Hakutulokset

  1. K

    "Nuoria" 40+ äitejä?

    Moikka! Täällä myös yksi 7 kk tytöntyllerön äiti, ihan hilkulla kun tulee 43 täyteen :) Tytön siis sain 42 vuotiaana viimesyksynä. Esikoinen on kyseessä ja vauvakuume yllätti kuin yllättikin nelikymppisenä :) Vuodenverran piti miestä taivutella ja en tiedä taipuiko ihan täysillä, mutta...
  2. K

    40+ odottajat vol 4 (päiv. yksärillä)

    Hei Kirjoittelin ketjuun aikaisemmin tänävuonna kunnes synnytin tyttären syyskuussa :heart: Minulla olisikin arkaluontoinen kysymys jo aikaisemmin synnyttäneille naisille. Onko kellään tullut synnytyksen jälkeen emättimen etuseinämän laskeumaa? Minulle tuollainen tuli. Minulla varmaan...
  3. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Isotikru ihan kun just mun tekstistä, kun äippäpolilla tekivät aika kovakouraisen sisätutkimuksen. Mulla synnytys lähti käyntiin seuraavana päivänä :) Käynnistys olkin varattu ylihuomiselle juurikin raskausmyrkytysepäilyn vuoksi. Ei tarvinnut käynnistellä onneksi :) Nyt oltu tyttösen kanssa...
  4. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Moi! Huhuijaa, viimein kotoina..... Otti sitten oma toipumiseni takapakkia ja kotiuduttiin vasta sunnuntaina sairaalasta, tyttöhän syntyi 30.9. Mutta tässä vähän kertomusta: Ke 28.9. rv39+3 oli äitipolikäynti, lähinnä verenpainekontrolli ja ultra, lääkäri teki kovakouraisen...
  5. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Hei:wave: Ihanaista syksyisen viikon alkua kaikille palstailijoille :heart: Meille syntyi perjantaina 30.9. klo 10.10 suloinen, terve tyttö :heart: Mitat: pituus 51 cm, paino 3840 g ja pipo 36.5 cm. Oli rankka synnytys: 2h ponnistusvaiheen ja vajavaisesti toimineen epiduraalin jälkeen...
  6. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Moi! Äitiyspolilla oli seurantakäynti tänään verenpainelääkkeiden aloittamisen vuoksi. Kaikkihan oli vallan hyvin :) Ultrassa vauvan liikkeet olivat napakat ja teki kovasti hengitysharjoituksia. Painoarvo oli 3,6-3,7 kg eli istukka on toiminut ja toimii edelleen jopa erinomaisesti kuulemma...
  7. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Tervetuloa Piitu ja tarrasukkia =) Itse tulin lähinnä poksumaan, neljäskymmenes raskausviikko alkoi :heart: Jännä ajatella, että vuosi sitten olin ensimmäisen raskauteni alkumetreillä, joka sitten päättyi keskenmenoon rv 12.... Kohta on kuitenkin valmis nyytti sylissä :heart: On tämä...
  8. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Hei! Oliivitar olit saanut sanelut postissa, sehän on hyvää palvelua! Minä sain ne pyytämällä kun tarvitsin kaikki mahdolliset dokumentit vauvan vakuutusta varten. Hauska niitä oli lukea. Minullekin jäi mieleen se "yksi virkeä sikiö" ja "rakenteissa kaikki näyttää normaalilta" :)...
  9. K

    40+ odottajat Vol 3.

    nöpsö Kiva kun kurkkasit :) Toivon sulle hurrrrjasti onnea matkaan ja niitä tarrasukkia! Kittyblue ja ei enää kohta masuvauva 38+2 :heart:
  10. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Viikonlopun alkua :) ! Ihana kuva Oliivitar ja onnittelut! :) Meilläkin automaattisesti olisi päässyt lapsivesipunktioon, mutta tähän astihan kaikki näyttää teillä hyvältä ! Minua vähän harmittaa kun en oikein kunnon kuvaa saanut tuosta ultrasta. Meillä oli silloin äitiyspolilla ajat...
  11. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Maanantaita :wave: Liljan äipälle onnittelut hyvistä seulatuloksista :) Viidenmammalle Onnittelut "pötkylästä" :D Minä kävin tänään neuvolassa. Verenpaineet alkaa olla mulle painajainen ja nyt sitten kotonakin sen verran kohonneet arvot että torstaina uudelleen kontrolliin ja arvioidaan...
  12. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Huomenta =) Sf-mitasta Tosiaan voi olla niin että vauva on hyvinkin hieman laskeutunut. Ei tunnu enää painavan ihan niin kovin keuhkoja kun vielä vähän aikaa sitten. Toisaalta lääkärin mittaustyylikin oli ihan erilainen kun neukkutädin. En sitten kuitenkaan osannut tosissani huolestua ja...
  13. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Heipat! viidenmammalle tsempit loppurutistukseen! Jos kaikki menee kuin strömsössä niin mä olen seuraava, iiiik..... Liljan äipällä on ollut huolta ja murhetta....toivottavasti lääkäristä tulee hyviä uutisia:) Ihanaa Saana että olet saanut hyviä uutisia! Nyt pääset nauttimaan täpöllä=)...
  14. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Huomenta kaikille! Saana Mun mielestä sun seulan tulokset on hyvät! En tosin yhtään tiedä mikä tuo tuplatestiriski on.....? Kannattaa vielä lääkäriltä sitä kysellä tarkemmin niin saat varmuuden. Itseäni kummasti lohduttaa se, että vaikka down-riski olisi 1:5 niin silti sairaan lapsen...
  15. K

    Äidit 40+

    Morticia Asustelen Keski-Suomessa :) Olin keskiviikkona perhevalmennuksessa, jossa imetystukihenkilö esitteli sellaista pitkää trikoista liinaa, jonka sidonta näytti just semmoiselta kun oon mielessäni kuvitellut käyttäväni. Hug-a-bub jäljittelee vissiin just semmoista sidontaa, mutta on...
  16. K

    Äidit 40+

    Morticia Minkä kantovälineen olet kokenut parhaaksi? Ihan mutu-tuntumalla itsestäni tuntuisi miellyttävimmältä sellainen pitkä trikoinen liina joka kieputetaan tuohon itsensä ympärille... :) Kiinnostaa sitten vauvan synnyttyä kokeilla jotain konstia. Onkohan kellään kokemusta sellaisesta...
  17. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Moi! Eipä ole tullut kirjoiteltua, kun omassa navassa mittään ihmeitä ei ole ollutkaan :) Aamun aloitin selkäjumpalla, jonka ohjeet tuli perhevalmennuksesta. Tein hyvän päätöksen nyt toteuttaa sitä harva se aamu, kun nyt mahan kasvaessa välillä vähän kolottelee.... Hieman olen nyt noista...
  18. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Kiitos linkistä Morticia, täytyy käydä tutustumassa.... Taitaa olla syksyä ilmassa kun mieli teki laittaa leivinuuniin tulet ja ekat sämpylät sinne paistumaan sitten viime kevään : / Voi kun tulis lunta sitten vasta jouluna ja vähän sittenkin... t. Kitty
  19. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Lauantaipäivää kaikille :) Saralle onnea pienestä tytöstä :flower: Neuvolasta Tykkään kyllä meidän neuvolassa käydä. Neuvolatäti on tosi kiva ja ollaan samalla aaltopituudella. Sama täti on ollut ihan alusta asti, eikä sijaisilla ole tarvinnut käydä. Neuvolalääkäri on kyllä ollut ja on...
  20. K

    40+ odottajat Vol 3.

    Raskaudesta kertomisesta Kirjoitin tosiaan väärin eli kerroin raskausuutiset nt-ultran jälkeen tietysti, enkä odottanut rakenneultraan :whistle: t.Kitty :)

Yhteistyössä