1.5vuotiaan yölliset heräilyt APUVA

kao
No niin nyt olisi taas loistava yö takana. Me mennään yhdeksän maissa illalla nukkumaan, ja noustaan yöllä kahden maita ylös. Ja niin kuin viime yönäkin jouduin istumaan lattialla pinnasängyn vieressä ja pitelemään tyttöä kädestä kiinni ja silittelemään selkää jne. n. 40min ja sitten neiti nukahtaa uudestaan. Paitsi niin kuin viime yönä huuto alkoi heti kun poistuin viereltä.

Sit multa paloi käämit ja en jaksanut taas mennä silittelemään joten annoin vain huutaa, välillä kävin laittamassa pitkäkseen, mutta pomppas heti pystyyn ja huuto vain jatkui. 1 1/2 tuntia jaksoi huutaa sitten sain nukkumaan kun hieman rauhoittelin.

Rasittavaa!!!!

On todella läheisyyden kaipuinen lapsunen jos pitelisin koko ajan kädestä tai antaisin nukkua vieressä kaikki olisi ok!

Mitähän tässä pitäisi tehdä, kun jaksaisi istua yötä lattialla.

 
meillä on ollu aina todella hyvä yönukkuja tämä 1,5v poika(nukkunut heräämättä 20.30-7-30), mut nyt viimeisen kuukauden aikana on alkanut tuo yöheräily. Meillä nukkuu omassa huoneessa, herää itkemään vaihetelevasti klo 24-5. Alkuun yritin rauhoittelua, mut itki aina kun lähdin (tai mies lähti) huoneesta. Mä en oikeesti pysty huudattamaan näin pientä, enkä näe siinä mitään järkeä, kun ainakin meillä poika on sen oloinen, että kaipaa syliin ja on selkeesti hätääntynyt. Nykyisin, kun itku alkaa, niin koppaan kainaloon ja otan keskeen. Viime yönä tuli klo 5 ja nukkui tyytyväisenä heräämättä klo 8 asti :heart:
Tämä liittynee kasvamiseen, näkiskö lapsi jo uniakin, jotka ahdistaa kun herää. Meillä päädyttiin tähän ratkaisuun ja näin nukutaan kaikki. Tuskin tämä ikuisuutta kestää ja jos siltä vaikuttaa, niin pitänee kuskata yksi paluumuuttaja sänkynsä kanssa meidän huoneeseen.
 
Jos kaikki kerta olisi ok, jos lapsi nukkuisi vieressä, niin miksi et ota lasta viereen? Eikö olisi parempi että saisitte nukutuksi? Toinen on kuitenkin kovin pieni vielä.. Jos nukutte muutaman kuukauden perhepedissä, ja sitten laitat jatkettavan lastensängyn teidän oman sänkynne viereen niin yllät siitä lohdutella lasta yöllä.
 
Mä pitäisin kanssa ainakin sänkyä vieressä. Mun poika pian 1v11kk ja sänky tiiviisti vielä vieressä. Välillä nukkuu tosi hyvinkin,mutta välillä öitä,että näkee selvästi unia tai jotain muuta hässäkkää...kehitykseen ym liittyvää =)
 
Jos tiedät, että lapsesi on läheisyydenkaipuinen niin eikö hänet sitten kannattaisi ottaa viereen nukkumaan? Meidän tytöllä on ollut muutaman kerran sellainen kausi, että hän on halunnut enemmän läheisyyttä. Tällöin olemme ottaneet viereen nukkumaan.
 
kao
Olisihan se hieno juttu jos voitaisiin nukkua perhepedissä, mutta ainut juttu siinä on, se että tyttö kyllä nukkuu hyvin, mutta minä itse en osaa nukkua ollenkaan kun neiti on siinä vieressä =(

Pitäis varmaankin siirtää sänky oman sängyn viereen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kao:
Olisihan se hieno juttu jos voitaisiin nukkua perhepedissä, mutta ainut juttu siinä on, se että tyttö kyllä nukkuu hyvin, mutta minä itse en osaa nukkua ollenkaan kun neiti on siinä vieressä =(

Pitäis varmaankin siirtää sänky oman sängyn viereen.
Mutta tuskin saat kovin hyvin nukuttua siinä pinnasängyn vieressä lattiallakaan. :hug:
 
Meilläkin on toiminut se, että lapsi nukkuu vieressä tai lapsen sänky on meidän sängyssä kiinni.
Sekä mulle että miehelle oli todella iso helpotus, kun tajuttiin siirtää lapsi omasta huoneestaan ja pinnasängystä pois meidän huoneeseen tavalliseen sänkyyn - yöhuudot lakkasi heti ja jos lapsi jostain syystä heräilee, hän kömpii viereen (josta sitten nostetaan hetken päästä takaisin omaan sänkyyn) tai jos me ollaan vielä vaikka katsomassa tv:tä olohuoneessa, niin käy kurkkaamassa, että ollaan siellä ja menee itse takaisin sänkyynsä. Suuri muutos siihen verrattuna, että ennen huusi naama punaisena pinniksessään eikä meinannut millään rauhoittua, jos jätti sinne yksin, eikä meistä kumpikaan meinannut jaksaa istua siellä tuntikausia nukuttamassa. Kannattaa kokeilla, jos vain mahdollista!
 
Meillä myös rauhoitti nukkumaankäyntiä ja yöheräilyä kun pinnasänky vaihdettiin laidalliseen jatkettavaan. Meillä oli joka ilta riita pinnasänkyyn "joutumisesta" ja yöllä kun seisoi pinnasängyssä pinnoja vasten. Sänky on kuitenkin äidin sängyn vieressä. Poika oli 1 v. 2 kk kun vaihdettiin sänkyä.

Kun ymmärsi että sänkyyn voi mennä ihan itse vaikka köllöttelemään ja sieltä myös pääsee pois kun haluaa, riitti meillä yöunien rauhoittumiseen. Jos heräilee yöllä ihan valveille asti,
annan oman käteni lapselle ja nukahtaa takaisin. Alkuun yritti iltaisin vähän hyppiä pois sängystä mutta se jäi pois kun sitkeästi laitettiin takaisin sänkyyn eikä sen enempää jääty juttelemaan lapselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kao:
Että laittaisin pinnasängyn pois ja laittais meidän sängyn viereen tavallisen sängyn, pitäis varmaankin kokeilla kun jotain ahdistavaa siinä pinnasängyssä on!
Tätä kannattaa kokeilla. Ja voit pitää lasta vaikka sitten kädestä kiinni ja nukkua itse samalla, jos lapsi on sitä vailla. Meillä on jatkettava sänky laitettu huoneen nurkkaan ja meidän sänky on siinä ihan kiinni joten lapsi ei mahdu siitä putoamaan.
 
Kao, meillä oli 1,5vuotiaan kanssa ihan sama tilanne muutama viikko sitten. Ennen tosi hyvin nukkunut lapsi alkoi heräämään yöllä eikä antanut poistua viereltä. Meillä perhepeti ei ole vaihtoehto, koska sen lisäksi että vanhemmat ei saisi nukuttua niin koska lapsi on nukkunut koko ikänsä omassa sängyssä niin hän ei yhdistä vieressä olemista ollenkaan nukkumiseen. Siis jos ottaa viereen alkaa meuhkata ja leikkiä. Mietimme myös pinnasängystä pois vaihtamista, mutta meillä auttoikin yllättäen yövalon käyttö. Ennen lapsi oli nukkunut lähes pimeässä, mutta ilmeisesti pimeään herääminen oli alkanut pelottaa tai jotain. Samalla lopetimme vieressä istumisen ja poistuimme huoneesta vaikka lapsi jäi huutamaan (ei siis lohduttomasti itkemään vaan huutamaan sellaista "älkää nyt mua tänne jättäkö täällä on tylsää" itkua). En mennyt edes laittamaan takasin pitkälleen. Kun huomasi ettei kukaan tulekaan, hiljeni muutamassa minuutissa ja kun kävin kurkkaamassa nukkuikin jo. Tiedän että kaikki ei halua huudattaa ollenkaan, mut en nyt kuitenkaan usko et lyhyestä ajasta on haittaakaan. En tiedä kumpi noista asioista oli se ratkaiseva tekijä sitten tai olisiko mennyt ajan kanssa ohi (kesti noin viikon) ja tiedän myös että on lapsia jotka jaksaa huutaa yhtä soittoa kauankin, mut kannattaa varmaan kokeilla ainakin tuota valoa jos teillä ei oo ollu.
 
samoja tilanteita täälläkin,eli neiti1.5v on nukkuu omassa sägyssä ja poikkeuksetta öisin klo2-5 herää ja on vailla läheisyyttää,olen yrittänyt nukuttaa heräämisen jälke omaan sänkyyn takaisin mutta aika huonoin tuloksin, oman väsymyksen ja unen tarpeen vuoksi oeln ottanut sitten neidin viereen ja siinä poski poskea vasten nukutaan aamuun :heart:
kyllä se sinne omaan sänkyyn vielä täysin tottuu ja kaikki saa oamn levon öisin,toivotaan myös sinulle kao.
 

Yhteistyössä