1,5 v lapsi yksin hotellihuoneeseen, ja vanhemmat ravintolaan syömään

• Viestiketjun aloittaja tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti
tiukkisko?
Mitä mieltä? Lapsi jätetty tosiaan yksin hotellihuoneeseen nukkumaan, kun "lapsi on tottunut nukkumaan yksin, eikä huoneessa voi sitten tehdä mitään kun pitää olla niin hiljaa". Hotellin ravintolaan menty itkuhälyttimen kanssa. Itseäni tarina kauhistutti, mutta vanhemmat olivat mielissään kun saivat viettää laatuaikaa yhdessä. Omasta mielestäni lapset ovat kuitenkin etusijalla, ja jos niitä lapsia on tehty, ollaan niiden kanssa sitten vaikka hiljaa siellä hotellihuoneessa. Entäs jos olisi tullut tulipalo, hissit pois käytöstä, hotellin avainkortti jumii yms mitä tahansa voi sattua. Vaikka hotellihuone kuinka lähellä ravintolaa, on se kuitenkin aina eri kerroksessa ja pidemmän matkan takana.
Vanhempien kertoessa en pystynyt sanomaan mitään, olin niin äimän käkenä. Olenko tiukkapipo, minusta tämä vaan kuulostaa aika kamalalta..

Samanlainen tiukkis
En kyllä itse jättäisi lapsiani yksin missään tilanteessa. Olen varmaan itsekin tiukkis :) Olen samaa mieltä, että mitä tahansa voi sattua. Olisin kyllä valmis tinkimään omasta laatuajastani lasten hyväksi.

yhden äiti
Niin, riippuu lapsesta. Meillä lapsi nousee heti herättyään ja siinä välissä kun ravintolasta juoksee paikan päälle on voinut kakru saada tehtyä ties mitä. Paitsi jos kaikki vaaran paikat on suojattu. Mites jos jollain on kolmikerroksinen talo ja aikuiset istuu alimmassa kerroksessa kattomassa telkkaria ja lapsi ylimmässä nukkumassa? Onko siinä jotain samankaltaista ongelmaa?

..
No, mä olen sitten tiukkapipo kanssa. Meillä myös 1,5 vuotias lapsi ja oltiin hotellissa. Tosiaan, kun lapsi nukahti, oltiin hissukseen siellä hotellihuoneessa ja haettiin ruoat sinne. Ei tullut mieleenkään jättää lasta yksin..

tiukkisäiti
Kukin tietty taaplaa tyylillään mutta minä en jättäisi tuon ikäistä yksin nukkumaan vieraaseen huoneeseen. En itseasiassa jättäisi häntä kotonakaan yksin niin ettenkö olisi "äänen" kantavilla.
Olen varmaankin tiukkapipo tai muuten vain lapsen turvallisuudesta huolestunut...

...
Kyllä tuo kuulostaa minunkin korvaani hiukan erikoiselta, erityiseti kun muistaa Madeleine McCannin tapauksen :S Alkaa miettimään, mitä kaikkea VOISI sattua, enkä ainakaan itse uskaltaisi noin tehdä ihan jo pelkästään tulipalojen ja sairaskohtausten varalta :(

Neith
niin, mä en jättäis.. enkä ymmärrä miten kukaan oikeasti uskaltaa jättää..
jos ei muuten niin se madeleinin juttu pitäis ehkä pitää mielessä (vaikka on mahdollista että sen teki vanhemmat) ja juurikin nuo että mitä jos syttyy tulipalo, avainkortti ei toimikkaan, lapsi pääsee parvekkeelle jne...

joo
No, onhan se kyllä nuivaa viettää niitä iltoja hotellihuoneessa jumissa, kun ei voi kuitenkaan nukkuvien lasten vieressä juuri mitään tehdäkään...

... siksipä olen itse pyrkinyt varaamaan huoneistotyyppisiä majoituksia meille, varsinkin, jos on tarkoitus yöpyä useampi yö.

Tässäpä se syy miksi mä en mielelläni lähtisi lomalle tuon ikäisen kanssa. Jos kaivattaisiin miehen kanssa laatuaikaa ja lomaa niin lapsi olisi mumppilassa tai sitten mentäisiin lomalle isommalla porukalla jolloin lapsia voidaan katsoa vuoroon.

jo kolme lasta
no selkee heitteillejättö. Tarviiko aina mennä ryyppäämään, on aivan sama jättääkö lapsen yksin silloin kun menee baariin vai syömään vai kaupoille. Ilta-sanomien lööppikamaa ja ilmoituksen olisin tehnyt jos tietäisin, kuka kyseessä. Valaisepa vähän kaveria. Meillä ei jätetty ulkomailla edes 14v. ja 12v. vuotiasta kattoon 2v. pikkusisarusta hotellihuoneeseen.

Minä
en tekisi noin, en missään nimessä ravintolassa vierähtää se n.½-1½h aina, riippuu onko paljon ihmisiä ja tilauksissa menee 15-20min. Huh huh :/

Toki me miehen kanssa syyllistyttiin tähän: oltiin laivalla, hytti oli samalla kannella, huoneesta oli 200m kannen "ovelle" niin me kävimme tupakalla yhdessä illan pikku tunneilla, se oli se 4min/ reissu ja silloinki jo mietin et MITÄ JOS..

Yhteistyössä