Hakutulokset

  1. D

    Epilepsia ja raskaus

    Joo sekä äitiyspolin lääkäri että neurologi suositteli foolihappoon kunnon annosta, ja nimenomaan jo ennen kuin tulee raskaaksi koska foolihappo on erityisen tärkeää ensimmäisten 12 vkon aikana (jolloin kaikki sisäelimet ym kehittyy).
  2. D

    Epilepsia ja raskaus

    Moi, mulla lääkityksenä Lamictal poissaolokohtauksiin. Neurologini olisi halunnut nostaa annostusta raskauden takia, minä taas halusin jättää lääkkeet kokonaan pois koska kohtaustilanne oli hyvä. Kompromissina annostus pidettiin aluksi samana mutta puolitettiin raskauden edetessä...
  3. D

    Mistä voi ostaa Mauri Kunnas -puuhamaton?

    Sama kysymys siis jonka laitoin tonne Lastentarvikkeet-puolelle. Näitä on kai ainakin joskus ollut olemassa?
  4. D

    Mistä voi ostaa Mauri Kunnas -puuhamaton?

    Tällaisia on ainakin kai ollut olemassa?
  5. D

    ultraäänitutkimuksesta

    Ei ultraääni"tutkija" (siis lääkäri? :) ) varmasti mitenkään outo ollut, noilla viikoilla ei vaan yksinkertaisesti aina näe sitä alkiota, varsinkin jos et edes ole varma paljonko viikkoja on. Itselläni eka kerralla vkolla 7 löytyi alkio mutta ei sykettä (raskaus meni kesken melkein heti sen...
  6. D

    4D-ultra, Tampere tai Hämeenlinna: Kokemuksia ja apua kaivataan :-)

    Oma kokemukseni on Helsingistä, mutta silti vähän vierailen tässä keskustelussa... Me käytiin 4D:ssä viikolla 21. Ultrauksessa katsottiin enimmäkseen 2D:tä mutta myös 4D:tä sekä esim. sydämen ja istukan virtauksia vielä erilaisella "kuvalla". Ei haitannut yhtään että käsiin jäi vain muutamia...
  7. D

    Syyskuun tulokkaat 2010 **** Kesäkuussa **** (Päivityspyynnöt yksityisviestillä, kiitos!)

    Avee ja marza, kyllä meitä oireettomia on... Itse oon voinut koko raskauden ihan loistavasti (onneksi!) ja saanut kuulla että suorastaan hehkun ;) (Taidetaan vaan olla paljon hiljaisempia ilmoittelemaan omasta olotilasta kuin ne joilla vaivoja riittää.) 4D:stä saa kelakorvauksen jos tehdään...
  8. D

    Varhaisultra Helsingissä

    Mä oon käynyt kolme kertaa Bulevardin gynekologisessa Lääkärikeskuksessa, (Helsingin Lääkärikeskus). Hinta 85-120?. Kaikilla gynekologeilla on oma hinnastonsa (joka selvis meille vasta toisen käynnin jälkeen), eli kannattaa kysyä aikaa varatessa niin voi säästää aika monta euroa. ...eikä kannata...
  9. D

    ns. riskiraskaus (epilepsia ja raskaus)

    Moi, vielä yksi vauvaa odottava epileptikko, viikkoja 12+4. Epilepsia todettiin reilu 1,5 vuotta sitten ja lääkityksenä on Lamictal (joka valittiin juuri vauvahaaveiden takia, vaikka uudehko lääke onkin). Foolihapporeseptin saa keneltä tahansa lääkäriltä, ja sitä saa kyllä syödä...
  10. D

    kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys`?

    Mulle lääkkeellinen tyhjennys toimi hyvin. Keskenmeno todettiin vkolla 10, raskaus oli mennyt kesken 6+5. Sain Cytotecin aamulla osastolla, sitten kotiin. Illalla alkoi vuoto ja oli kovimmat supistelut. Isoin raskausmateriaali tuli ulos vrk:n sisällä. Noin puolitoista viikkoa oli vuotoa joka...
  11. D

    Epilepsialääkityksen lopettaminen raskauden ajaksi

    Moi epilepsiaa sairastavat, kenelle neurologi on antanut luvan lopettaa epilepsialääkitys raskauden ajaksi tai edes ensimmäisen 3kk:n ajaksi? ...tai kuinka moni on jättänyt lääkkeet syömättä neurologin tietämättä? :x Erityisesti kiinnostaisi petit mal / poissaolo- / lieviä kohtauksia saavien...

Yhteistyössä