Hakutulokset

1. V

ahdistuneisuuden fyysiset oireet

Minulla ei oikeastaan ole muita oireita kuin rytmihäiriöt, mutta ne ovatkin sitä kiusallisempia. Ne alkoivat viime lokakuussa, jolloin pääsivät niin pahaksi että sain kaksi viikkoa sairaslomaa. Minulla on kohta 3 v poika, 13 v ja 18 v tytöt ja teen kokopäivätyötä. Luulenpa että stressi ja...
  2. V

Miksi näin vaikeaa nukahtaa ?

Meillä on 2.5-vuotias poika, joka on nukutettava tapaus, luen siis pari kirjaa, kerron ehkä sadun ja rapsuttelen selkää. Sitten makaan vain vieressä niin nukahtaa itsekseen pikkuhiljaa. Tämäkin on aika työlästä, mutta kohtuuden rajoissa se on ollut n. 2 v 4 kk asti. AIkaa menee n. vartti- puoli...
  3. V

Mikä neuvoksi ?

Lienee taas joku vaihe mutta kirjoitanpa koska asia askarruttaa mieltä. Meidän poika, nyt 2 v 4 kk on ns. nukutettava tapaus, ei siis itse nukahtava... (en kaipaa kommentteja että lapsi pitäisi vaan jättää yksin nukkumaan, lapset ovat YKSILÖITÄ...) :attn: On tähän mennessä kuitenkin...
  4. V

Olisiko korvatulehdusta ?

Meidän pojalla, 2 v 3 kk ei ole vielä kertaakaan ollut antibioottikuuria, ei korvatulehduksia tms. Flunssia, yskää ja nuhaa on ollut harvakseltaan ja melko lievänä. Nyt on ollut yskää ja nuhaa n. 4 päivää, paranemaan päin tosin jo. Yöt nukkuu hyvin eikä valita kipuja. Aloin kuitenkin epäillä...
  5. V

mietn paljon vajaa 3-vuotiaiden "pitäisi" puhua?

Meillä poika 2 v 3 kk puhuu pitkiä lauseita, esittää kysymyksiä ja vain pari kirjainta puuttuu. Mutta isotkin vaihtelut ovat normaaleja, toiset oppivat myöhemmin. Luulenpa että jos 3-vuotiaana ei vielä tule lauseita voisi olla syytä huoleen. :heart:
  6. V

2005 Syntyneet lapsoset

Mekin halutaan vielä mukaan, vaikka en välttämättä kovin usein ehdi kirjoittaa. Meillä poika syntynyt toukokuun 9 päivä. 2 v neuvolassa pituus 88 cm ja paino n. 14 kg. Puhuu todella hyvin ikäisekseen, pitkiä lauseita, loogisia kysymyksiä esittää, R ja S enää puuttuvat. Moni on ihmetellyt...
  7. V

Parhaat lasten suusta

Tapauksesta on jo tosi pitkä aika, yli 20 v. Olimme kaupan kassajonossa, minä, veljeni vaimo sekä heidän n. 3 v tyttärensä. Kassan lähistöllä oli myynnissä kellokanervia lattialla laatikoissa. Veljeni tyttö tokaisi ne nähdessään: kato äiti, rentun ruusuja ! Kyllä siinä oli hupaisaa sekä meillä...
  8. V

Sydän temppuilee

Kiitos molemmille vastauksista, helpotti jo kummasti. Mapille kysymys vielä: onko estrogeenin alhaisuudesta muita oireita kuin tykytys, miten sen voi tunnistaa ja missä muodossa sitä syöt ? ? Mulla on niska-hartiaseutua kuormittava työ ja vapaa-ajat pojan nostelua yms. joten ei kai olisi ihme...
  9. V

Sydän temppuilee

Minulla aiemmin on joskus nukkumaan mennessä ollut muljahduksia ja sydämen takomista, jotka menneet ohi melko nopeasti. Tiedän että ne ovat vaarattomia varsinkin kun esiintyvät levossa. Nyt olen kuitenkin vähän huolissani koska viime viikolla erittäin rasittavan päivän jälkeen (mökillä...
  10. V

Miten tutista eroon ?

Meillä poika jo 2 v 2 kk mutta tutti on yhä tärkeä. En ole raaskinut ottaa sitä pois koska poika ollut perhepäivähoidossa marraskuusta alkaen ja tuntuu että se helpottaa ja lohduttaa. Hoidossa pojalla ei tuttia ole lainkaan, mutta kotona taas tulee annettua koska illat muutenkin työläitä...
  11. V

päiväkoti vai perhepäivähoito

Meillä poika aloitti perhepäivähoidossa 1 v 7 kk ikäisenä, pidin pph:a parhaana mahdollisena vaihtoehtona näin pienelle sen kodinomaisuuden ja pienemmän lapsiryhmän takia, ja valintani on osoittautunut oikeaksi kokemuksen myötä. Pojalla on varahoito päiväkodissa ja myös nyt heinäkuussa joutuu...
  12. V

Xylitoli-purukumi

Kiitos kommenteista ! Onpa helpotus kuulla etten ole ihan väärillä jäljillä kun olen antanut pojalle purkkaa silloin tällöin huolimatta siitä että niitä välillä nieleekin... Ei ole tullut neuvolassa puheeksi joten epätietoisuutta on ollut. Pitääpä kokeilla myös pastilleja joskus.
  13. V

Xylitoli-purukumi

Minkä ikäisenä voi antaa Xylitoli-purkkaa lapselle ? Tiedän toki että pitää osata olla nielemättä sitä, mutta onko xylitolista haittaa esim. ruuansulatukselle n. 2-vuotiaalle ? Entä jos sattuu nielemään purkan....?? Onko tietoa, kokemuksia ?
  14. V

Vanhimmat ensisynnyttäjät?

Ei minua ainakaan kutsuttu kertaakaan ensisynnyttäjäksi kun toukokuussa synnytin pojan 43 vuotiaana. Edellisestä synnytyksestäni oli kulunut lähes 11 v ! Enkä kokenut itseäni ensisynnyttäjäksi, todellakaan. Onhan 45 v aika korkea ikä ensisynnyttäjälle, mutta varmasti löytyy muitakin, minulla ei...
  15. V

Vahinko

\ Huomasin vasta että ymmärsin tämän palstan tarkoituksen väärin. En vastannut nimimerkille vahinko, vaan halusin yhteyttä nimimerkkiin vertainen. En saa poistettua enää tätä viestiäni mutta toivottavasti vertainen tämän lukee ja ottaa yhteyttä.
  16. V

Vahinko

Viestisi on kirjoitettu jo kesäkuussa, mutta luin tätä äidit 40 + palstaa ja kirjoituksesi jäi mieleeni koska olen itse nyt 43 v ja meille syntyi iltatähti, poika, toukokuussa jolloin olin vasta täyttänyt 43 vuotta ! Tyttäremme ovat 16- ja 11-vuotiaat. Meillä näyttää olevan yhteistä sekin, että...

Yhteistyössä