Hakutulokset

  1. laluz

    Perätilavauvan synnyttäneitä?

    Kertokaa miten synnytyksenne meni? Missä asennossa vauva syntyi? (Perätilassa juu, mutta peppu edellä, jalka/molemmat jalat edellä?) Onko kenties jollekin sattunut napanuoran esiinluiskahdus? Tehtiinkö episiotomia? Kiitoksia, jos joku jaksaa kertoilla :)
  2. laluz

    Onko odottajan turvallista syödä ituja?

    En ole koskaan käyttänyt ituja, mutta nyt meille tuli vahingossa ostettua pussillinen siemeniä. Olen maistanut erilaisia ituja joskus kauan aikaa sitten ja hyviähän ne ovat terveellisyytensä lisäksi. Muistelen kuitenkin, että idut olisivat olleet ei suositeltavien ruoka-aineiden listalla...
  3. laluz

    Palleatyrä

    Onko kellään todetu hiatusherniaa eli palleatyrää. Miten sitä on hoidettu? Itse olen oireillut ylävatsaa ja tutkimuksissa (ultra, rtg, EKG) ei mitään varmistunut, oireiden perusteella sanoivat palleatyrän olevan mahdollinen. Nyt aloitan lääkkeet, puoli tuntia ennen joka ateriaa yks lääke...
  4. laluz

    Millaista askartelua taaperon kanssa?

    :wave: Minkälaisia askartelujuttuja kohta kaksivuotiaan kanssa voisi tehdä? Emme käy päivähoidossa tms. niin ammattilaisilta ei ole vinkkejä tullut. Kotonakin olisi hauska tytön kanssa puuhata, mutta mitkä materiaalit jne. sopii tämänikäiselle? Muutenkin kotona touhuamiseen otetaan vinkkejä...
  5. laluz

    Taaperot ja päänahan karsta??!!

    Meijän neitillä 1,5v. ei oo ollut ikinä ongelmia vauva-aikana pään rasvakarstan kanssa (eli sitä ei ole ollut) mut nyt huomasin ihan yllättäen 2 keltaoranssia karstalänttiä päälaessa, symmetrisesti molemmin puolin. :o Mistähän tämä nyt johtuu? Onko suurempi syy ravitsemuksessa (vauvoille kun...
  6. laluz

    Milloin ekan kerran hammashoitolaan?

    Kun mulla ei ole harmainta haisuakaan missä iässä lapsi pitäs viedä hammastarkastukseen. Paikallinen neuvola ei oo ikinä asiasta mitää maininnut (ja oon aina unohtanut kysyä). Mikä on suositus Suomessa?? Miten pikkuisten hammastarkastukset yleensä sujuu? Miten hoidatte lapsen hampaita kotona...

Yhteistyössä