Hakutulokset

  1. O

    Mustelmia itsestään?

    Mulla on raskauden (alle 9kk synnytyksestä) jälkeen tullut mustelmia jalkoihin (reidet ja sääret, enemmän sääriin) itsekseen. Aloitin 1kk synnytyksestä tosin jumpilla/salilla käynninkin. Olen lukenut et treenin aloittaminen saattaa jostain syystä mustelmia aiheuttaa enemmän? Mutta mitä muita...
  2. O

    Luomen poisto, arven parantuminen?

    Mulla poistettiin 2kk sitten olkapäästä selänpuolelta luomi. Arpi on muuten parantunut hyvin mut on tollanen vaaleenpunanen möykky edelleen. Kauanko kestää parantua kokonaan? Lisäks arpeen on kait tullut uusi luomi? Ainakin siinä on sivussa jokin vaaleanruskea läntti. Voi tosin olla että se...
  3. O

    Silent refluksia?

    Poika nyt alle 3kk vielä. Ei paljoa pulauttele, tosi harvoin siis. Tuntuu kuitenkin kun maitoa tulis ylös, koska yskii välillä. Ilmeisesti nielee sen vain takaisin. Poika on ollut aika itkuinenkin, jotkut päivät on sellaisia ettei auta yhtään mikään (tutti, maito, syli, yms kokeiltu aina), ja...
  4. O

    Kuukautiset vai mitä?

    Ei oo mitään kipuja tai mitään. Vuoto alkoi n. 2 viikkoa sitte ja tulee edelleen... veristä vuotoa siis vieläkin. Välillä on tullut pientä klimppiä, mut ei paljon siis.. Neuvolastakaa ei osannu muuta sanoa (et onko kuukautiset tms) kuin että jos tulee isoja hyytymiä, kuumetta tai muita oireita...
  5. O

    Koliikkiako?

    Eli meillä alkoi huudot joskus viikko sit (poika oli n. 3 viikkoinen)... nyt ne on vaan pahentunut. Sinänsä ei sovi "koliikkioireisiin" tämä, koska oireilee vain päiväaikaan, eli yöt nukkuu hyvin, herättää vain pari kertaa ja tyytyy maitoon, tosin toisella kerralla pysyttelee hereillä/huutelee...
  6. O

    Koliikkiako?

    Eli meillä alkoi huudot joskus viikko sit (poika oli n. 3 viikkoinen)... nyt ne on vaan pahentunut. Sinänsä ei sovi "koliikkioireisiin" tämä, koska oireilee vain päiväaikaan, eli yöt nukkuu hyvin, herättää vain pari kertaa ja tyytyy maitoon, tosin toisella kerralla pysyttelee hereillä/huutelee...
  7. O

    Iso vauva?

    Ihmettelen vähän... neuvolahoitajalta kysyin tänää kokoarvioo (käsikopelolla kokeili) ja arvioi n. 3,2kg. Viikkoja nyt 36+5. sf-mitta 35, ja oli sama mitä viime viikon neuvolas lääkäri mittas eli se ei oo kasvanut. Sano et viimestää nyt laittas koon takia sokerirasitukseen, jos en olis aiemmi...
  8. O

    LÄNSI-TAMPERE! äiti- ja kaveriseuraa...

    Olisko äiti- ja kaveri seuraa Länsi-Tampereelta? Leikkipuistoihin, hoploppiin, yms mitä nyt lapsen kanssa voikaan tehdä, ja miksei myös välillä ilman lasta illan viettoon rentoutumaan? Itsellä suurin osa nykyisistä kavereista sellaisia joita tulee nähtyä vain lapsen/lasten kanssa... Ja...
  9. O

    Äitikavereita Tampereelta?

    Etsin äitikavereita Tampereelta! :) Itsellä 1v tyttö ja syyskuussa on toisen (poikalupaus annettu ultrassa) laskettuaika. :) Olis kiva saada ihan livekavereita. Muutama äiti on jo tullut tavattua, osan kanssa vaan sitte jäänyt siihen yhteen tapaamiseen eikä ole sen jälkeen paljon kuulunut...
  10. O

    Luomi sormeen raskausaikana?

    Oon kuullut että normaalisti ei sormiin, jalkapohjiin ja kämmeniin tulis luomia. Mulla on kuitenkin nyt tässä lähiviikkoina (ja olen raskaana rv 27 kohta) ilmestynyt toiseen peukaloon n. 1mm kokonen luomi (tai ainakin näyttää luomelta, vaaleanruskea läntti). Voiko raskaus aiheuttaa luomia...
  11. O

    Vauvan potkut tosi ylhäällä rv24

    ja viikkoja vasta 24... Onko muita joilla tuntunu jo ylhäällä? Mietin vaan et mahtaako joku jättivauva olla tulossa vai mitä... sf-mittaki yli yläkäyrän (rv22 oli sf 23, kyseessä toinen raskaus). Potkuja tuntuu tosin välillä myös navan alapuolella ja navan kohdalla (ja sit taas just muutama...
  12. O

    sf-mitta käyrien yläpuolella, istukka etuseinämässä

    Hei! Vaikuttaako etuseinämässä oleva istukka sf-mittaan? raskausviikkoni on 22+3 ja sf-mitta 23. Esikoisesta oli samoilla viikoilla sf-mitta 18 ja istukka oli takaseinämässä. Ultra oli 2 viikkoa sitten, ja painoarvio oli 360g, esikoisesta samoilla viikoilla ultra painoarvio 330g. Tuleva vauva...
  13. O

    Äitikavereita Tampereelta?

    Olen 10kk ikäisen tytön äiti, ja toinen pikkunen meille on tulossa syksyllä. Olis kiva saada äitikavereita äideistä joilla olis suunnilleen saman ikäisiä (viime vuonna syntyneitä) lapsia? :) Muutkin äidit (vanhempia lapsia, tai esikoinen syntyy tänä vuonna) toki kelpaa. :) Myös odottavat...
  14. O

    Äitikavereita Tampereelta?

    Olen 10kk ikäisen tytön äiti, ja toinen pikkunen meille on tulossa syksyllä. Olis kiva saada äitikavereita äideistä joilla olis suunnilleen saman ikäisiä (viime vuonna syntyneitä) lapsia? :) Muutkin äidit (vanhempia lapsia, tai esikoinen syntyy tänä vuonna) toki kelpaa. :) Myös odottavat...
  15. O

    Tampereelta äitejä?

    Kaipailen äitiseuraa Tampereelta. :) Olis kiva jos oma lapsesi/yksi lapsistasi olisi 2010 syntynyt, et olis suunnilleen saman ikäinen kun meidän esikoistyttö. :) Itse olen 25vuotias nainen. Toinen lapsi on tulossa, la 17.9. Esikoinen syntyi siis 23.6.2010. Olis kiva saada seuraa lasten...
  16. O

    Äitiystäviä Tampereelta?

    Olen 25v yhden lapsen äiti, tyttö nyt 9kk, ja toinen lapsi tulossa, la 17.9.2011. Olisi kiva saada ystäviä Tampereelta muista äideistä, joilla suunnilleen samanikäinen lapsi (ja voi olla useampikin lapsi tietysti) että olis sitten lapsistakin seuraa toisilleen. :) Olis kiva käydä vaikka...
  17. O

    Alkuraskauden nopea painonnousu?

    Lähtöpainoni (ennen raskautta) oli 82-83kg välillä (pituutta 182cm mulla). Ensimäisessä neuvolassa paino oli 86,4kg, seuraavalla kerralla oli 2kg pudonnut (oli yli 2viikkoa kestävä flunssa ja ruokahalu lähes olematon koko flunssan ajan mutta söin kuitenkin), tuosta toisesta käynnistä on nyt 3...
  18. O

    Neuvoja 4-5kk yöheräilyyn?

    Meillä vauva nukkui hyvin n. 3,5kk ikään asti, heräs 2 kertaa yössä syömään. N.3,5kk iästä asti (nyt 4,5kk ikänen) herää 3-5 kertaa yössä, välillä 6kertaa. Nukahtaa 21-22 välillä, Herää joskus klo 23 aikoihin, välillä eka herääminen vasta klo 1-2 maissa. Jokatapauksessa ton 1-2 jälkeen herää...
  19. O

    Pitkät kuukautiset synnytyksen jälkeen

    Mulla on synnytyksestä 3kk, ja nyt toiset kuukautiset. Jälkitarkastuksessa sain Yasminelle pillerit, mitä käytin ennen raskauttakin, silloin ei aiheuttanut ylimääräistä vuotoa tai mitään muutakaan. Nyt alotin pillerit näissä kuukautisissa jotka onkin nyt sit kestänyt jo 17 päivää! Onkohan ihan...
  20. O

    Pitkät kuukautiset synnytyksen jälkeen

    Mulla on synnytyksestä 3kk, ja nyt toiset kuukautiset. Jälkitarkastuksessa sain Yasminelle pillerit, mitä käytin ennen raskauttakin, silloin ei aiheuttanut ylimääräistä vuotoa tai mitään muutakaan. Nyt alotin pillerit näissä kuukautisissa jotka onkin nyt sit kestänyt jo 17 päivää! Onkohan ihan...

Yhteistyössä