1/2-vuotiaan imetys loppuu kuin seinään?

  • Viestiketjun aloittaja allerginen äiti
  • Ensimmäinen viesti
allerginen äiti
Kesä tulee ja sen myötä allergiat - lääkäri ei luvannut syödä imettäessä mitään allergialääkettä ja olo on jo nyt aika tukala. Onkohan siis pakko lopettaa tämä osittaisimetys näin..?

Se vain, että miten saada tuo lapsi juomaan edes 2dl korviketta päivässä, ku tuttipullo ei kelpaa!? Oon mukista hörpyyttäny vähän, mutta pullo ei oo oikein suosittu kapistus.

Onko kokemusta - alkaako vauva syömään pullosta, jos ei yksinkertaisesti rintaa saa?! Soseet ja puuro kyllä menee alas oikein hyvin, mut maidon saanti huolestuttaa.
 
Minä olen raskaana ja sain 4 eri allergialääkkeet, lääkäri sanoi että samoilla voin jatkaa myös vauvan synnyttyä ja imetyksen ajan, tarkasti asian 2 lääkäriltä. Eli nenäsuihke, silmätipat, hengityslääke ja sitten tavallinen allergialääke tabletti. Sanoi että jos pärjää ilman tabletteja niin suositeltavaa olla ilman mutta jos pahat allergiat niin voin niitä syödä.

Meillä ei alkanut syödä pullosta kun lopetin imetyksen. Eikä mikään maito missään muodossa kelvannut muutenkaan joten jotain kalsium lisää syötettiin sitten.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Voithan käyttää silmätippoja ja nenäsuihketta. Näillä itsekin sinnittelen, koska en aio lopettaa imetystä ennen kuin poitsu juo lehmänmaitoa (vajaata vuoden nyt).
no kun nuilla ei tunnu pärjäävän.. =/ ja mielelläni kyllä vielä imettäisin. pitäis varmaan varmistaa joltain toiseltakin lekurilta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja stoppis:
Voithan käyttää silmätippoja ja nenäsuihketta. Näillä itsekin sinnittelen, koska en aio lopettaa imetystä ennen kuin poitsu juo lehmänmaitoa (vajaata vuoden nyt).
no kun nuilla ei tunnu pärjäävän.. =/ ja mielelläni kyllä vielä imettäisin. pitäis varmaan varmistaa joltain toiseltakin lekurilta.
Mahdollisimman paljon sisätiloissa... Jos haluat imettää, niin sitten pitää tinkiä omasta mukavuudesta, niin se vaan on. Mulle ihan selvää, että en ala korvikkeilla puljata enää tässä vaiheessa, kun ei ole niitä ikinä juonut. Mutta eihän se ole huono vaihtoehto sekään, jos vaan saat jotenkin menemään. Nokkamukista -> turha pulloa ottaa tuon ikäiselle enää.
 

Yhteistyössä