1,5v taaperon yöheräily

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
Alan olla aika loppu tähän jatkuvaan heräilyyn, niin aloitan nyt vielä uuden ketjun aiheesta.. Meidän parin kk: päästä 1,5v poika heräilee edelleen joka yö vähintään kerran, yleensä kolmisen kertaa ja lopullisesti herää viiden jälkeen.:/ joskus oon päättänyt viiden aikaan et nyt saa poika luvan nukkua vielä ja oon kipannut sänkyyn niin kauan et nukahtaa, mut huutihan siitä on tullut ja sen seurauksena esikoinenkin herännyt.

Onko nyt jotain, mitä vois vielä kokeilla? Aloitan maanantaina työt ja siellä ois tarkotus kuulostaa jokseenkin pätevältä ja se ei kyl näillä unilla onnistu.:p poika nukkuu yhdet päiväunet, n. 12-15, joskus vähemmän. Nyt on pieni flunssa päällä, mutta heräily oli tällasta jo ennen flunssaakin viimeset puoli vuotta, joten en usko, et se varsinaisesti on aiheuttaja. Allergiatestejä tehtiin vauvana ihon takia ja atooppinen iho todettiin, pitäisköhän vielä käydä uudestaan lääkärissä? Tissistä, tuttipullosta ja tutista on vieroitettu jo kuukausia sitten ja poika nukahtaa illalla pääsääntöisesti hyvin yksin sänkyynsä.

Oon tähän asti siirtynyt lähes joka yö pojan huoneeseen varasängylle nukkumaan, mutta nyt kokeilin siirtää oman sängyn viereiseen huoneeseen ja isosiskon sängyn samaan huoneeseen pojan kanssa. Ei mitään vaikutusta. Oiskohan se vaan tottunut, että käyn silittelemässä uudestaan uneen ja herää sitä varten? Minkälaista unikoulua tällaseen voi toteuttaa kun periaatteessa tassutan joka yö nyt jo?:p

Kiitos vinkeistä. Poika aloittaa tosiaan parin päivän päästä hoidossa ja siellä ei varmaan noin pitkiä unia nukuta. Yleensä oon alkanut herätellä puoli kolmen aikoihin, jos on mennyt nukkumaan puoli kahdentoista aikaan. Ehkä kerran-pari viikossa nukkuu lyhyemmät, tunnin tai pari ja heräilyä on ollut silti.:/ sitten luulis kyllä ainakin olevan väsynyt kun päiväkodin hälinässä päivän viettää, tietty sekin voi sit ilmetä levottomuutenakin..

no se on ihan oikeasti sellaista lasten kanssa! se vaan vittu täytyy purra hammasta ja jaksaa! jos ei ole sairas/muuta selittävää syytä, niin sitten ne kakarat valvottaa, toiset enemmän ja toiset vähemmän ja se pitää vaan jaksaa. poika huusi lähemmäs pari vuotta selkä kaarella kaiki yöt, silent refluksi. hulluksi olin tulla ja varmaan tulinkin tästä tekstistä päätellen taas.
kaikki sympatiat ap:lle välillä kilahtaa, kun kolme vuotta valvoit, ensin raskaana, sitten, kun lapsi huusi ja huusi ja huusi ja huusi. jos lapsi on terve, niin se on vaan kestettävä. jos on epäilyjä, vie lääkäriin.

I feel you... tosin meidän 1,5 v herää huutamaan täyttä huutoa äitiiäitiiäitiiäitiiäitiii. Eikä saa millään loppumaan. Voi huutaa silmät kiinni 15 minuuttia täyttä kurkkua eikä rauhotu. Ja sama voi toistua kolmekin kertaa yössä.

Mä oon tähän asti vaan suosiolla heräillyt mut töissä ois tosiaan kiva olla vähän skarpimpi. Ja parille vastaajalle tiedoksi, että mulla on kaksi lasta ja tiedän kyllä, mitä tämä lasten kanssa on ja myös sen, että jotkut lapset heräilee. Mieluummin vaan en heräile yöllä (kuten varmaan me kaikki, marttyyriäitejä lukuunottamatta) ja siksi mietin, mitä voisin vielä kokeilla, että saisin lapsen nukkumaan. Lapsi on itsekin aamupäivät kiukkunen ja väsynyt kun ei ole nukkunut yöllä. Kuten myös esikoinen, joka myös heräilee välillä huutoihin.

Myöhemmin en voi laittaa nukkumaan, eihän yöunta tulis sitten hoitopäivinä edes kaheksaa tuntia, jos vasta kymmeneltä laittaisin. Mun yöunista nyt puhumattakaan. Allergioita on epäilty kyllä kun on muitakin oireita, pitää varmaan vielä soitella neuvolaan kun siitä oli viimeksikin puhetta, että pitäisköhän uudestaan mennä lääkärille. Tai sit voi olla myös, et poika on vaan tottunut siihen, että menen viereen, kun en oo kauhean kauaa antanut huudella, ettei esikoinen heräisi.:/

Voisikos poika nukkua samassa huoneessa vanhempien kanssa. Jos ei ole vielä valmis omassa huoneessa nukkumaan ja siksi monta kertaa yössä vaatii äidin paikalle... Meillä saman ikäinen ja samassa huoneessa nukutaan. Ja lähes joka yö aamuyöllä haluaa tulla keskeen nukkumaan. No, minä en jaksa vängätä vastaan ja otan pojan keskeen ja samointein kaikkien yöuni jatkuu.

Mielestäni teidän lapsi kyllä nukkuu aika paljon, siksi ehkä uni ei riitä esim. aamulla.

Meidän poika menee nukkumaan 22.00 ja herää 7.30. Päiväunetkin on usein vain tunnin tai joskus korkeintaan 2. Unentarve on toki yksilöllistä, mutta teidän kohdalla ehkä koittaisin nipistää niistä päiväunista niin vois uni maistua sit paremmin yölläkin.

Yhteistyössä