1,5v nukahtamaan helpommin?

Aiemmin lapsi on nukahtanut lauluun helposti ehkä 5 min.
Nykyään temppuilee,pyörii ja pöristelee jopa tunnin joka ilta.
Hermothan siinä meinaa mennä.Nukkuu noin tunnin päiväunia.
Mikähän auttaisi???Neuvoja...
 
Tirlittantei
Unohtu...

Tunti päikkäreitä 1,5v ikäsellä tuntuu musta aika vähältä.Kuinka pitkät yöunet nukkuu?Onko aina nukkunut lyhkäsiä päikkäreitä vai ovatko ne nyt lyhentyneet?Yliväsyneenä on hankala nukahtaa.
 
jelena
anna lapsille nukahtaa yksin nyt oma sängyssä, itse mene katsomaan TV, ja välillä tule sanomaan "nyt nukutaan". Viikon kulutua tai aikasemmin lapsi alkaa itse nukkua. :D
Meille oli ihan sama tilanne. Oli ihan turha odottaa kun lapsi nukahtaa, nyt hän nukkuu ihan itse omassa sängyssä. Välillä tule huuto, välillä nukahtaa 15 min. kulutua. Nyt kuin on 2 vuotta täyttänyt, joskus hän pyytää että minä jään hänen kanssa nukkumaan ja jos hän alkaa hyppyä ja leikki, kolmen varoituksen jälkeen laitan omaan sänkyyn ja poistun. Lapsi vain kasvannut ja nyt hän kokeile rajoja. =)
 
Unimäärä on jokseenkin vähentynyt...ei nuku öisin kuin noin 11 tuntia.
Päiväunet ovat pitkään olleet vain tunti-1.20min...
On kyllä hyvin touhukas päivisin!Eikä rutise että olisi väsynyt.jaksaa siis hyvin.
Mutta kai se on jokin kokeilu vaihe tuo ilta unille meno........
Päiväunille nukahtaa noin 20 minuutissa.Ollaan aikaistettu päiväuniakin ettei sen pitäisi vaikuttaa iltaunille nukahtamiseen.

Olen ajatellut että voisin opettaa itsekseen nukahtamista,koska en todellakaan enää jaksa olla tuntia vierellä ja katsoa pelleilyä.Olen silitellyt ja soittanut soittorasiaa.Lopulta nukahdan itse sinne....ei mukavaa.

Mutta pojalla on jo isompi sänky joten hän pääsee tulemaan sieltä pois jos tahtoo...esim.jos mä lähden pois huoneesta niin varmaan lähtee perään ja kiukkuaa jos vien vaan yksin takas...mutta kai sitä pitäs jaksaa jonkin aikaa viedä sit takas sänkyyn jos se siitä oppis.
Taidanpa yrittää!

Voihan pojalla olla nyt joku herkkyyskausikin uusille asioille,kun kerran venyttää tuota nukahtamista,jos hän vaikka sitten kaipaakin sitä yksinnukahtamista ja sen oppimista.Ja kyllähän se helpottais jos hän oppis nukahtamaan yksin,meillä kun on muitakin lapsia.

Kiitti vastauksista ja ideoita otetaan vastaan :hug:
 
Mihin aikaan laitat illalla nukkumaan? Huomasin itse jossain vaiheessa että pojalle oli liian aikaista laittaa yhdeksältä nukkumaan. Nukuttamiseen meni vähintään tunti ja huutoa ja rimpuilua riitti. Sitten tajusin että laitan pojan vasta vähän ennen kymmentä nukkumaan. Nukahti yksikseen tosi helposti ja nukkuu aamuun asti. Liian aikainen nukkumaan meno voi siis hermostuttaa lasta.
 

Yhteistyössä