Hakutulokset

1. V

Siilinjärvi/Nilsiä

Olemme muuttamassa perheen kanssa Siilinjärvelle 1.3.10. Lapset 4.v ja 2.5v (äippä 30.v ). Hakusessa olisi siis leikkikavereita lapsille ja seuraa myös äidille =) . Vanhempi lapsi aloittaa seurakunnan kerhossa ja muutenkin on tarkoistus käydä esim. MLL järjestämissä kerhoissa jne. Olisi...
  2. V

Puerto Ricoon lasten 1.v ja 2.5v kanssa

Arguineguinissa se hotelli on :). Me lähdetään 26.11 matkaan =) ja alkaa jo vähän jänskättämään. Meillä ainakin menolento lähtee yötä vasten, mutta paluulento onkin sitten päivälento.
  3. V

Vanhempi on jo kuiva, mutta lentomatkaksi ajattelin kuitenkin vaipan laittaa (jos suostuu laittamaan).Onkohan se korvikemaitoa Nania?Meillä on hotelli nimeltään Sunwing resot Arguineguin.
  4. V

Olemme lähdössä kyseiseen paikkaa tjäreborgin kautta marraskuussa. Osaisiko joku kertoa saako sieltä lapsille purkkiruokaa ja korvikemaitoa?Mitenköhän vaipat?Muutenkin kaikki vinkit on tervetulleita, kiitos :)!
  5. V

gran canaria

Me ollaan lähdössä matkalle Puerto Ricoon ens kuussa ja lapsilla ikää 1.v ja 2.5v. Osaisitko sinä kertoa lastenruokavalikoimasta siellä?Siis saako kaupoista esim. purkkiruokaa tai korvikemaitoa?Oliko teillä lapsille muuta mukana kotoa kuin puuroa?Kaikki vinkit on tervetulleita =) .
  6. V

Kuinka nopeasti tulee oireet, jos on allerginen maidolle?

Nyt on maitoa maisteltu kohta 6pv ja mitään merkittäviä oireita en kyllä ole huomannut. Muutaman kerran on kyllä isoja rupsuja tullut (siis pieruja),mutta ei muuta. Kuinkahan paljon maidon määrä vaikuttaa oireiden määrään?T'ähän mennessä olen maitoa saanyt menemään alle 2dl/pv + imetän 3krt...
  7. V

Olen itse ollut maidottomalla ruokavaliolla ja nyt tuntuu siltä,että oma maito ei enään riitä. Jonkin verran olen myös lisännyt maitotuotteita omaan ruokavaliooni ja sen myötä en ole lapsessa mitään oireita havainnut. Ongelmana tässä koen nyt sen, että jos oma maitoni tosiaan on jo...
  8. V

Nti on nyt 10kk ja hänellä on mahdollisesti suolioireinen maitoallergia. Nyt sitten lääkärin kanssa juteltuani päädyimme kokeilemaan kuitenkin Omneo tuttelia. Eilen olen antanut ensimmäisen kerran ja mitään oireita en ole huomannut. Tuleekohan oireilut minkälaisella viivellä, jos on tullakseen?
  9. V

Imetysdieetti-->maitotuotteiden lisääminen omaan ruokavalioon

eli haluaisin tietää, että minkälaisilla määrillä ja millä maitotuotteella olisi hyvä lähteä kokeilemaan vieläkö lapsi reagoi maitoproteiiniin?
  10. V

Seuraa Tampereelta toukokuussa!

Ollaan tulossa sinne 4viikoksi työ/lomareissulle ja kaipailisin seuraa itselleni sekä lapsille 2.v ja 6kk. Asustellaan Lapinniemen Kylpylän seutuvilla, joten sieltä suunnalta oisi kivaa saada päiviksi lapsille leikkikavereita. =)
  11. V

Kaupan soijamaito maitoallergiselle vauvalle?

Annoin Nalle riisipuurohiutaleita ja nyt sitten olen antanut Muksun riisipuuroa. Eilein annoin ensimmäisen kerran lihaa ja kakkakin näytti tänään ehkä ihan "normaalilta"....ehkä se riisi kuitenkin sopiikin. Mitäs NallePuh82 tarkoitat tuolla yskimisellä? Meillä nimittäin joskus yskii ja olen...
  12. V

Mikähän olisi sellainen selkeä allergian merkki?Iholla nti ei ole ainakaan vielä reagoinut mitenkään, joten nyt pitää vain yrittää voinnin sekä kakan perusteella pähkäillä. Hommaa sekoittaa vielä entisestään hampaiden tulo, joka aiheuttaa neidissä itkuisuutta.
  13. V

Allergiatestejä ei ole tehty, koska nti on tällä hetkellä 6kk ja lääkärin mukaan niistä ei ole vielä mitään höytyä eli testit hänen mukaansa vasta joskus 8kk jälkeen. Nti oli ensimmäiset kuukaudet todella itkuinen, joten jätin maidon ja munan omasta ruokavaliosta pois, jonka jälkeen oireilut...
  14. V

Onpa kyllä jännä juttu, että eivät täällä meille edes ehdottaneet niitä apteekin korvikkeita. Pitääpä ottaa asia uudestaan neuvolassa puheeksi.
  15. V

Niistä ei kyllä ollut neuvolassa mitään puhetta vaan ehdottivat sitä kaupan soijamaitoa. En ole oikeastaan perehtynyt niihin ollenkaan, kun ei ole toistaiseksi ainakaan ollut tarvetta. Minkälaisia eroja niissä on?
  16. V

Mahdollisesti oltaisiin miehen kanssa lähdössä viikonloppu reissuun kun nti on 10kk, joten sitä ajatellen pitäisi löytyä vaihtoehto rintamaidolle pariksi päiväksi. Eli toi riisimaito voisi varmaan sitten olla hyvä vaihtoehto, kun tällä hetkellä riisi ainakin tuntuu sopivan kun taas kaurapuurosta...
  17. V

Eli milloin sen voi ottaa käyttöön?Neuvolassa olivat sitä mieltä, että kun nti on 8-9kk voisi alkaa totuttelemaan rintamaidon ohella myös soijaan. Kokemuksia asiasta kenelläkään?
  18. V

Maidoton,munaton ja soijaton imetysdieetti

Mitenkäs se soijalesittini (tai jokin sinnepäin), onko sen käyttö sallittua?Jostakin olin luin, että sen ei pitäisi aiheuttaa allergia-oireita, koska ei sisällä soijaproteiinia?
  19. V

Maidoton,munaton ja soijaton imetysdieetti

Kertokaapas mitäs te syötte?Miten herkuttelette?Miten teidän muuhun perheeseen vaikuttaa oma ruokavalion muutos?
  20. V

3 kk rytmit ja syömiset

Meillä ei kyllä neidillä ole vielä mitään rytmiä. Ainut mikä on suht varmaan on se, että kun yöunilta herää niin ei jaksa olla kauaa hereillä kun menee jo ekoille päiväunille. Sen jälkeen kun herää niin jokainen päivä menee miten menee :). Vellejä meillä ei syödä ollenkaan. Rintamaidolla mennään...

Yhteistyössä