1,5-vuotiaalla patti korvan takana ja nivustaipeessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
Meidän 1,5 vuotiaalla on ollut lähes syntymästä asti toisen korvan takana patti. Pattia olen kerran näyttänyt lääkärille ja hän sanoi sen olevan luultavasti suurentunut imusolmuke, ei mitään vakavaa. Käski kuitenkin seurata ja jos alkaa kasvamaan niin näytille uudelleen. Joku aika sitten huomasin myös nivustaipeessa samanlaisen pahkuran. Nämä patit eivät arista mitenkään ja liikkuvat ihon alla. Tänään huomasin, että korvan takana oleva patti on suurentunut huomattavasti! Voisiko johtua siitä, että poika sai päähän ja kaulaan ainakin viisi itikan pistoa eilen ulkoillessa? Patti on vasta vähän aikaa sitten suurentunut, olisin huomannut jos olisi ollut jo pidempään.

Huomenna ajattelin soittaa terkkarille ja kysellä kannattaako käydä näytillä siellä tai lääkärillä.

Onko muilla kokemuksia? Huolissani olen ja heti tietysti syöpä kävi mielessä. :(

itellekki tuli ensimäisenä mieleen tuo suurentunut imusolmuke.. onko se minkäkokoinen se patti siellä nivustaipeessa? En mä usko et kuitenkaan syöpää ois, ku on syntymästä saakka ollu. Ennemminki on rasvapatti

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
itellekki tuli ensimäisenä mieleen tuo suurentunut imusolmuke.. onko se minkäkokoinen se patti siellä nivustaipeessa? En mä usko et kuitenkaan syöpää ois, ku on syntymästä saakka ollu. Ennemminki on rasvapatti

Suunnilleen herneenkokoinen on se nivustaipeen patti. Ja se on selvästi semmonen "muljuava" eli liikkuu ihon alla.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:

Suunnilleen herneenkokoinen on se nivustaipeen patti. Ja se on selvästi semmonen "muljuava" eli liikkuu ihon alla.

no sit.. aattelin et jos on isompi vois olla tyrä.. mut en ois ite hirveen huolissani, mut ota tosiaan huomenna yhteyttä tk:n

Meidän 4v on ollut n. 2 vuotta patti korvan takana. Olen käyttänyt lastenlääkärillä ja ultrattu, ei ole vakavaa, vaan suurentunut imusolmukse joka erityisesti flunssan aikana turpoaa entisestään. Mun mielestä sai alkunsa mökillä olon jälkeen kun hyttyset pääsivät pistämään useamman kerran. Uskon lääkäriin kun on ultrattukin, mutta toki sitä välillä miettii.. ei ilmeisesti kovin helposti lähde, vaan aina uusi "pöpö" saa sen taas turpoamaan.

Yhteistyössä