Hakutulokset

  1. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Neuvolakuulumisia 34+2: sf-mitta 33,5 (2 vkoa sitten: 30,5), paineet 122/80 (viimex 126/68), turvotus +/-, hb 124 (viimex 108) vauva rt:ssä, liikkeet ++ ja sykkeet 136-150. Paino ei ole noussut nyt kuukauteen mulla yhtään, pikkasen laskenut itse asiassa. Ja tuo johtuu vaan siitä, etten pysty...
  2. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Ja vielä noista vierailijoista: meilläkin sukulaiset asuvat alle 100 km:n säteellä, joten eivät varmaan siksikään ole tuppautumassa yökylään. Ja kovasti, lähinnä mummot, ovat meitä auttaneet, joten saan olla heille suuressa kiitollisuuden velassa lasten hoidosta ja muusta. Varsinkin omalle...
  3. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Maanu: pukkasin sulle viestin tuosta FB-ryhmästä. Meinasin ensin, etten viitsi liittyä, mutta josko nyt kokeillaan kuitenkin :)
  4. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Ärsyyntymisestä: täällä kans todella voimakkaat ärsytykset päällä.. Aihe vaan on sellainen, että olen yhtäkkiä tajunnut kuinka moni ihminen on meille rahallisesti velkaa, eikä heillä ole ilmeisesti aikomustakaan maksaa.. Itse en ymmärrä kuinka joku kehtaa tehdä noin?!! Me ollaan aika kilttejä ja...
  5. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Ja meillä on taas masussa hikka :) Pakko vielä sellainen kommentoida, että toisin kuin sinä MB, mulla on vaan tytölle vaatteet joukossa (eikä siis mitään unisex-juttuja). Katotaan niin me kotiudutaan poika tytön vaatteissa sairaalasta kotiin.. Se ois niin tyypillistä mulle vaikka tosiassa...
  6. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Ja noista sairaalakassin eväistä jne.: ite otan lakritsaa (kun pääsen taas sinne kauppaan, kun ne edelliset tuli jo syötyä), suklaata (vaikka joillakin vauvoilla vatsa siihen reagoi, mutta katsotaan sit, et onko kuinka pahoin himoja), urheilujuomatiivistettä, urheilijoiden energiapatukoita (jos...
  7. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Joku kyseli hepatoosista: ei sen kanssa käsittääkseni tarvi olla vielä mitenkään paniikissa. Siis on hyvä ottaa ne näytteet, mutta esim. mulla, jolla se viime raskaudessa oli, otetaan paastoarvot parin viikon välein. Ja ehkä kriittisyys tulee sit arvoista, mutta tuskin ne ihan niin nopeesti...
  8. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    Oh no, nyt meikäläinen söi kaikki sairaalakassin karkit täs ohimennen!! Ei muuta kuin kauppaan hakeen uudet tilalle :S
  9. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **KESÄKUUSSA**

    heinävauva: mulla ei ole tuo sektiokohta kipuillut tms. lainkaan. Ja se ultrattiin tuossa muutama viikko sitten mun pyynnöstä ja kaikki näytti ok:lta. Kaverilla oli tyyliin vain reilu vuosi välissä, kun synnytti alateitse sektion jälkeen ja hänellä oli lääkäri koko ajan sitten siinä paikalla...
  10. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    heinävauva: mulla ei ole tuo sektiokohta kipuillut tms. lainkaan. Ja se ultrattiin tuossa muutama viikko sitten mun pyynnöstä ja kaikki näytti ok:lta. Kaverilla oli tyyliin vain reilu vuosi välissä, kun synnytti alateitse sektion jälkeen ja hänellä oli lääkäri koko ajan sitten siinä paikalla...
  11. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Ja pakko vielä lisätä, että sektio ei ole vaikuttanut naiseuteeni kuin lähinnä positiivisesti. Ei ole tarvinnut miettiä, että onko alapää venähtänyt vai ei eikä ollut virtsankarkailua tms. (Tosin, nyt ne saattavat olla edessä, jos alatie synnytys toteutuu eikä mennä esim. kiireelliseen- tai...
  12. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Tipetsulle: Sekä alatie- että sektiosynnytyksestä löytyy varmasti yhtä lailla kauhutarinoita (kuin myös esim. hedelmöityshoidoista, kuten varmasti hyvin tiedät). Kun itse sain viimeksi kuulla, että kaksoset syntyvät sektiolla, hankin muutamilta läheisiltäni kokemuksia siitä. Kokemukset olivat...
  13. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Moikka! Joku/jotkut kyselivät tuosta raskaushepatoosista... Minulla oli se viime raskaudessa (tuplat) ja siksi sitä on seurattu verikokein säännöllisesti myös tässä raskaudessa. Olen myös kysellyt siitä lääkäriltä jonkun verran. Riskinähän siinä on nimen omaan se, että vauva kuolee kohtuun...
  14. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Onnittelut Tyttönen87:lle pienen prinsessan johdosta :flower: Koitan linkittää tähän kuvan meikäläisen vatsasta, joka menee nyt raskausviikolla 32. Katsotaan onnaako... Muuten sekä neuvolassa että ultrassa kaikki hyvin. Vauvan painoarvio 1800g ja kasvaa hyvin keskikäyrillä. Istukka toimii...
  15. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Ja mulle voi vaihtaa sen TYTTÖLUPAUKSEN :)
  16. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **TOUKOKUUSSA**

    Odottava äiti, haluaisitko ikuistaa tärkeät hetkesi? Aito Media etsii äitejä uuteen tv-sarjaan! Aito Media Oy kuvaa kesällä 2012 tv-sarjaa odottavista äideistä. Sarjassa seurataan pääkaupunkiseudulla ja Tampereella synnyttäviä äitejä, joiden laskettu aika on kesä-elokuussa. Ohjelma...
  17. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 **HUHTIKUU**

    GALLUPPIA LINEA NEGRASTA: Sellainen löytyy ja alkaa tuolta alhaalta ns. karvoituksesta ja päättyy ehkä 5 cm ennen napaa. Edellisessä raskaudessa, jossa tuplat, viiva oli voimakkaampi ja oli oikeastaan napaan saakka. Nyt siis tyttöolo ja -lupaus :) Mirella_36
  18. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

    Paino: PALJON ON TULLUT - mutta en stressaa. Itse en uskalla juurikaan urheilla raskaana, VAIKKA se ei mitään riskiä toisikaan, mutta en vaan uskalla, ettei tule mitään. Sama oli viimeksi ja silloin vuodessa se reilu 50 kiloa lisää, MUTTA tiputin kaikki ja raskausarpia ei tullut yhden yhtä...
  19. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

    Mammalomasta: äippäloman alun pystyi muistaakseni itse päättämään: esim. 30 päivää ennen la:ta. Ja se oli muistaakseni sitten 30 arkipäivää ennen... Kelan sivuilta löytyy lisäinfoa. Terkuin, Mirella_36&Mussu
  20. M

    Heinäkuun Hellemasut 2012 - TAMMIKUU

    Morning Butterfly: joo, se on tosiaan totta, että ei liika laihuus/lihavuus ole hyväksi ja saattaa haitata raskautumista. Itse olin indeksien mukaan tuolloin ns. alipainoinen ja siksi aloinkin itseäni lihottamaan ja koska alkion siirron jälkeen ei suositella pariin viikkoon urheilua, niin...

Yhteistyössä