Ella
Meillä neuvola ens viikolla, joten mielenkiinnolla kyselisin minkä kokosia teidän muksut olleet tässä iässä.
Mun poika viime viikolla 88,5cm ja 14,8kg.Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:Viime viikolla oltiin tytön 1½-vuotis neuvolassa ja mitat oli 83cm ja 10630g
Meillä kuopus tämä 1½-vuotis tyttö oliAlkuperäinen kirjoittaja Kirvash:Ihan ohi aiheen: Minkä painoisia teidän lapsukaiset ovat olleet puolivuotiaina? Tästä näen että painot 1,5-vuotiana tuntuvat olevan 10-15 kg, onko painon kasvu selvästi "hidastunut" jossain vaiheessa? Kun ovat lähteneet liikkeelle?
Mun poika oli 1/2vuotiaaana todella isokokoinen, 73,5cm ja 11,2kg. Syntyessään 51cm ja 3,5kg. 1v oli 83,5cm ja 14,1 kg. Painon nousu pysähty samalla kun rupesi enemmän liikkumaan ja kävelemään. Nyt 1,5v 88,5cm ja 14,8 kg.Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:Ihan ohi aiheen: Minkä painoisia teidän lapsukaiset ovat olleet puolivuotiaina? Tästä näen että painot 1,5-vuotiana tuntuvat olevan 10-15 kg, onko painon kasvu selvästi "hidastunut" jossain vaiheessa? Kun ovat lähteneet liikkeelle?
Minua rupesi huvittamaan, kuinka turhia tälläiset vertailut ovatkaan, kun luin tuon viimeisen poikasen painon. Meidän 4+ kuopus saavutti nimittäin ihan hiljan 14kg painon. Lapset ovat niin oman kokoisiaan ja hyviä juuri sellaisenaan. Eilen esikoisen jalkkismatsissa juuri katselin kuinka paljon koko eroa on ikäluokassa lyhyimmän ja pisimmän välillä. Vaihtelu ikäluokan kesken on valtaisaa, mikä sinällään on ihanaa. Olisi tosi tylsää jos kaikki olisivat samasta muotista.Alkuperäinen kirjoittaja Mari:Mun poika oli 1/2vuotiaaana todella isokokoinen, 73,5cm ja 11,2kg. Syntyessään 51cm ja 3,5kg. 1v oli 83,5cm ja 14,1 kg. Painon nousu pysähty samalla kun rupesi enemmän liikkumaan ja kävelemään. Nyt 1,5v 88,5cm ja 14,8 kg.Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:Ihan ohi aiheen: Minkä painoisia teidän lapsukaiset ovat olleet puolivuotiaina? Tästä näen että painot 1,5-vuotiana tuntuvat olevan 10-15 kg, onko painon kasvu selvästi "hidastunut" jossain vaiheessa? Kun ovat lähteneet liikkeelle?
Painon ja pituuskasvun takia olemme käyneet aiemmin kaikissa tutkimuksissa, mut kaikki ollut ok.