Hakutulokset

  1. Ä

    2-vuotiaan raivarit pukeutumisessa

    Samaa ilmassa täälläkin 1 v 10 kk tytön kanssa. Meilläkin laulu ja loruilu pukemisen yhteydessä auttaa. Ulkovaatteita, kun aletaan pukemaan, annan yleensä xylitol-pastillin ja rauhoittaa myös tilannetta. Yks vinkki on peili. Meillä ainakin toimii usein hyvin, kun tyttö saa eteisen isosta...
  2. Ä

    Leikkaatteko taaperoiden hiuksia?

    Minä käytin tytön kampaajalla (jolla itekin käyn) 1,5 v, kun takatukka hapsotteli eripituista tukkaa. En tohtinut itse alkaa leikkaamaan, ettei jää mitään traumoja...ja kun en ole mikään kätevä käsistäni. Kampaajalla meni hienosti. Istui sylissä ja nakersi keksiä ja katseli peilistä, mitä...
  3. Ä

    Miten yösyötöstä eroon?

    Meillä tyttö oli tosiaan kipeenä ja heräili sitten silloin vähän useammin, ja nyt jäi sitten päälle, että herää jo kahdelta. Puuro on kuitenkin vihdoin alkanut maistua ja vähensin yömaidon määrää. Kokeilen nyt tätä. Eli ennen juopas melkein 2dl nyt olen pulloon laittanut vain 80 ml ja se on...
  4. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    NAJ ja Kyyneltenhymy: Teillä jo noin hienosti kävellään! On NAJ varmasti hauskan näköistä, kun pikkuinen MYY kävelee. Meidän tyttöä kaikki ihmettelee niin pieneksi ja mun mielestä ei edes niin ihmeellisen pieni ole. Nyt oli 11 kk neuvola ja pituutta oli 71 cm ja painoa 8330. Pituuskasvu...
  5. Ä

    Miten yösyötöstä eroon?

    Meidän pitäis myös päästä yösyötöstä eroon. Kuukauden päästä tulee vuosi täyteen ja puolisen vuotta ollaan menty yhdellä syötöllä. Nyt syöttö on alkanut olla aina aamuyön tunneilla, neljän aikoihin. Tuntuu olevan oikeasti nälkäinen ja juopasee lähemmäs 2 dl korviketta. (korviikkeella oltu koko...
  6. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Hei vaan kaikki! Olen tytön kanssa lomailemassa mummilassa. Nyt on ihan mahotonta vierastamista meillä ilmassa. Tähän asti vierastaminen on ollut tosi vähäistä, mutta nyt on NIIIIN äitin tyttö. Äiti ei kertakaikkiaan saa silmistä hävitä hetkeksikään. Konttaa perässä ja roikkuu paidan...
  7. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Onpas täällä hiljaista! Pitkästä aikaa meiltäkin kuulumisia. Me päästiin tutista irti todella helposti. Parina iltana pyöriskeli vähän pitempään sängyssä ennen kuin nukahti (20 min) ja ekana iltana piti ottaa syliin hetkeksi rauhoittumaan, kun itkeskeli. Suurta huutoa ei ollut. Ei ole...
  8. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Me päätettiin, että tutit lähtee nyt. Nyt tuntuu sopivalta hetkeltä. Flunssa takana. Hyvä unirytmi ja nukahtaa helposti. Ja käytössä on vain nukahtamistutti. Öisin ei herää huutelemaan tuttia. Katsotaan nyt sitten, miten tässä käy. Miehellä on nyt vapaat, joten on silleenkin hyvä hetki, kun on...
  9. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Oma huone Meilläkin tyttö on nyt kuukauden nukkunut omassa huoneessa ja hyvin kuuluu, kun ovet on auki. Yleensä herää vain kerran yössä ja silloin annan maidon. Yleensä ei ehdi kunnolla alkaa itkemäänkään vaan herään jo siihen, kun kalisuttelee pinnasängyn laitaa. Meillä on toinen laita...
  10. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Kiitos kommenteista siirtymisestä korvikkeesta maitoon. Parin kuukauden päästä ajankohtaisempi. Hapanmaitotuotteista ollaan maisteltu jo raejuustoa viikon ajan ja herkkua on. Viiliä sitten lähempänä 10 kk, parin viikon päästä. Onko muuten Viiilikset liian sokerisia vai voisko jo niitä antaa...
  11. Ä

    Itä-Helsingin pikkuisten äidit!!

    Äiti (32) ja tyttö 9 kk etsivät kavereita. Ois mukava saada aikuista juttu- ja shoppailuseuraa ja leikkikaveri tytölle. Pitkiin vaunulenkkeihin minusta ei ole varsinkaan näin talvella. Olen syksyyn asti tytön kanssa kotona ja ois kiva saada vaihtelua arkipäiviin. Äiti on rauhallinen kotihiiri...
  12. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Kyllä tosiaan alkaa oma vapaa-aika olla vähissä, kun päiväunet vähenee ja liikkuminen lisääntyy. Kovalle vatsalle suosittelisin kokeilemaan (jos ette jo syö) Piltin sekahedelmäpuuroa. Siinä tais päärynää ola mukana, en tiiä vaikuttaako se, mutta meillä ainakin vatsa toimii sillä liiankin...
  13. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Siirto omaan huoneeseen meni todella helposti. Nukahtaa kuten ennenkin ja nukkuu hyvin. Yhden kerran herää ja olen ensin yrittänyt tutilla rauhottaa, mutta todennut, että vain maito auttaa. Sitten juopaseekin 2 dl ja jatkaa unia kahdeksan korville. Nukkumaan mennään kahdeksan yhdeksän maissa ja...
  14. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Omaan huoneeseen siirtyi tyttömme tänään. Nukahti yhtä helposti kuin viime aikoina muutenkin, meni n. 5 min ja unessa! Saa nädä kuinka kauan tätä ihanuutta jatkuu. Voipi olla, että äiti nukkuu ens yön huonommin... Jännä nähdä, miten menee. Tyttö on niin herkkäuninen, että on ollut omaan...
  15. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Tutista Olen alkanut hiljalleen vierottamaan tyttöä tutista. Neläjä päivää on selvitty ilman, ainoastaan nukahtamiseen illalla on tarvittu tutti. Jos päivät menee näin hyvin, niin varmaan parin viikon sisällä, kun tulee sellainen hetki, että miehellä on vapaapäiväputki, niin aloitan...
  16. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2011 ~~ Tammikuussa~~

    Hyvää uutta vuotta kaikille! Meillä tyttö konttaa koko ajan pitempiä matkoja ja reviiri on laajentunut selvästi. Ei enää pysy olohuoeneessa lelujensa parissa vaan lähtee tutkailemaan asuntoa muualtakin. Pari kertaa on noussut tukea vasten ylös. Kerran pinnasängyssä ja eilen sohvaa vasten...
  17. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Meillä syötiin eilen ekan kerran muuta kuin Muksu-puuroa. Joku kirjoitti täällä neljänviljan puurosta ja tajusin, ettei meillä ole ohraa ja ruista maisteltukaan - mitä nyt ruisleivänkänttyjä on imeskellyt. Tavallista neljänviljanhiutalepuuroa syötiin ja uppos hienosti. Ei tarvinnut edes...
  18. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Miikkulainen: ONNEA!!!! Kananmuna on meidän tytön herkku. Sitä olen silloin tällöin keitellyt. Kalapurkeista olen antanut pikkukalastajan herkkua ja Semperin lohi-ilta-ateriaa. HUomasin tänään toisen hampaan alun. Tyttö oppi tänään konttaamaan! Istumaankin menee jo varsin hienoon...
  19. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Me käytiin fysioterapeutilla tyTytön käden takia. Vasen käsi siis hiukan jäykempi kuin oikea ja kömpelömpi. Fysioterapeutti ei ollut huolissaan. Antoi vinkkejä, miten aktivoida kättä. Esim. silitellä käsivartta ja kämmentä eri materiaaleille, jos vaikka ei ole yhtä hyvää tuntoa kuin oikeassa...
  20. Ä

    TOUKOKUUN TOUKAT 2010 ~~Lokakuussa~~

    Meillevauva: En tiedä, onko tästä apua, mutta kun me totuttelimme puuroihin, niin annoin puuron jo iltapäivällä viiden aikoihin, että jos masu menee sekaisin, niin ei ehkä vaikuttaisi niin yöhön. Ennen nukkumaanmenoa annoin sitten vain maidon. Edelleenkin annan puuron, kun tyttö on vielä...

Yhteistyössä