½ kiloa päivässä

• Viestiketjun aloittaja only me
  • Ensimmäinen viesti
only me
Miten teillä tulee tuo ½ kiloa kasviksia päivässä täyteen. Tuntuu jotenkin vaikealta saada se täytee kun syön useinmiten näin:

Aamupala Kaurapuuro maidolla ½tl sokeria ja ruisleipä rasvalla, lasi vettä ja 2 kuppia kahvia maidolla

päivällä joskus jugurtti/ hedelmä

iltapäivällä 2perunaa/spagettia joku kastike tms. normaalia ruokaa +vihreää salaattia joskus keitettyjä vihanneksia

illalla hedelmiä 1-4, kahvi maidolla pulla, keksi tms.

tt ei kirj
Suositushan on 500gr (kiloklubissa 600gr) marjoja, hedelmiä, kasviksia...

Hyvin tulee täyteen, esimerkkinä tiistai ja eilinen päivä, jolloin yhteensä olen syönyt 1,8 kiloa :)

vieras
En ole painoja miettinyt et tuleeko tuo puol kiloa täyteen mut yleensä pojan kanssa aamulla syödään klementtiniä tai banaania murojen tai puuron lisäksi, iltapäivällä välipalaksi hedelmää (esim jogurttiin sekoitettuna omenaa, banaania ja rypäleitä) ja ruoan kanssa porkkanaraastetta, kurkkua, paprikaa jne. Leivän päällä käytetään myös tosi paljon kurkkua ja paprikaa.

No meillä ei tule puolta kiloa sitten millään. Miehen saa ihan pakottamalla pakottaa syömään jotain vihanneksia ruoan yhteydessä ja mä en edes muista koska se ois syöny jonkun hedelmän ? :LOL: Joo, ja mä syön kyllä raskaushimoissani vaikka 2 kiloa porkkanoita yhden illan aikana ja sitten seuraavaan viikkoon ei tee mieli mitään vihannesta tai hedelmää. Muutama 100 g on varmaan meillä normaali per päivä.

helposti
Noiden muiden lisäksi pakastettuja kotimaisia marjoja niin äkkiä täyttyy :) Siksi kotimaisia että ulkolaiset täytyy kuumentaa, ei voi syödä siltään. Viinirypäleiden määrää itse vähän vahdin kun niissä on jäämiä aika reilusti.

manna
kyllä mä näin talvella yritän huolehtia, että ainakin on tarjolla hedelmiä. lapset syö 2-3 omenaa päivässä, aamu- tai iltapalan kanssa kohmeisia marjoja 1-2dl (herkkua!), salaattia on melkein aina.

itse syön ehkä laiskemmin, tulee vaan otettua jäävuorisalaattia lautaselle. oon hirveän laiska pilkkomaan mitään muuta siihen. oon sanonut miehellekin, että se sais tehdä meillä salaatit, kun aina menee tomaatit huonoksi ym. yleensä se sit raastaa porkkanaa lisukkeeksi.

Lumivalkoinen
Mulla tulee todella helposti täyteen Kiloklubin "vaatima" 600 g. Leivän päällä aina kurkkua ja tomaattia tai paprikaa, välipalaksi hedelmiä esim omena, banaani ja mandariini. Iltaisin napostelen usein porkkanaa ja ruuan kanssa aina lämpimiä kasviksia tai salaattia lisukkeeksi. Syön kaksi kunnon ateriaa päivässä ja joskus esim lounas on kasvissosekeitto josta saa tietty kasviksia hyvin.

Yhteistyössä