1,5-vuotiaalla röörit AIVAN tukossa, miten saan hengityksen sujumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei sulla ole keittosuolatippoja tai nenäsuihketta?

Kaksi vuotta vanhoja keittosuolatippoja löytyy, tuskin uskaltaa enää laittaa? Yritettiin höyryttämistä, mut ei auttanut yhtään. Löysin tollasen pikkuvauvalle tarkoitetun imemislaitteen, kai sitä voi käyttää isommallekin...

Minä laitoin aina Nasolinin nenätippoja, jos oli niin tukossa etteivät keittosuolatipat auttaneet. Mutta kun äsken googletin, niin onko niiden suositusikä noussut?!? Muistelen, että vielä pari vuotta sitten sai antaa 3kk ylöspäin, nyt vasta kaksivuotiaasta! Ja nenätippojen vahvuus siis 0.5mg/ml.

Alkuperäinen kirjoittaja vee:
Minä laitoin aina Nasolinin nenätippoja, jos oli niin tukossa etteivät keittosuolatipat auttaneet. Mutta kun äsken googletin, niin onko niiden suositusikä noussut?!? Muistelen, että vielä pari vuotta sitten sai antaa 3kk ylöspäin, nyt vasta kaksivuotiaasta! Ja nenätippojen vahvuus siis 0.5mg/ml.

On ollut ennen sen 3kk!

Keittosuolatipat ei varmaan vastaa ihan tarkoitusta, tässä tapauksessa ainakaan. Oletan että flunssan aiheuttamaa tukkoisuutta teillä ennemminkin? Et siinä mielessä sama vaikka olisivatkin vanhoja.

"Valmiste pehmentää kuivunutta eritettä, jolloin nenä on helpompi tyhjentää eritteestä."
http://www.poliklinikka.fi/?page=9059636&searchtype=6&searchstring=R01AX10&searchpage=1&id=8362049

KEITTOSUOLATIPAT
Voit tehdä itsekin vauvan nuhalääkkeenä käytettävää keittosuolaliuosta: 0,5 dl haaleaa vettä (keitä ensin ja anna jäähtyä), 1/2 tl suolaa ja hyppysellinen ruokasoodaa

http://personal.inet.fi/koti/savijarvi/janna/vauvanhoito.htm#keittosuola

PILKO SIPULI LAUTASELLE JA LAITA LAPSEN SÄNGYNPÄÄDYN VIEREEN.

Mä siis uskon vakaasti länsimaiseen lääketieteeseen, ja ekana koittaisin antaa Ventolinea (babyhaler).

Mutta toi sipulikonsti toimii. Tiedän, kun siitä omakin nokka aukeaa. Eikä siitä ole muuta haittaa kuin kaamea lemu makkarissa aamulla.

Yhteistyössä