1 ja 2 raskauden ja synnytyksen erot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minävain"

Vieras
Mielenkiinnosta kyselen, miten te jotka odotatte jo toista tai olette jo synnyttäneet toisen kerran, olette kokeneet toisen raskauden verrattuna ensimmäiseen...

Esim jos ekassa oli pahoinvointia, oliko myös toisessa? Entä oliko muut vaivat samat? Vai oliko kenties toisessa jotain pahempaa? (huom nyt vain kyse normivaivoista...suonenvedot, närästys ym, eri asia jos raskaus ei ole edennyt normaalisti.)

Entä oliko toinen synnytys helpompi, nopeampi, niin kuin yleensä oletetaan?

Oliko raskaana helpompi olla kotona esikoisen kanssa vai töissä?

No mulla oli eka ja toka raskaus molemmat ihan samanlaisia. Pahoinvointia melko paljon, ei kuitenkaan mitään ihan kammottavaa. Muuten sujui kaikki normaalisti, loppuvaiheessa liikkuminen meni aika kivuliaaksi.
Synnytykset molemmat käynnistettiin yliaikaisena kalvojen puhkaisulla ja kesto molemmilla kerroilla oli 12h. Ainoona erona oli, että ekalla kertaa ei paikat auennu ja jouduttiin leikkaan.
Nyt kolmatta kertaa raskaana ja toistaseks ei mitään muuta vaivaa, kuin väsymys.

Mul oli molemmat ihan erilaisia :D Toisesta viiru mahassa, toisessa ei ollenkaan. TOisesta oli koko ajan yli 5 cm isompi sf-mitta kun maha oli ihan edessä, toisessa se levis sivulle. Toisesta olin raskausajan kiree ku viulun kieli, toisessa lempeä ku lammas. Toista ponnistin 45 min, toista 4 min.

Mulla myös raskaudet ihan samanlaisia. Toinen raskaus melkein 2 vkoa pidempi. Molemmat synnytykset alkoi veden tihkumisella ja sitten käynnistykseen. Toinen synnytys kesti pidempään, myös ponnistusvaihe oli muutaman minuutin pidempi.

Ensimmäisessä raskaudessa oli vaikka mitä vaivaa, mutta toisessa ei juuri ollenkaan.
Ensimmäistä ponnistin 1h45min ja toista 45min. Eka käynnistettiin yliaikaisena mutta toinen lähti käyntiin pari päivää yli lasketun ajan.

Yhteistyössä