1.5 vuotiaan pitkittynyt ummetus; kannattaako hakea terveyskeskuslääkäriltä jokin resepti vai mennä suoraan yksityiselle selvittämään syytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpi

Vieras
Onko jollain kokemusta?

Aiemmin ollaan saatu laxoberon ja määräys peräruiskeisiin tarvittaessa, mut noihan ei käy pitkäaikaseen käyttöön. Varmaan seuraava olis se movicol junior mut toi tyttö on niin nirso et luulen et tulis olemaan hankalaa saada sitä sille päivittäin annettua...

Alkuperäinen kirjoittaja tsirpukka:
yksityiselle ehottomasti!
Sinne oon mukulani vienyt ja selvis kuopuksen jatkuva sairastaminenkin:koira-allergia...
Maksaa ,mutta on sen väärtti!

Koira-allergia nyt on vähän eri asia kuitenkin kuin ummetus. :whistle:

Ap; miten ruokavalio on, huomaatko eroa mahan toiminnassa sitä muutellessa? Juoko lapsi hirveän paljon maitoa, syökö vaaleita viljoja jne? Auttaako nuo lääkkeet, oletteko pienentäneet annosta niin pieneksi kuin vain on mahdollista?

Pegorion oli yksi mitä meille suositeltiin, sopisikohan noin pienellekin? Siihen ei kuulemma (?) kroppa totu niin kuin noihin muihin. En mä mihinkään lääkärille lähtisi jos ei muuta oiretta ole ja olette ilmeisesti jo käyneetkin...? Jos ainoa oire on kovalla oleva p*ska, se lääkäri määrää tasan samaa kuin apteekin tätikin osaa neuvoa. :D Ummetus on tosi yleistä muutenkin.. Meillä 5v ja edelleen välillä tarvitaan lääkkeitä, peräruiskeet myös hätäapuna.

Alkuperäinen kirjoittaja umpi:
Onko jollain kokemusta?

Aiemmin ollaan saatu laxoberon ja määräys peräruiskeisiin tarvittaessa, mut noihan ei käy pitkäaikaseen käyttöön. Varmaan seuraava olis se movicol junior mut toi tyttö on niin nirso et luulen et tulis olemaan hankalaa saada sitä sille päivittäin annettua...

Meillä nyt 1v1kk ja joutunut ottamaan movicolia 6kk ikäisestä vaikeaan ummetukseen. kyllä se avun tuo ja kannattaa... Käsittääkseni voit sen maitoon sekoittaa eikä sen pitäisi maistua siitä läpi...

Voih, mun täytyy vaan tarjota myötätuntoa, kun ollaan tuon ikäisestä kamppailtu saman vaivan kanssa ja levolacia käytetty useampi kuukausi. On vaan niin kurja vaiva. Ruokavalion vaikutus teillä on varmaan jo huomioitu, jos olette aikasemminkin käyneet lääkärissä. Käytättekö te levolacia? Sehän ainakin sopii pitkäaisaiseenkin käyttöön. Movicol juniorista ei ole kokemusta. Meillä lapsen vatsa toimii (levolacin ja ruokavalion avulla) joka 2.-3. päivä, ja se riittää lääkärin mukaan hoidoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Sinne oon mukulani vienyt ja selvis kuopuksen jatkuva sairastaminenkin:koira-allergia...

Ap; miten ruokavalio on, huomaatko eroa mahan toiminnassa sitä muutellessa? Juoko lapsi hirveän paljon maitoa, syökö vaaleita viljoja jne? Auttaako nuo lääkkeet, oletteko pienentäneet annosta niin pieneksi kuin vain on mahdollista?

Pegorion oli yksi mitä meille suositeltiin, sopisikohan noin pienellekin? Siihen ei kuulemma (?) kroppa totu niin kuin noihin muihin. En mä mihinkään lääkärille lähtisi jos ei muuta oiretta ole ja olette ilmeisesti jo käyneetkin...? Jos ainoa oire on kovalla oleva p*ska, se lääkäri määrää tasan samaa kuin apteekin tätikin osaa neuvoa. :D Ummetus on tosi yleistä muutenkin.. Meillä 5v ja edelleen välillä tarvitaan lääkkeitä, peräruiskeet myös hätäapuna.

Lisään että se lääke nyt vaan täytyy saada lapselle annettua, ei sillä lääkärillä siihen taikakonsteja ole. Pakolla, jos ei muuten.

Onko jollain kokemusta?

pegorion on sama kuin movicol,mutta se ei maistu "läpi" esim maidosta, eikä edes vedestä. Minä käyttäisin kuitenkin lääkärissä ( yleisellä, saman koulun ne on käynyt), kun on noinkin nuori lapsi kyseessä. Sitten jatkaa ummetuksen huolellista hoitoa kun muut asiat suljettu pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

No täysin eri asiahan se on,mutta se oli pointtina tässä jotta ehottomasti kannattaa yksityiselle mennä jollei apua omasta terveyskeskuksesta saa...

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti:
Onko jollain kokemusta?

pegorion on sama kuin movicol,mutta se ei maistu "läpi" esim maidosta, eikä edes vedestä. Minä käyttäisin kuitenkin lääkärissä ( yleisellä, saman koulun ne on käynyt), kun on noinkin nuori lapsi kyseessä. Sitten jatkaa ummetuksen huolellista hoitoa kun muut asiat suljettu pois.

Juu no just varasin yksityiselle, meidän oma lääkäri ei pärjää ilman ylilääkärin tai jopa terveydenhoitajan konsultoimista, ja kielimuurikin on..

En oo huomannu ruokavaliolla vaikutusta, tai siis niin paljon kun mahollista yritän noudattaa kovalle vatsalle sopivaa linjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En oo huomannu ruokavaliolla vaikutusta, tai siis niin paljon kun mahollista yritän noudattaa kovalle vatsalle sopivaa linjaa.

Se vatsankovettaja voi olla yksi ainoa ruoka-aine, jota et ole vielä hoksannut syypääksi. Kuopukseni kohdalla se oli banaani.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Se vatsankovettaja voi olla yksi ainoa ruoka-aine, jota et ole vielä hoksannut syypääksi. Kuopukseni kohdalla se oli banaani.

Juu, siks varmaan korkea aika ottaa suunta alan lääkärille...

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:

Juu, siks varmaan korkea aika ottaa suunta alan lääkärille...

Ehdottomasti, enkä tarkoittanut varsinaisesti ruokavaliota vaan kunnon ummetuksen hoitoa. Vatsan kuvaaminen ei varmaan olisi haitaksi, eiköhän ne lääkärissä sitä jo ehdota.

Yhteistyössä