Hakutulokset

  1. E

    Joulukuun pikkutontut

    Jos et vielä ole mukana niin FB:stä löytyy refluksilapset -ryhmä. Siellä on vilkasta keskustelua. Meillä onneksi eka korvike eli nutrilon pepti sopi ja nyt kun ollaan jo kiinteitä aloiteltu niin ei ainakaan mitään suurempaa muihin allergioihin viittaavaa ole ilmennyt.
  2. E

    Joulukuun pikkutontut

    Teve vaan raapale ! Etköhän jo kohta ole meidän muiden kanssa facessa höpisemässä. Meidän pojalla todettiin maitollergiasta johtuva refluksi. Parisen kuukautta jo syöty maidotonta korviketta ja suht hyvin menee. Pulauttelee edelleen aivan mielettömästi mutta ei näytä poikaa itseään enää...
  3. E

    Joulukuun pikkutontut

    Jauhekorvikkeesta oli ylempänä juttua. Meillä loppui pojan itkut kun vaihdettiin jauhekorvikkeeseen. Käytössä on nutrilon omneo. Eli suosittelen kokeilemaan. Kakkavaippoja tulee nykyisin aika monta päivässä kun ennen tuli vaan joka toinen päivä ja poika vaan kovasti koitti kakkaa vääntää mutta...
  4. E

    Joulukuun pikkutontut

    Tervehdys vaan tännekin puolelle! Kiva että täälläkin saadaan keskustelua aikaiseksi. Meidän pojalla paino nousi vähän liian hitaasti ja käytiin muutamassa painokontrollissa mutta nyt ollaan jo mukavasti saavutettu syntymäpaino ja 100 grammaa päälle. Ikää nyt 3 viikkoa ja 1 päivä. Onko...
  5. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Jeminalle ja muille vielä odottaville tsemppiä! Mulla oli viimeisinä päivinä ihan samoja ajatuksia. Mua myös kauhistutti että millä hitolla mä väännän yli 4 kiloisen ulos. Synnytyspäivän painoarvio oli 4300g. Poika tosiaan oli 4280g mutta tuli loppujen lopuksi sektiolla niin "pääsin...
  6. E

    Joulukuun pikkutontut

    Mapitus, meillä menee kutakuinkin samoja määriä lisämaitoa. Ahkerasti ollaan tissillä mutta lisämaitoa täytyy silti antaa. n. 30-40 ml menee mutta jos on pojalla kauhee rintaraivari eikä jaksa juuri yhtään imeä niin silloin voi mennä yli 60ml. Mä stressasin tuosta lisämaidon antamisesta ihan...
  7. E

    Joulukuun pikkutontut

    Löysinpä minäkin tieni tänne keskusteluun :) Huomenna tulee viikko täyteen kotona vietettyä vauva-arkea. Poika nyt siis 10 päivän ikäinen. Vielä on kaikki niin uutta ja asioita yhtään kaunistelematta jopa aika ahdistavaa. Toivottavasti tämä vielä on normaalia hormoonien aiheuttamaa...
  8. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Omaa synnytyskertomusta hyvin lyhyesti: Lauantaiaamuna alkoi kipeät supistukset joita tuli pääasiassa levossa joten koko viikonloppu meni valvoessa. Maanantaina kontrollikäynnille äitiyspolille ja lääkäri sitten sanoi että osastolla olisi hyvin tilaa, että jäisitkö nyt samalla tänne ja...
  9. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Yhteiset onnittelut kaikille vauvan saaneille! Niin vähän ehdin lukemaan ja taas niin paljon uutta tekstiä että väkisin menee jotain ohi. Susimieli, meillä onkin sitten melkein samankokoiset pojat. Meillä 53 cm ja 4280g. Eikä kyllä minustakaan niin isolle näytä. Meille tehtiin kokoarvio...
  10. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Meille syntyi poika 19.12 klo 22.08 Mittoja 4280g ja 53 cm Tänään kotiuduttu ja pää ihan pyörällä :)
  11. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Jemina, mulla oli masussa tosi hiljaista juurikin noilla viikoilla kun sun sulla nyt menossa. Eka väheni viikosta 35 eteenpäin ja viikolla 38 oli todella vaisua. Mulla myös flunssa vaivasi ja olen usein ollut aistivinani että kun itsellä on väsynyt tai masentunut olo niin masussakin on...
  12. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    41+0 POKS POKS siis vaan, prkl : / Onnea taas kaikille ihanien pikkuisten äideille! Mutta eikö voitais sopia että seuraavaksi olisi mun vuoro?? :laugh: Ei jaksa oikein edes kirjoitella kun fiilis on huono ja asian sisältö lyhykäisyydessään on että mä haluan sen vauvan NYT!
  13. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Täällä kanssa yksi kateellinen joka pienessä mielessään kiroilee kun huomaa sinne sun tänne vauvan syntyneen. Mä olen jopa kateellinen supisteluista ja verisistä limoista :laugh: Miten saakeli voi olla viikkoja 40+2 eikä yhtään supistusta?? Ei sitten minkään sorttista; ei edes...
  14. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Voi elämä että alkaa olemaan hermot jo niin riekaleina. Olen nyt aivan lopullisesti kyllästynyt olemaan raskaana. Sain käskyn lepäillä vaan mutta tänään oli kyllä pakko alkaa heilumaan imurin ja mopin kanssa. Johonkin niitä aggressioita on purettava :D Maanantaina kävin raskausmyrkytysepäilyn...
  15. E

    ***Joulukuun Pikkutontut JOULUKUUSSA*** ? Nyt on meidän kuukausi ?

    Onnea Joulumamma! Täällä olen koko päivän ollut sydän syrjälläni kun vaivaa vauvan hentoiset liikkeet. On siis ollut tosi hiljainen päivä. Liikelaskua suoritin ja sain kyllä sen yli 10 liikettä mutta en vaan voi sille mitään että asia vaivaa. Tämä vauva kun oli niin kovin vilkas ja viikon 35...
  16. E

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Onnea Jennynny! Sid-84 Mullakin jostain syystä sattui viimeinen sisätutkimus. Koskaan ennen ei ole sattunut ja meillä aivan superhyvä neuvolalääkäri, mutta jotenkin eri lailla paineli ja tutki kun teki sen synnytystapa-arvion. Voin myös kertoa sellaisen ällöttävän yksityiskohdan viimeisestä...
  17. E

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Onnea kaikille vauvan saaneille! Sid-84 Mulla myös pieni huoli koska maha myös mulla on pieni. Sf-mitta menee kyllä yläkäyrällä mutta maha vaan on pieni. Ei mulla mitään oikeaa syytä ole olla huolissani koska alusta asti mulle on sanottu että kun olen 175 cm ja vielä pitkä selkä niin masu...
  18. E

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Minkä kokoisia harsoja olisi hyvä olla? Mulle vielä aika mysteeri että mihin kaikkeen niitä harsoja oikein tarvitaan. Kangaskaupasta ostin sitten kunnon satsin harsoa ja nyt pitäisi leikellä ja ommella sopiviksi paloiksi. Mutta että minkä kokoisia teen? Fyysisesti olo on ollut hyvä koko...
  19. E

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Voi Muisku :hug: Supervoimahalaus sinne. Nyt vähän omaa napaa ja tyhjänpäiväistä valitusta. Olipa jotenkin aivan turhat neuvola ja lääkärikäynnit. Mun synnytystapa-arvio oli siinä että lääkäri totesi lantion olevan normaali ja vauva voi sieltä tulla miten päin haluaa ja koska haluaa. Vauva on...
  20. E

    ***Joulukuun Pikkutontut MARRASKUUSSA***

    Nyt rupesi höyhen oikein jännittämään sun puolesta. Mahdatko olla meistä ensimmäinen joka poksahtaa :) Mä kävin ylimääräisessä ultrassa kun ei oikein vauvan asennosta saanut selkoa. Ja olihan tuo onneksi jo kääntynyt pää alaspäin. Vielä kuulemma tilaa riittää että huonolla onnella voi vielä...

Yhteistyössä