Hakutulokset

  1. P

    Pph ja eläimet

    Kyllä tuolla perusteella pitäisi saada lapset muualle hoitoon. Ja ihmettelen miksi et ota yhteyttä päivähoidon ohjaajaan vaan itket täällä? Btw, Ei ne karvat allergisoi, vaan hilse/pöly jota eläimistä irtoaa..
  2. P

    Uusi palstalainen

    Näkee "tykkäykset" ja saa muokata kirjoituksiaan.
  3. P

    Voiko syntymättömän vauvan painoa laskea?

    Jos syöt terveellisesti jne. en näe mitään järkeä kikkailemalla lähteä laskemaan vauvan painoa.. Ja ne painoarviot on ihan haista kakan hommia, ensimmäisen kohdalla itselleni arvioitiin yli neljä kiloista vauvaa; painoi kolme ja puoli. Toisella kerralla piti olla kolme ja puoli kiloa, oli...
  4. P

    Miksi ostaa joku kallis merkkiastiasto kun halvatkin on kestäviä?

    Saatan olla turhamainen, mutta rakastan kauniita ja tunnistettavia esineitä joita voi käyttää normaalissa arjessa. Voisin hankkia ns.halpis astioitakin, jos ne miellyttäisivät silmää mutta toistaiseksi olen tykästynyt enemmän noihin merkkiastioihin. Toisaalta nyt ostamillani astioilla voi...
  5. P

    Opetanko lastani olemaan inhottava vai miten pitäisi toimia? Neuvoja kiitos=)

    Minä sanoisin pojalle, että moinen käytös on typerää, mutta en itse puuttuisi asiaan.
  6. P

    vihan tunne omaa lasta kohtaan

    Mä kuvittelisin ettei kyse ole vihaamisesta sanan juuri siinä merkityksessä vaan v*ttuuntuminen omaan kykenemättömyyteensä, vaikka yrittää ja on kuvitellut tekevänsä parhaansa. Rakkauden ja vihan raja on veteen piirretty viiva.
  7. P

    Mun lapsella ei ole mitään hienoja merkkivaatteita.

    Meillä on panostettu käytännöllisiin ja toimiviin vaatteisiin, ei merkkeihin. Olen ostanut myös käytettynä, hui!
  8. P

    Te, joilla lapsi "vaihtanut" sukupuoltaan kohdussa..

    Ei ole ultrassa todettu mitään, mutta mulla on sellanen olo että poika tulee.. Voi olla aika hassua, jos se onkin tyttö muttei sinällään varmaan aiheuta mitään hämminkiä.
  9. P

    Mikä on miehesi kokkaus-bravuuri?

    Munakas :) ..meillä ruoanlaitto on jäänyt aika pitkälti mun vastuulle - ja ihan syystä.
  10. P

    Millä, MILLÄ saa tuon yksivuotiaan nukkumaan omaan sänkyyn ilman jokailtaista/öistä tuntikausien huutoa?!!

    Pinnasänky pois! Hankkikaa normi lastensänky, huuto loppuu.
  11. P

    Paljonko maksat päivähoitomaksuja kk:ssa?

    Riippuu perheen koosta, mutta muistaakseni jos bruttotulot on vajaat 4000€/kk kahdelta aikuiselta.. Eli ei oikeesti paljon mitään.
  12. P

    Kaveri huijas,kyllä ja pahasti:/

    Mä en ymmärrä mitä iloa on luottokortista, jos käy töissä ja on tuloja? Laskut on joka tapauksessa maksettava. Ainoa missä mä olen luottokortteja käyttänyt on ulkomailla tai jos olen ulkomaisista verkkokaupoista jotain tilannut.
  13. P

    Suositelkaa hyvää monitoimikonetta...

    Jos haluat huippukoneen, jolla voi tehdä isompiakin taikinoita on silloin ainoa oikea vaihtoehto Kenwoodin Major. Ei ole halpa, mutta kestää äidiltä tyttärelle. Pienempi versio on Chef, mutta sillä ei oikein edes litran pullataikinaa saa tehtyä, kun taikinat nousee koukkuja pitkin sinne...
  14. P

    Poika 2v. ja kova pieremään

    Kokeile luomutuotteita! Tosi monelle laktoosi-intolerantikolle käy luomu. Homogenointi ei sovi kaikille. Luomumaito on myös paremman makuista ja halvempaa, kuin laktoositon maito. Aspartaami on muuten löydetty sivutuotteena, kun on kehitetty hyönteismyrkkyä. Sen on tutkittu aiheuttavan...
  15. P

    MIKSI???

    ..siinä pullapussissa lukee varmaan "jauhonparanne" ja E-sitä ja E-tätä..?
  16. P

    Töihin kun vauva 6 kk

    Mä lähdin töihin ennen kuin äiskäloma loppui. Imetin aamulla ennen kuin lähdin ja illalla taas kun tulin kotiin. 6kk kuitenkin alkaa syödä kiinteitä ja ottaa hörppyä nokkamukista.
  17. P

    Miten parisuhteenne kestää jos teillä ei ole koskaan yhteistä, kahdenkeskistä aikaa?

    Hankkikaa yhteinen peitto, silloin ei voi mennä riidoissa nukkumaan että mahtuu saman peiton alle. Laatuaikaa voi viettää myös koko perheen voimin. Menkää kimpassa vaikka retkelle ja tehkää sellaisia asioita joista koko porukka nauttii. Jos tuntuu aivan mahdottomalta niin kannattaa kysyä...
  18. P

    Mitä hyvää vois tehdä näistä?

    Kaura-omenapaistos tai mokkapaloja (jos löytyy munia)
  19. P

    Kela ja verotus

    Minä sain äitiyspäivärahaa varten oman ja palkkatuloa varten oman. Juurikin tänään. Jos ei muuta veroprossaa niin sitten kai minimi on 20% tai oma prosentti + 2%. Kannattaa soittaa verokorttipalveluun.
  20. P

    Helpottaako oikeasti sen jälkeen kun lapsi on 1v?

    Mun mielestä ekat 6kk oli pahimmat, meillä täysimetettii tuo aika kun ei kelvannut muu.. Kiinteiden alottaminen helpotti jo vähän (sai viedä lapsen pitemmäksikin aikaa mummolaan hoitoon).. Kyllä se vuoden ikäisenä varmaan meni jo aika itellään. Nyt reilu 2v kertoo jo mitä haluaa ja touhuaa...

Yhteistyössä