Hakutulokset

  1. B

    *Helmikuun helmet 2017*

    Moi kaikille! Muistinpas tänne tunnukseni liki viiden vuoden takaa! Koin viime sunnuntaina iiiiison yllärin, ku plussa tuli. Joo toki tiedossa on, että suojaamattomalla seksillä saattaa hyvinkin näin käydä :D. No mut siis melkein vuoden on vauvalla ollut lupa tulla ja oltiin jo menossa...
  2. B

    **^Elokuun Epelit 2012^ MEIDÄN KUU!!**

    Mulle syntyi pikkuinen vuosi sitten elokuussa kiireellisellä sektiolla, koska synnytys pysähtyi. Sektiosta jäi niin hyvät kokemukset, että menisin mielummin uudestaan siihen, kuin synnyttäisin alakautta. Olin toki aika kipeä muutaman päivän, mut särkylääkkeet auttoi, eikä niitäkään tarvinnut...
  3. B

    ~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

    Olin viime vuotisissa elokuisissa ja mielenkiinnolla oon seurannu teidän kirjoituksia ja muistellu omia alkuraskauden hetkiä. Monet täällä on nyt pohtinu sydänääniä...mulla ne saatiin ekan kerran kuuluviin vasta viikolla 14, joten älkää hätäilkö. Tosin mulla oli/on mahaa siinä edessä...
  4. B

    Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa

    Koralli, meillä on ohjeena tosiaan seurustella vauvan kanssa oikealta puolelta, pitää kyljellään oikealla puolella ja sängyssä on patjaa kallistettu niin, että pää kääntyisi enemmän oikealle. Myös sylissä ollessa pitäisi kiinnittää huomiota pään asentoon. Pojalla ojentuu myös niska liikaa...
  5. B

    Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa

    Heipparallaa! Tännehän on ilmestynyt mukavasti tekstiä! Meillä on 3 kk neuvola viime viikolla ja mitat olivat 62,5cm ja 6650g. Kaikki ohjelman mukaiset rokotteet otettiin ja niistä ei onneksi tullut mitään sivuvaikutuksia. Hirveä huuto pistettäessä oli kyllä. Neuvolasta saatiin ohjeet vauvan...
  6. B

    Elokuun 2011 pikkuiset lokakuussa

    Vauva tosiaan kasvaa ihan liian nopeasti. Meilläkin on jo pistetty muutama kassillinen vaatteita pois, nyt käytössä 60/62 senttiset. Bodyt menee liian lyhyeksi, siis alaneppareita ei saa enää kiinni ja pitkistä housuista tulee shortseja. Poika onkin kasvanut pituutta kuukaudessa 10cm!!! :eek...
  7. B

    Elokuun 2011 pikkuiset lokakuussa

    2kk neuvolakuulumisia: 5910g (3630g), 60,8cm (51cm), 39cm (36,5cm). Hyvin on siis Aaro kasvanu. Hän ei tykänny ku lääkäri väänteli jalkoja, itku tuli, muuten oli kyllä reipas neuvolassa. Rota-rokote saatiin tänään, toistaiseksi ei ole tullu mitään oireita. Kiloista on lähteny 11, 2kg jäljellä...
  8. B

    Elokuun 2011 pikkuiset lokakuussa

    Kiitos uudesta pinosta! Nuhaisesta vauvasta oli puhetta tuolla edellisessä pinossa. Meidän pojalle (sillon 6vk) tuli nuha vajaa 2 viikkoa sitten, ekat päivät oli pahimpia. Vauva oli kovin räkäinen, mut kuumetta ei ollu. Sängyn pääty nostettiin niin ylös, ku pystyttiin, sipulit sänkyyn, nenä...
  9. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Pikaisesti vastaan sektioäiti kysymykseen. Eli mulle tehtiin kiireellinen sektio 10.8. ja tällä hetkellä mahan tilanne on se, että siihen ei koske, eikä sitä arista mitenkään. Välillä haavan arpea kiristää ja arven alla on vielä vähän semmoista kovaa mökkylää, mikä on kuulema jotain...
  10. B

    Pelot!

    Mulla oli sitä nipistelyä ja juilimista vähän joka asian yhteydessä. Kyllähän se aina säikäytti, mut ajattelin aina, et niin pitkään ku se on pelkkää nipistelyä, kaikki on ok. Jos meille joskus tulee toinen lapsi, saattaapi olla, että käännyn pelkopolin puoleen. Jäi mullakin sen verran kammot...
  11. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Kaikkea hyvää Bumpille! Minä kyselin niistä näppylöistä aikasemmin tällä viikolla ja kysäsin siitä neuvolasta. Kuvauksen perusteella ne olis ihopuhtia....ikinä ennen en oo tuommoisesta "puhti"-sanasta kuullutkaan. Ja ei siis mitään vaarallista. Minusta olis hirveen kiva, jos tuommoisista...
  12. B

    Pelot!

    Mulla on jo vauva sylissä, mut raskausaikana pelotti moni asia. Ihan ekaks pelkäsin keskenmenoa, ku mulla tuli pientä vuotoa rv9, olisin halunnu varhaisultraan, mut en päässy ja mulla ei ollu rahaa yksityiseen. Piti sitten odotella nt-ultraan rv12 asti. Ja sydänääniä ei edes yritetty...
  13. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Täällä vauva ei suostu syömään tuttia. Toivoisin, että söisi, sillä se nyt vauva roikkuu tissillä ihan vaan huvin vuoksi, se ehkä loppuisi, jos tutti kelpaisi. Jos vauva rupeaa syömään tuttia, saatan katua muutaman vuoden päästä sitä :) Meillä on yöunet muuttunu ja se ei ole nyt hyvä asia...
  14. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Täällä hikoillaan kans. Vaikka nukkuisin ilman vaatteita, saatan herätä yöllä ihan hikisenä, varsinkin pää ja tissien väli on ihan märkänä. Ja sit jos pitää nousta sängystä ylös, tulee äkkiä tosi kylmä ku hiki kuivaa iholle. Ilmankos on kurkku kipeänä. Biliga
  15. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Ihania nimiä! Me ruvetaan huomenna miettimään ihan kunnolla pojalle nimeä, että ei tuu hätä. Ristiäiset 24.9. Ensi yönä mies on luvannu hoitaa yhden yösyötön...katotaan osaanko nukkua sen yli... Biliga (=Anniina) ja poikanen 1kk ja risat
  16. B

    Syyskuun Sydänkäpyset *S Y Y S K U U*

    Elokuisista tulin tänne kommentoimaan. Kylläpä on Lauralla menny synnytys samalla kaavalla ku mulla kuukausi sitten! Meidän poika oli kans kasvotarjonnassa, minäkin aukenin siihen 7 senttiin 24 tunnin aikana ja sit kiireellisellä sektiolla vauva tuli maailmaan. Mulla myös laski hemoglobiini...
  17. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Mulla menee tuo sektiohaava vaakatasossa ja on aika pitkä. Sairaalassakin sanoivat, että on harvinaisen pitkä haava. Se menee oikeastaan koko alamahan halki...tosi nätti. Onneks en käytä bikineitä :p. Mut oon ymmärtäny, että minun sektio meni ihan hyvin, en sitten tiedä mistä se niin pitkä uuden...
  18. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Mulla lukee sairaalan papereissa, että seuraavan kerran saa olla raskaana 1,5-2 VUODEN päästä. Ja tosiaan (kiireellinen) sektio takana. Mulle oli iso yllätys tuo aika, ei sillä, että tässä pitäis heti olla uudelleen raskaana, mut silti...on se aika pitkä aika. Sit kysymys mullakin: Miten...
  19. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Heissan! Täällä oli 1kk neuvolan kotikäynti. Pikku-ukko oli nyt 4460g painava ja py 37,8cm. Pituus mitataan vasta 2kk neuvolassa. Hienosti on vauva kasvanut ja neuvolan täti ihmetteli, kun vauva ottaa jo katsekontaktin. Meillä menee Devisolin d-tipat. Aloitettiin ne kaksi viikkoisena...
  20. B

    Elokuun 2011 pikkuiset syyskuussa

    Kirjottelin eilen tänne. Ja tekstin lopussa lukee Biliga ja poikanen 15vrk........WTF!?!? On kyllä aivot lomalla....meidän poika oli eilen 22vrk!!! En vissiin pysy yhtään ajankulun perässä. Biliga ja poikanen 23vrk (siis jo yli 3vk)

Yhteistyössä