi olisi.
Sitä paitsi oli kuinka läheinen ystävä vaan joka on mukana elämän tyrskyissä niin sellaisena tukena vanhempien vanhetessa ei voi ikinä olla kuin omat sisarukset ovat vaikkei ihan hirveän läheinen edes olisi.
Se on sitä henkistä tukea tai tietoa siitä että toinen tietää just miltä tuntuu ja jakaa vastuutaakkaa päätöksistä jne..
Lapsuudessakaan ei kaverit voi paikata sisarusta. Ei kaverit ole paikalla viettämässä niitä illan perhehetkiä tai monestikaan kesämökillä tai reissussa mukana.
Sitä paitsi oli kuinka läheinen ystävä vaan joka on mukana elämän tyrskyissä niin sellaisena tukena vanhempien vanhetessa ei voi ikinä olla kuin omat sisarukset ovat vaikkei ihan hirveän läheinen edes olisi.
Se on sitä henkistä tukea tai tietoa siitä että toinen tietää just miltä tuntuu ja jakaa vastuutaakkaa päätöksistä jne..
Lapsuudessakaan ei kaverit voi paikata sisarusta. Ei kaverit ole paikalla viettämässä niitä illan perhehetkiä tai monestikaan kesämökillä tai reissussa mukana.