1 kk vauva

  • Viestiketjun aloittaja ei vaan käsitä
  • Ensimmäinen viesti
En minäkään, paitsi jos on joku erityinen ja ainutkertainen juhla tiedossa. Siltikään en ole varma menisinkö...

Toisaalta esim kuopuksen ollessa 5vkoa jätin hänet isälleen useammaksi tunniksi (ehkä n 4-5h) kun oli itselläni muita menoja. Siis ei mitään pakollista vaan ihan "omaa huvitusta"
 
no niinpä
Yks entinen kaveri lopetti imetyksen 2vk ikäisen tytön kohdalta että helpompi päästä viihteelle, ja sitten soitti kankkusissaan mut vielä ammaksi lapsilleen. Oltiin yritetty pari vuotta tuolloin vauvaa tuloksetta miehen kans tuloksetta, kyllä raivostutti niin hulluna.. En voi käsittää, että viihteelle olis niin hoppu. Esim. 6kk ikäinen on jo eri asia, mutta kuukauden ikäinen on niin pieni vielä, en lähtisi!
 
akava
hyvä Pigeon!!!!!!!!!!!!! :) samaa mieltä. lapsi ei mihinkään häviä, on isänsä kanssa(joka on täysin kykenevä ja halukas häntä hoitamaan) ja lapsi saa taas pitkäksi aikaa virkistyneen ja jaksavan äidin(olipa se äidin meno nyt mikä vaan, kunhan virkistyy miten parhaakseen näkee). pahempi se 24/7 läsnä oleva väsynyt, kiukkuinen ja katkera äiti jonka "lapsi sitoo kotiin" ekaksi vuodeksi... ihan vaan koska kaikki muu maailma on niin pahasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei vaan käsitä;28720094:
Mikä ihme hinku äidillä on lähteä viihteelle, kun vauva on 1 kk? En vaan ymmärrä..
En minäkään, mutta kukin tyylillään. Mulle ei tullu edes mieleen mikää terassi kun käsissä oli se pikkunyytti. En halunnut lähteä rilluttelemaan.
 
ysijsk
onko siinä jotain väärää kun SÄ et ymmärrä?

joillain "viihtellä" käymisen tarve on suurempi, kuin toisilla, se ei tarkoita sitä että se äiti joka lähtee viihteelle YHDEKSI illaksi välittäisi yhtään sen vähempää siitä vauvasta, kuin sellainen äiti joka ei lähde.

itse menin esikoisen aikaan ensimmäisen kerran ulos vain ystävien kanssa ja join alkoholia kun lapsi oli 6viikkoinen, samanlailla nuoremman kanssa.

raskausaika on raskasta aikaa, ainakin minulle ja kyllä mä haluan lähteä tuulettumaan, juhlistamaan tai ihan miten vaan nopeasti kun ruho palautuu ennalleen, silti lapset on mulle maailman tärkeimpiä asioita.

joten ole sä ymmärtämättä ihan rauhassa.
 
..
Voi kuule jos on ollut oman kropan vankina 9kk, et ole saanut syödä mitä haluat, liikkua miten haluat, tehdö töitä loppuun asti, kärsit kivuista jne. jne. NIIN VOIT OLLA IHAN SAATANAN VARMA, ettö on oikeus lähteä ulos ihan vaan varmistamaan, että on taas sama ihminen kuin ennen raskautta. Siitä alkaa toipuminen. Äidillä on oikeus myös ajatella itseään.
JA KUKAAN EI MORALISOI VARPAJAISIA?? Että haista ämmä vittu.
 
hyvä Pigeon!!!!!!!!!!!!! :) samaa mieltä. lapsi ei mihinkään häviä, on isänsä kanssa(joka on täysin kykenevä ja halukas häntä hoitamaan) ja lapsi saa taas pitkäksi aikaa virkistyneen ja jaksavan äidin(olipa se äidin meno nyt mikä vaan, kunhan virkistyy miten parhaakseen näkee). pahempi se 24/7 läsnä oleva väsynyt, kiukkuinen ja katkera äiti jonka "lapsi sitoo kotiin" ekaksi vuodeksi... ihan vaan koska kaikki muu maailma on niin pahasta.
Juurikin näin :) Mä menin viihteelle kun poika oli 7 viikkoa, jäi isänsä (eli mieheni) kanssa kotiin. Join illan aikana muutaman lonkeron ja tanssin parhaan ystäväni kanssa. Monet aina kritisoi sitä, että miksi niitä kavereita pitää juuri baarissa nähdä jne. Minä käyn baarissa ihan senkin takia että rakastan tanssimista (juu käyn 3 kertaa viikossa ihan tunneillakin mutta se on eri asia kuitenkin) :)

Mulla oli suht vaikea raskaus, selkäkipujen vuoksi en päässyt paljoa ihmisten ilmoille raskauden puolivälin jälkeen (tai no joo pääsin, mutta seuraava yö menikin sitten kamalista kivuista kärsien). Joten voin kertoa, että todellakin synnytyksen jälkeen oli sellainen "olen taas elossa" -fiilis ja halusin siitä nauttia :)
 
"vieras"
En minäkään ymmärrä, en todellakaan! En ymmärrä miten kukaan VOI lähteä. Mutta maailmassa on paljon muutakin mitä en ymmärrä, eikä minun ymmärtämättömyyteni tarkoita, että kyseessä olisi automaattisesti huono, hyvä, järkevä tai järjetön asia. Se tarkoittaa vain, että oma kokemusmaailmani ja ymmärrykseni on rajallinen, inhimillinen.
 
jeesustelukerho hyvää päivää
Voi jeesus, eikö tämä asia ole jo loppuunkulutettu tuhat ja yksi kertaa? Aina joku vitun tampio aloittaa samasta aiheesta uuden keskustelun. Tähän varmaan olisit saanut vastauksen jos olisit kirjoittanut keskusteluhakuun saman asian kuin mitä aloitukseen.

Ja kyllä, yhdyn tähän että pitääkö sen lapsen kanssa olla 24/7? Toki jos imettää niin vaikeahan se silloin on mihinkään lähteä, kun vaikka sitä maitoa pumppailisikin veskissä (kuka kantaa rintapumppua mukana!? tähänkin olen törmännyt), niin ei maito ole käyttökelpoista jos on alkoholia nautittu. Mutta siis kyllä, jos kyseessä olisi isä (esim. varpajaiset), niin se on ihan ok, miksei äiti saa juhlia vaikka juuri sitä lapsen syntymää? Ei, se on hirveä juoppoäiti, joka sietäisi polttaa roviolla tai kivittää kuoliaaksi.
 
drno
Mulla on 1v6kk lapsi ja 6kk vauva. Tänään sain paniikkikohtauksen kun esikoinen hajotti kummilapselleni tekemän synttäripaketin. Siis sen lahjakäärön, ei sitä itse lahjaa.

Olisin varmaan tuhat kertaa parempi äiti, jos mäkin pääsisin välillä tuulettumaan. Joten mieti sitä dorka.
 
hyvä Pigeon!!!!!!!!!!!!! :) samaa mieltä. lapsi ei mihinkään häviä, on isänsä kanssa(joka on täysin kykenevä ja halukas häntä hoitamaan) ja lapsi saa taas pitkäksi aikaa virkistyneen ja jaksavan äidin(olipa se äidin meno nyt mikä vaan, kunhan virkistyy miten parhaakseen näkee). pahempi se 24/7 läsnä oleva väsynyt, kiukkuinen ja katkera äiti jonka "lapsi sitoo kotiin" ekaksi vuodeksi... ihan vaan koska kaikki muu maailma on niin pahasta.
Öö, mikäs toi on että jos äiti ei käy viihteellä niin sit ollaan heti väsyneitä ja kiukusia ja katkeria äitejä? Tai jos ei huvita käydä viihteellä vauvan ollessa vauva, niin ajatellaan muun maailman olevan saatanasta?

Juu, osaan olla kyllä iloinen ja hyväntuulinen äiti vaikken baarissa olekkaan käynyt vauvojen ollessa vauvoja. Kerkeen kyllä myöhemminkin :)
 
Gfhh
Voi kuule jos on ollut oman kropan vankina 9kk, et ole saanut syödä mitä haluat, liikkua miten haluat, tehdö töitä loppuun asti, kärsit kivuista jne. jne. NIIN VOIT OLLA IHAN SAATANAN VARMA, ettö on oikeus lähteä ulos ihan vaan varmistamaan, että on taas sama ihminen kuin ennen raskautta. Siitä alkaa toipuminen. Äidillä on oikeus myös ajatella itseään.
JA KUKAAN EI MORALISOI VARPAJAISIA?? Että haista ämmä vittu.
Onpas täällä tasokasta palstailijaa tänään.
 
"huoh"
Mä olen ollut keskosena syntyneen vauvan lapsenvahtina. Vaavi ei ollut korjatulla iällä vielä kuukauttakaan ja vanhemmilla oli pakko päästä nollaamaan. :O
Hiukan pitkin hampain jäin lapsenvahdiksi, mutta ajattelin, että jos mä en lähde, niin joku muu lähtee ja hoitaa vaavin huonosti. :ashamed:

Heillä on yksi lapsi ja lapsi on vieläkin alle vuoden ikäinen ja se vaavi on ollut hoidossa paljon enemmän mitä mun lapset yhteensä. :O Vanhemmatkin lähtivät töihin kun se vaavi oli korjatulla iällä 6kk. :( Palkkasivat lapsenvahdiksi kaikenmaailman hanttapulit yms.
Mä en pystyis tekeen niin, mutta heillä on joku hälläväliä-asenne elämään. :(
 
ap..
Pari syytä miks ihmettelen, kiintymyssuhde, ja kyllä, imetys. Miksi ylipäätänsä jotakuta voi edes kiinnostaa lähteä mihinkään ilman vauvaa, joka on vasta muutaman viikon ikäinen?
 
ohhohoh
Pari syytä miks ihmettelen, kiintymyssuhde, ja kyllä, imetys. Miksi ylipäätänsä jotakuta voi edes kiinnostaa lähteä mihinkään ilman vauvaa, joka on vasta muutaman viikon ikäinen?

Niin ja miten tämä on sinun ongelmasi, vaikka joku näin toimisikin? Huolehtisit vain omista lapsistasi, jos sinulla sellaisia on. En tajua miksi nykyään jokapuolella on näitä kyttääjiä, on varmaan erittäin tyydyttävä elämäntyyli.
 
uah
Miten se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle mitä vanhemmat tekevät ja milloin johonkin lähtevät. Onko siinäkin joku ikäraja nykyään, että minkä ikäinen lapsen tulee vähintään olla jotta se olisi hyväksyttävää? Kun nykyäänhän on juuri näitä tyyppejä, jotka kritisoi sitä jos lapsi laitetaan aiemmin hoitoon kuin heidän lapsensa. *hakkaa päätä seinään*
 
tekemisenpuutetta?
Miten se kuuluu kenellekään ulkopuoliselle mitä vanhemmat tekevät ja milloin johonkin lähtevät. Onko siinäkin joku ikäraja nykyään, että minkä ikäinen lapsen tulee vähintään olla jotta se olisi hyväksyttävää? Kun nykyäänhän on juuri näitä tyyppejä, jotka kritisoi sitä jos lapsi laitetaan aiemmin hoitoon kuin heidän lapsensa. *hakkaa päätä seinään*

Kunhan lapsi on kunnollisessa hoidossa luotettavalla henkilöllä, en näe tässä mitään ongelmaa. Omituista että joku näkee. Miksi isien on sitten oikeus juhlia, voisiko ap vastata tähän? Kohta vastaukseksi tulee "ei mun mies juhlinut". Tsiisus oikeesti.
 
jkjj
No ei meistä kumpikaan käy juhlimassa, vaikka voitaisiin. Voisin ihan hyvin jättää lapsen isälleen, mutta eipä huvita. Olen toki mennyt esim. ostoksille kauemmaskin ilman lasta, mutta silloinki jo tulee ikävä ja on huoli miten siellä pärjätään.

Siltikin on ihan normaalia jos muut käy viihteellä, kunhan hommaa hoitajan. Liikaa on niitä kotonaan kännääjiä jotka sitten humalassaan hoitaa lastaan siten kun pystyy. Sitä en ymmärrä.
 
voivoi sentään
No ei meistä kumpikaan käy juhlimassa, vaikka voitaisiin. Voisin ihan hyvin jättää lapsen isälleen, mutta eipä huvita. Olen toki mennyt esim. ostoksille kauemmaskin ilman lasta, mutta silloinki jo tulee ikävä ja on huoli miten siellä pärjätään.

Siltikin on ihan normaalia jos muut käy viihteellä, kunhan hommaa hoitajan. Liikaa on niitä kotonaan kännääjiä jotka sitten humalassaan hoitaa lastaan siten kun pystyy. Sitä en ymmärrä.

No teillä on ainakin kehuttava luottosuhde sinun ja miehesi välillä, jos kauppareissun aikana jo pelkäät ettei isä pärjää lapsen kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
No en mä henkilökohtaisesti oikein ymmärrä, kun ei ole itselle niin tärkeää käydä "viihteellä", mutta tiedän, että joillekin se viihteellä käyminen voi olla samalla tavalla henkireikä/voimaannuttava asia, kuin minulle vaikkapa hyvän kirjan lukeminen, teatterissa tai leffassa käyminen jne.

Mistäs me tiedetään, vaikka kyseinen äiti ei edes ottaisi alkoholia reissullaan ja viipyisi sen muutaman tunnin siellä?
Kukaan ei varmaankaan paheksu, jos äiti käy vaikkapa teatterissa ja syömässä sen saman ajan - vaikka ottaisi reissullaan pari alkoholiannostakin- vaikka vauvan kannalta se on aivan sama missä se äiti sen poissaoloajan on.

Voihan se olla niinkin, ettei äiti ole vielä sisäistänyt koko asiaa, että hänellä on nyt se lapsi jne. ja siksikin haikuilee muualle "rentoutumaan".
Kuukauden ikäinen on vielä niin pieni, ettei kaikilla ole välttämättä syntynyt vielä oikein minkäänlaista sidettä lapseen vaan voi tuntua siltä, että sitä napottaa jonkin tuntemattoman möhkäleen kanssa neljän seinän sisällä.
Ja toisaalta juuri sen takia olisikin tärkeää olla sen vauvan kanssa, eikä maistaa palaista erilaista elämää kriittisenä aikana.

Noh, joka tapauksessa en usko asiasta mitään erikoista seuraavan, vaikka äiti bilettäisi hullun lailla koko yön.
 

Yhteistyössä