A
AnniHelena
Vieras
Meillä poika jatkaa osa-aikaisessa hoidossa syksyllä kun sisarus syntyy. Nyt on siis kokopäiväisesti pk:ssa (8-16), Esikoinen on sisaruksen syntyessä jo lähempänä 3 v. En halua ottaa pois kokonaan ryhmästä johon on jo luonut kaveruussuhteita. Lisäksi kunnassamme on huono tilanne pk-paikkojen suhteen, mekään emme saaneet tätä paikkaa lähipäiväkodista ennen kuin reilun puolen vuoden jälkeen. Pitämällä osa-aikapaikan varmistan että sisaruskin pääsee samaan hyvään pk:iin kun sen aika on. Jos jättäisin paikan ja hakisin uudelleen paikkoja kahdelle, ne voisivat tulla taas kerran ihan mistä tahansa. Ehkäpä itsekästä taktikointia, mutta mulle riitti puoli vuotta jolloin poikaa vietiin epämääräiselle pph:lle 3 km päähän (meillä on vain yksi auto joten järjestelemistä oli).
Senkin vuoksi pidän paikan että _mitään_ sukulaistukiverkkoja meillä ei ole, joten jos tuleva vauva on kovasti valvottava tapaus (kuten esikoinen oli), pystyn sitten edes kolmena päivänä viikossa ottamaan itse päikkäreitä- tämänkin joku ehkä tuomitsee- aina on niitä joiden mielestä pitäisi vaan jaksaa ja olla se täydellinen äiti(kun ne lapset on hommannut) vaikka mitään apuja ei ole saatavissa ulkopuolisilta.
Senkin vuoksi pidän paikan että _mitään_ sukulaistukiverkkoja meillä ei ole, joten jos tuleva vauva on kovasti valvottava tapaus (kuten esikoinen oli), pystyn sitten edes kolmena päivänä viikossa ottamaan itse päikkäreitä- tämänkin joku ehkä tuomitsee- aina on niitä joiden mielestä pitäisi vaan jaksaa ja olla se täydellinen äiti(kun ne lapset on hommannut) vaikka mitään apuja ei ole saatavissa ulkopuolisilta.