1,5 vuotiaan ripuli

Kuinka usein muiden n. 1,5 vuotiailla on ripulia? Mua alkaa jo huolestuttamaan kun musta tuntuu että meidän pojalla on sitä aika usein eli tällaista kunnon ripulia kuin nyt on ollut muutaman kerran tämän vuoden puolella ja muuten on sellaista löysää kakkaa tosi usein. Tämän kertainen varmaan kyllä liittyy flunssaan mikä hänellä ja myös mulla on, kun on ollu itelläkin myös vatsa vähän kipeänä. Oletteko huomanneet että hiekan syönti löysyttäisi vatsaa? Meidän poitsulla on hirveä himo hiekan syöntiin joten aina sitä jonkun verran pääsee syömään vaikka kuinka yrittää estää.

 
Himpula 03
Meillä ei ole ripulia ollut kuin sen kerran kun iski rotavirus, muta voihan tuo hiekan syönti aiheuttaa suolistossa vilkkautta, kun ne bakteerit joutuu kunnolla töihin. Mutta eipä kai siitä löysästä kakasta ole haitaa jos se ei ole jatkuvaa ja jos lapsi kuitenkin syö ja juo normaalisti ja kasvaa normaalisti ja jaksaa hyvin leikkiä ja puuhata eikä valita kovasti vatsanväänteitä. Tietysti on aina hyvä allergiat sulkea pois kuvioista.
 
chef70
Meillä kanssa ollut usein maha kuralla ja olen huomannut sen olevan aina silloin kun tulee hampaita.Hammas kun on puhjennut niin mahakin on ok.Sairaslapsi.comin sivuillakin on mainintaa asiasta.
 

Yhteistyössä