1,5 -vuotias repii naamaa ja painelee silmiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zussu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Zussu

Jäsen
30.09.2007
107
0
16
Meillä on iso ongelma kun meidän kohta 1,5 -vuotias poika repii naamasta ja painelee silmiä. Sattuu ja kohta varmaan silmistä menee näkö...

Pojalla on ollut se tapa, että väsyneenä hän alkaa hiplailla minun silmäripsiäni. Nyt huomaan että olen tehnyt sen virheen, että olen sallinut tämän.Ripsien hiplailukin on jo sinänsä ärsyttävää, mutta vielä inhottavampaa on että jossain vaiheessa hän painelee silmiäni tosi kovaa. Hän tekee tätä useasti päivässä ja öisin jos otan hänet viereen alkaa armoton silmien hiplaus / painelu. Nuku siinä sitten... :'(

Naaman repimisen kohteeksi taas joutuu useammin isä. Poika ottaa tosi kovin kiinni ja välillä naamaan tulee ihan verinaarmuja kynsistä.

Poika aloittaa muutaman kuukauden päästä hoidossa ja haluaisin tosiaan kitkeä nämä tavat hänestä. Ei ole kiva, jos uudet leikkikaverit sitten joutuvat "pahoinpidellyiksi". Pari päivää sitten oltiin kyläreissulla ja poika oli heti kiinni pikkuvauvan naamassa ja silmissä.

Onko jotain apuja tai muilla vastaavaa?
Olemme toruneet, ottaneet kädet irti kasvoista tai silmistä, sanoneet tiukasti ei, laittaneet pois sylistä kun poika alkaa repiä, näyttäneet surullista naamaa ja sanoneet sattuu. Mikään ei tunnu auttavan. :'( Kaikki apu on tarpeen!

Yhteistyössä