1,3v ja vielä yösyöppö...

Onko muita kohtalotovereita, joilla yli vuoden ikäinen lapsi syö vielä yöllä? ':\|'
Entäs vihjeitä miten sen saisi helpoiten loppumaan...? Huudattaminen ei onnistu, tällä äitillä ei yksinkertasesti pää kestä yöllä itkua kuunnella... :ashamed:

että näin meillä... :p
 
Minulla molemmat lapset jätti yötisun viimeisenä. Toinen oli vuosi ja 8kk ja toinen vuosi ja 11kk.
Esikoisella tisu jäi ihan itestään sit pikkuhiljaa pois mut kuopuksella oli vaikeenpaa mut sekin jäi pikkuhiljaa. Laps oli jo niin iso et hän ymmärsi puhetta kun sanoin et tissit on kipeet ku ei tuu enää maitoo ja hän imee niin paljon. sanoin et ei saa imeä ku vähä vaan ja siihen hän tyytyi. Ennen hän heräs monta kertaa yössä ja luuttuutti ja luttuutti mut tuon puheen jälkeen hän heräs vähemmän ja luttuutti vähemmän. sit ku imeminen väheni niin sit lopuks vielä puhelin et tisseihin sattuu(oikeestaan koko ajan mainitsin et ku tisseihin sattuu nii ei saa imeä ku vähän)ja laittoin laastarit et ei voi imeä ollenkaan. Se jäi sit tosi helposti loppujen lopuks ku imemiset oli jo vähentynyt.
Itsekkään en halunnut lasta huudattaa joten pikkuhiljaa puhelemalla sain pois.
 
maito
Meillä poika 1,3v ja juo maitoa yöllä (pullosta). Lopetti yösyömiset 7 kk ikäisenä mutta aloitti taas 11 kk kun tuli allergia, korvatulehdus, keuhkoputkentulehdus ja hampaita ja vaikka mitä... Nyt ollaan koitettu saada pullo pois yöllä mutta pojasta tulee ihan hysteerinen että en tiedä mitä tehdä!!?? :( Ollaan annettu vettä mutta pullo lentää heti ja huuto sen kun kovenee... :/
 
zombie
Meidän 1v1kk kiskaisee kaksi pullollista maitoa yössä... Pitkään riitti vain se yksi pullollinen,mutta nyt jo pari kuukautta vaatinut sen toisenkin pullon. Päivisin koitan syöttää neidin niin piukkaan kuin vaan mahdollista,eli ei taida olla siitä kyse,että hänellä olisi yöllä nälkä; onpahan vaan kiva lutkuttaa maitoa äipän sylissä ja nukahtaa sitten siihen. Kauhuissani odotan koska hän alkaa vaatimaan sitä kolmatta pullollista..;) Vettä olen kokeillut antaa,mutta siitäpä se huuto sitten vasta alkaakin. Tutti ei auta,ei hyssyttelyt eikä takapuoleen taputtelut. Öisin olen itse niin "tööt",että puoliunessa mieluummin annan sen pullon kuin että itketään ja huudetaan yhteen äänen aamuun asti. Täytyy vain toivoa,että ajan myötä tämä yöjuopottelu jäisi pois ihan itsestään..!
 
Mä pahana huudatin kuopuksen 1v1kk iässä. Olin siihen asti herännyt joka ikinen yö antamaan rintaa 2--tsiljardi kertaa yössä. Ekana iltana tyttö huusi tunnin, tokana vähemmän, ja kolmantena vartin. En jättänyt lasta missään vaiheessa huutamaan yksin, vaan tyty oli mun kainalossa perhepedissä. Siitä se lähti, ja meillä alettiin kutakuinkin nukkua yöt =)
 
meillä poika 1.7v iltaisin annan maitopullon sänkyyn ja sillä alkaa nukkumaan ja yön aikana tyhjentää pullon ei herää syö unissaan jos pulloa ei löydy niin lähtee mönkimään(ryömii) etsii pulloa nykyään jo usein ettei edes tarvi pulloa yön aikana juo sen vasta aamulla uskon että jää kohta kokonaan pois
 
meillä 1v8kk poika ja nukahtaa yöunille pullonkanssa ja nyt syönyt hampaitten tai muitten takii huonosti niin yölläkin ruvennu sen 2kertaa herättää. viimeyönä ensin vein pullon ja toisella kerralla veden ja puoltuntii huus ja sit pelokipinä isillä ja se vei sille pullon ja heti sammu :/
 
Jääräpää
Hei,

meidän muutenkin temperamenttinen poitsu 1 v 5 kk juo myös öisin 2 pulloa maitoa. Puolilta öin toisen ja sitten aamulla viiden aikoihin toisen. Luulin aivan ettei suomenmaasta löydy muista vastaavia taaperoita =) Minua helpotti kuin myös muilla samanlaista =) Jotenkin itselle vain outoa kun tytär lopetti yösyömiset jo paljon alle vuoden. Aamuisin on isi ja äiti vähän väsyneitä kun pitää lähteä töihin...
 
ei oo totta
Noin isoja lapsia ja viitsitte heräillä öisin viemään maitopulloja ja vielä monta kertaa :eek: :eek: :eek:

Tuskin siitä ilman huutoa selviää, jos on noin pitkään antanut öisin syödä. Mahtaa olla hampaille hyväksi tuollainen :whistle:
 
Pitihän se arvata et yks marmattaja ja arvostelijakin saadaan joukkoon... :\|

Meillä just nyt unikoulu menossa...viime yönä ekaa kertaa, ja yllättävän kivuttomasti meni. itki vaan noin 15min. joskus neljän pintaan, ja sit nukku tonne seiskaan ihan kiltisti... :) Tänä yönä jatketaan, toivotaan et menee yhtä kivuttomasti. Myö isin kaa nukutaan nyt olkassa tän vierotuksen ajan...pitää toivoa et sit kun on pullosta päästy eroon, ja myö palataan tonna makkarin puolelle nukkuun, et se ei pistä taas pojalta systeemiä sekasin... :(
 
Meillä ei neiti jaksanu kovin monena yönä huutaa kun jätettin tissi pois,jätettiin kyllä jo 10 kk ikäisenä.Mutta kun huomas että ei tipu niin ei se enään huuda ja kun nuin vanhoilla ei enään oikeesti ole nälkä vaan se on ihan vain tapa joka on hyvä saada pois.
Ja jos joku nyt sanoo että meidän lapsella ainakin on nälkä niin voi olla mutta se on varmasti päivä ruuasta pois,yli yks veehän ei enään tarvitse sitä maitoa samalla tavalla kuin alle 1vee vaan maito on ihan vain ruoka juomana ja muuten vettä.Maito itsessään ei ole enään ruokana tuon ikäisellä.

Kovasti tsemppiä kaikille joilla se on vielä edes ja kovasti hermoja ja jaksamista,kyllä ne teidänki lapset huomaa sitten pian että kun maitoa ei enään tule niin ei sitä kannate huutaaa vaan käyttää se aika nukkumiseen =)
 
yösyöppö äiti
Täälläkin yksi lisää listaan...sekä lapsi (1v 3 kk) että äiti (30 v) juovat molemmat öisin!!!!!

Itse pääsen näin helpoimmalla, enkä voi kuivtella alkavani pitämään mitään huudatus unikoulua, en pystyisi itsekään jatkamaan uniani janoisena ja suussa koiranp....n maku :)

Meillä selvitään yhdellä juonnilla öisin (äiti toisinaan hörppii kahteenkin otteeseen), mutta hymy nousu kasvoille kun luin zombien kirjoituksen. Meillä oli jokin aikaa sitten ihan sama tilanne ja kauhuissani kyllä hetken mietin, että palataanko vauva-ajan syöminkeihin 2 tunnin välein. Oli onneksi ohimenevä vaihe ja nyt siis pärjäillään yksillä ryypyillä.

Luulenpa, että meillä tämä helpottaa lisää äidin elämää tasan siinä vaiheessa, kun lapsi oppii itse hakemaan juomansa öisin eikä tarvitse siihen äidin apua, eli ehkä noin 5-vuotiaana.

 
satumaarit
Joopa joo, myös täällä yösyöppöilyä. siis onneksi jo takana. Tyttö söi pari vellipulloa yössä8 02.00 ja 05.00 vielä 1,11vuotiaana. sit meni äiteeltä herne. Päätin et ennen 2v neuvolaa muuttuu isoksi tytöksi, muuttui.. huusi yhden yön, seuraavana pyysi kakkua ku ei muuta keksiny. Siirtyi samaan hötäkkään jatkettavaan sänkyynkin. Ja hienosti on menny. Mullakin kyllä jo ennestään 3 poikaa jotka on nukkunu yönsä ilman evästä pualvuotiaana. Vain sinä itse tiedät koska on sulle sopiva aika.Tsemppiä!
 
Pikku Ruu
Meidän neiti 1,1 vee on pari viikkoa nukkunut ilman tissihörppyjä. Aamulla 6-7 välillä könyää tissille (nukumme siis perhepedissä) ja jatkaa vielä uniaan pari tuntia.
Ton aamutissin lopettamiseen ei oo mittän kiirettä, saa äitikin nukkua vähän pidempään!
 
meijän poika 1v10kk ja juo kerran yössä pullosta maitoa :ashamed: tosin olen kotona pojan kanssa en siitä suusta stressiä ole kantanut tosin alottaa syksyllä hoidon niin kesän aikana se jää pois,nyt vaan meijän hermo ei kestä yhtään ätinää varsinkaan öisin poika sairastellut ja pullo niin rakas joten pitäkööt vielä tovin..ajtteleppa ite esim.vedät röökiä tai dokaat ja yhen äkkiä joku sua komentais et ei nyt se on loppu.Uskon et se joka sen esim.10.v on polttanut ei lopettaminen tostanoin vaan onnistu joten jokaisella ne omat "paheensa :LOL:
 
Elämässä ei aina saa välttämättä kaikkea ilmaiseksi. Jos et jaksa yöllä heräillä, pidä unikoulu ja kestä sitä huutoa, muutoin valvo ja kärsi. Ei ole yhtäkään järkevää syytä syöttää tervettä noin isoa lasta yöllä. Ja ei se unikoulu ole vain äidin asia, isä otti meillä viikonloman, jotta valvoimme vuoroöin. Tarkoitushan ei ole jättää lasta hätäänsä, vaan rauhoittaa tarvittaessa, mutta ruokaa ei anneta, vaikka rauhoittumista tarvittaisiin 100 kertaa ekana yönä. Jos sinä et pysty tähän, niin miten sitten myöhemmin uhmaiässä rajoitat lasta. tuon ikäinen osaa kyllä raivota ja vaatia ruokaa, vaikkei siihen olisi tarvetta.
 
Meillä esikoinen söi monta kertaa yössä siihen asti kun tissiä sai 1v2kk ikään. Sen jälkeen syötiin yöllä pullosta maitoa, ensi alkuun pari kertaa yössä, sitten kerran. Pullo jäi pois kaksivuotiaana. Pikkuhiljaa alkoivat yösyömiset vähentyä. Mutta edelleen nyt jo 3v4kk haluaa joskus yöllä maitoa (ei tosin pullosta, jos joku nyt sitä pelästyy, vaan mukista), ehkä kerran viikossa haluaa yömaidon.
Itse mieluummin olen sen maidon yöllä antanut kun kuunnellut huutoa. Maidon jälkeen poika nukahtaa hyvin tyytyväisenä. Joskus kun on yritetty että ei nyt oteta maitoa, sitten vasta aamulla, niin poika ei saa nukuttua. Mieluummin käytän sen viisi minuuttia siihen maidon antamiseen kuin nukun koko loppuyön huonosti ja kuuntelen kitinää.
Vinkkejä yösyöpöttelyn loppumiseen en osaa antaa, mutta kyllä muutkin syövät yöllä. Meillä pikkuveli nyt 1v ja syö yöllä tissiä kerran tai kaksi.
 

Yhteistyössä