1,5kk taaperon äiti

Meillä on 1v,5kk poika.
Olen huolissani kun pojalla on selässä pari pientä pigmentti muutosta (se iho kohta on erivärinen kuin normaali iho).
Huomasin ne jo vauva iässä, ja kysyin neuvolasta mitä ne ja onko ne vaarallisia, niin neuvolassa sanottiin vaan että ne on pigmentti muutoksia.
Minua kuitenkin vähän jäi vaivaamaan että miksi sellaisia tulee?
Onko kellään muulla kokemusta asiasta?
 
Meidän pojalla oli jo synnyttyään pigmenttimuunnos selässä. Kukaan ei ole tuntunut olevan huolissaan siitä ja se kait on vain syntymämerkki sitten. On se aika iso vaaleampi epätasainen alue silti.
Pojalla nyt ikää 1v
 
Meidän tytöllä oli heti syntyessään niskassa sellaista punaista pigmenttimuutosta. Haikaranpuremiksi kutsutaan. Th sanoi että menee tod.näk. ajallaan itsestään pois. On tuolla niskahiuksien alla vieläkin ja tyttö on 2v4kk. En olisi huolissani =)
 
onko ne sellaisia tummempia kohtia?
meidän vauvalla myös yksi 10cnt:n kolikon kokoinen läntti. lääkäri sanoi sitä kahviläntiksi, ja kuulemma pienikokoisina ja pieninä määrinä ei ole vaarallista. mutta seuraamista vaatii, ettei ilmeisesti lähde kasvamaan..
 
On tummempia. Okei seuraan niitä jos lähtee kasvamaan.
Kiitos vastauksista tosi paljon, kiva kuulla että muillakin on samanlaisia.
On vähän huojentuneempi olo.
Mulle ei neuvolassa silloin sanottu mitään että ne voi kasvaa, mutta voisin kysyä
seuraavalla neuvolakäynnillä sitä.
 
Meillä sama juttu, lastenlääkäri sanoi, että jos ne suurentuvat suhteessa lapsen kokoon (siis lapsihan kasvaa koko ajan ja iho siinä mukana, mutta jos ne läntit kasvavat vaikkei lapsi kasvakaan), niin sitten laittavat lähetteen ihotautilääkärille. Mutta siis yleensä ihan normaalia ja ilmeisesti aika yleisiäkin?
 
En tiedä tarkotetaanko samoja asioita mut meillä oli pojalla jo syntyessään reidessä ja navan vieressä punaiset läntit, en muista millä nimellä se kätilö niitä kutsu mut sano että on ihan normaaleja. Mahassa on vielä, mut reidestä jo melkein kokonaan hävinnyt.
 
Meillä on myös punainen "haikaranpurema" niskassa, poika 1 v 2 kk. Mulla on parillakin kavereilla tuollaisia "kahvilänttejä", kaverit ovat kolmekymppisiä ja läntit on 2 euron kolikon kokoisia. Ei niistä kai mitään haittaa ole.
 

Yhteistyössä