Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;25756073:Minäkin kirjoitin, että en koskaan rankaise 1v4kk lasta. Kiellän kyllä, ohjaan sallittuun tekemiseen ja otan pois vaarallisesta paikasta. Noissa jutuissa mita mainitsit mielummin rajoittaisin lasta muuten kuin rankaisemalla. Kaappeihin voi laittaa lukkoja, tiskikoneen voi laittaa myös niin ettei lapsi sinne pääse. Tuolit voi ottaa pois, ettei lapsi pääse pöydälle. Tai sitten lapsen voi ottaa mukaan ruuanlaittoon. Mä usein pidän omaa lastani sylissä samalla kun kokkaan.![]()
En oo sanonut että se aina takuu varmasti toimii. Kommentoin vaan ihan sitä että ihmettelin itsekin että se yllättäen toimi.Niin ja vastasit että lyövää yms. lasta et pitäis, etkä muutenkaa väkisin..
Eli toi sylijuttu toimii vaan vähän lempeämpiin lapsiin(ko)?
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä;25756342:Ja kyllä mäkin vähän mietin tuota, että onko teillä ihan oikeasti tuollaista kotona kuin annat ymmärtää. Lapsi avaa vyöt ja kaikki...?
Alkuperäinen kirjoittaja voi että;25756398:Minä ainakin uskon ihan täysin, että ap:lla on tasan niin vilkas ja ehtivä lapsi kuin ap on kirjoittanutkin. Ilmeisesti nämä oikeasti vilkkaat lapset on vaan sitten harvassa, kun moni ei tunnu käsittävän mitä se arki voi olla.
Ja samaistun myös siihen, kun ap sanoi että hänen lapsensa vaan katsoisi äitään ja pitäisi tyhmänä jos ap alkaisi koputtelemaan ikkunaan että saisi huomion muualle. Niin on meidänkin lapsi katsonutTottakai sitä on yritetty ensin nuo huomion viemiset muualle ennenkuin mitään rangaistuksia otetaan käyttöön, mutta ei kaikki lapset ole noin helposti harhautettavissa.
Jaa, no kyllä meillä on jostain 1v 10kk saakka laitettu oven taakse ja on siellä ollut minuutinkin. Syynä lähinnä se, että pitäisi juurikin äidin saada tehtyä jotain pakollista, kuten pelastaa pohjaanpalava ruoka tms ja samaan aikaan tämä 1v 10kk on muutaman kuukauden ikäisen sisarensa kimpussa huitomassa tms ehdottomasti ei sopivaa. Silloin kyllä ajattelen niin, että vauva on herkempi ja isosisarus on pakko saada pois kiusaamasta vauvaa vaikka sitten sen oven taakse. Mitenkään päivittäin tätä ei siis tehdä, mutta vähintään viikottain. Poistullessaan osaa kyllä tulla pyytämään pikkusiskolta anteeksi
Alkuperäinen kirjoittaja Öö...;25757273:Eikös se ole ihan normaalin puolitoistavuotiaan kehitysvaihe, että kaapit ja laatikot kiinnostavat enemmän kuin "oikeat" lelut?
Minähän en tietenkään asiasta vielä kauheasti tiedä, koska oma lapseni on vasta vuoden ikäinen. Mutta joka päivä kannan lapsen laulellen 172 kertaa pois television tai tiskikoneen kimpusta, ja uskoisin puolen vuoden päästä tekeväni saman 481 kertaa päivässä. Silloin ärjäisen rumasti, jos lapsi yrittää purra minua. Siinä on minun mielestäni sen verran kieltoja kuin voin kuvitella tasan yksivuotiaan voivan muistaa ja sisäistää.
Laita hyvää musiikkia soimaan ja tanssi lapsen kanssa samalla kun laitat ruokaa. Ja herran tähden, vaihda ne vihannekset pakasteisiin.