Hakutulokset

  1. S

    lapsen itkuisuus ja refluksi. Mikä neuvoksi?

    Meillä on kohta 1v poika,joka kärsii ilmeisesti aika pahasta silence-refluksista. Meillä on ollut kuuriluontoisena lääkityksenä Losec mumps ja toivoimme päässeemme siitä jo eroon (oli 2kk tauko lääkityksessä),mutta vuoden alussa poika muuttui taas itkuisemmaksi (kun alkaa itkeä - vatsan sisältö...
  2. S

    Pysyvä vauvakuume kuolleen vauvan jälkeen?

    Menetimme keskimmäisen poikamme traagisesti 2vk iässä kolme vuotta sitten. Eka vuosi tuntu,että kipu helpottais vain,jos saisi heti uuden vauvan syliin...No sitä vauvaa ei kuulunut ja vuosi vauvan kuoleman jälkeen päätin alkaa elämään ns normaalia elämää - palasin töihin jne. Puoli vuotta sen...
  3. S

    "vauvakuume" vai "lapsikuume"?

    Mietin tässä sitä, että aina puhutaan vauvakuumeesta,kun joku toivoo lisää lapsia. Oonkohan mä vähän omituinen,kun en oo rehellisesti sanoen koskaan potenut vauvakuumetta ,mutta "lapsikuume" mulla taitaa olla tälläkin hetkellä ainakin pikkuisen... Toisin sanoen en oo koskaan hirveesti nauttinut...
  4. S

    enkelipoikamme synttärit

    Viidestoista joulukuuta kolme vuotta sitten...Muistan sen aamun kuin eilisen päivän. Tein aamutoimet ja valmistauduin lähtemään kokoukseen kolleegani kanssa toiseen kaupunkiin. Suunnitelmia oli muutettu useaan kertaan. Mies ja poika (2,5v) olivat vielä ovella saattelemassa. Mies käski sanoa...
  5. S

    Mistä oot just nyt iloinen tai kiitollinen?

    Aattelin aloittaa tään ketjun, kun päivät pimenee ja helposti ainakin itselle tulee silloin sellanen väsynyt olo... Eli oon itse iloinen siitä,että eilen kävi yks ystäväperhe kylässä pitkästä aikaa, koti on aika siisti, yhdellä sairaalassa olevalla sukulaisella on jo hieman parempi olla.
  6. S

    Losec mumpsin annostelu rintamaidolla olevalle lapselle?

    Kyselisin kokemuksia ja millaisia ohjeita olette saaneet lääkäriltä tai apteekista? En tajunnut lääkäriltä tarkemmin kysyä ja apteekissa eivät osanneet sen tarkemmin neuvoa, kuin mitä ohjeessa on kirjotettu. Ymmärsin, että toi tabletti pitää liuottaa veteen, mutta toi ohjeessa oleva puoli lasia...
  7. S

    kokemuksia vauvan refluksiasta?

    Saatiin lopulta vauvan diagnoosi vahvistettua. Lääkkeistä Gaviscon oli kokeilussa, mutta se vain pahensi oireita. Kaks päivää sitten aloitettiin happosalpaaja (Losec). Lääkäri sanoi, että vaikutus alkaa näkyä vasta muutaman viikon päästä, jos lääkkeestä on apua. Nyt mua kiinnostais kuulla...
  8. S

    30+ vauvojen äidit suomessa tai maailmalla

    Olen 34v ja asustelen ulkomailla B) Elämässäni on useita eri rooleja, mutta ton 02/09 syntyneen kuopuksen myötä kotiäidin rooli on taas vaihteeks päällimmäisenä :D Perheeseen kuuluu myös mies ja 03/04 syntynyt esikoinen. Tykkään maalaamisesta ja kirjoittelusta kun sille päälle satun. Töitä teen...
  9. S

    kun 3. sektiota takana voiko vielä raskautua?

    Onko kellään kokemusta :attn: Tää kysymys on ajankohtainen, koska mulle sanottiin, että 3. sektion jälkeen ei saisi enää ollenkaan raskautua (riippumatta siitä onko viimeisestä sektiosta kulunut aikaa puol vuotta vai viis vuotta), koska kohdussa on sitten jo niin paljon sidekudosta, että sen...
  10. S

    2 sektion jälkeen normaali synnytys?

    Kyselen, onko kellään kokemusta? Ekan sektion jälkeen luvattiin (sen enemmän arpea tutkimatta), että voin yrittää itse synnyttää. Toisesta tuli kuitenkin hätäsektio (onnettomuuden seuraus) ja nyt kolmatta odottaessa mulle tehtiin heti alussa selväksi (ei jälleen mitään tutkimuksia), että kun 2...
  11. S

    mun ex-pomo...

    sanoi mulle eilen ilmotusluontoisena asiana, että on rekisteröinyt mut uudelleen (lopetin työsopimuksen itse viime maaliskuussa)työntekijäksi vanhan työsopimuksen perusteella ja maksanut kuulemma jo palkaakin...en tiiä pitäiskö tässä :laugh: vai :headwall:
  12. S

    ristiäislahja (11v ja 5v)

    Hyviä ideoita kaivataan...Meidät on miehen kanssa pyydetty kummeiksi 11v ja 5v pojille. Ei nyt ihan heti tuu mieleen mikä ois kiva kummilahja tään ikäsille. Ideoita otetaan vastaan :wave:
  13. S

    Astianpesukoneesta - neuvoja kaivattais

    Meillä on 2v vanha Zanussin astianpesukone, joka on toiminut moitteettomasti. Vaihdoin pesuaineen Ecover-merkisiin pesutabletteihin (luontaistuotakaupassa myydään). Nyt huomasin, että 2x peräkkäin kyseinen tabletti ei oo sulanut vaan löytyy ohjelman loputtua koneen pohjalta. Onko siis vika...
  14. S

    vajaa 3v hampaiden paikkaus?

    Käytiin tänään pojan kanssa hammaslääkärissä tarkistuttamassa hampaat. Poika oli tosi reipas, vaikka selvästi hieman jännitti/pelkäsi uutta tilannetta. Ikävä uutinen oli se, että sieltä hampaista löytyi 2 reikää :( Lääkäri haluaisi yrittää paikata ne. Kyselisinkin nyt täältä, onko kellään...

Yhteistyössä