Hakutulokset

  1. Sadepäivän ilo

    Järkihän tässä loppuu.. Vauvan uni-asioita.

    Meillä ihan samanlaista samanikäisen pojan kanssa. En ehdi tehdä iltaisin mitään kun vauvaa pitää jatkuvasti olla nukuttamassa. Ja tuo öisin vessaan mukaan otto on myös meidän elämästä.. Itsekkin keräilen vielä voimia pitää unikoulu.. Tsemppiä!!!
  2. Sadepäivän ilo

    Oliko sinulla raskaudessa pahoinvointia? Kumpi tuli?

    Molemmista oksensin n. rv 24 asti. Tytöstä oksensin aamu- ja pojasta ilta-painotteisesti.
  3. Sadepäivän ilo

    Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleeni kysäistä tällaista: Koskee lähinnä koliikkilasten vanhempia

    Meillä vauva huusi tai söi kellon ympäri ensimmäiset 4kk, ensimmäiset 7kk oli todella itkuinen, itki lähes kaiken hereillä olo aikansa. Nyt kun on 8kk, niin alkaa jo pieniä hetkiä viihtymään ettei ihan pelkkää itkua ja kitinää ole elämä, tosin niitäkin päiviä vielä on. Traumat on kyllä...
  4. Sadepäivän ilo

    Voiko mitään yliopistotutkintoa suorittaa lähes täysin etänä?

    Kasvatustieteissä on ainakin Helsingin yliopistossa paljon läsnäoloa. Luento pakkoa ei ole, mutta ei kaikki luennoitsijat laita diojakaan nettiin ja muutenkin ovat kyllä yleensä ihan hyödyllisiä. Itse olen varhaiskasvatusta lukenut ja siellä oli myös melkein joka kurssista ryhmätunnit, joissa...
  5. Sadepäivän ilo

    Vauvan päiväunet 15 min., multa loppuvat kohta voimat!

    Meillä myös pätkänukkuja. Poika 5kk, nukkunut laitokselta asti 15 min kerrallaan. Jos nukkuu yli tunnin unet niin ei nuku sitten muita unia koko päivänä.. Oon kans hyväksynyt että vauva ei nuku, mutta kun on tyytymätön muutenkin koko ajan eikä viihdy hetkeäkään ilman viihdytystä :(Itse epäilen...
  6. Sadepäivän ilo

    Vauvan trauma synnytyksessä

    Osteopatiasta voi olla jotain hyötyä syntymä traumaan. Meidän poika 4kk on ollut hyvin itkuinen koko elämänsä ajan. Olen miettinyt mahdollisuutta jonkinlaiseen syntymätraumaan sillä poika syntyi iso pahkura päässä eli oli ilmeisesti ollut vähän pidempään synnytyskanavassa. Muuten kaikki meni...
  7. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    Tiedän että vauvat itkevät. Tämä on meidän 2. vauva ja kyllä esikoinenkin huusi mahakipuja, mutta ennen 3kk alkoi jo helpottaa. Tällä vauvalla itku tuntuu vaan pahentuvan, siksi on tunne että kaikki ei ole kunnossa. Olen jo senkin hyväksynyt että vaunuilla meillä ei liikuta mihinkään ja...
  8. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    Onko vauvan jatkuvasta pahasta olosta huolestunut äiti turhaan lässyttävä äiti? Onko ammattitaitoa lääkäriltä antaa ohjeeksi jätttää pieni vauva joka ei tajua tästä maailmasta vielä yhtään mitään itkemään sänkyyn ja kieltää ottamasta syliin? Mietippä vielä. Ja lääkäriaseman ja lääkärin...
  9. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    Kiitos teille :heart: Varaan ajan vielä toiselle lääkärille ja vyöhyketerapiaa voisimme myös kokeilla. olen monelta kuullut että näilä oireilla on ollut refluksia tai allergiaa enkä haluais montaa kuukautta huudattaa turhaan jos jotain löytyisikin. Jos ei löydy niin sitten se on vaan...
  10. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    Nyt pitää lähteä ulkoilemaan. Saan vauvan päiväunille kun otan sylissä keinumaan.. Kiitos paljon vinkeistä ja kokemuksista! Lisääkin saa antaa, tulen lukemaan myöhemmin.
  11. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    vauva puklaa autossa jokaikinen kerta ja nieleskelee/puklaa kun selälleen laittaa. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä että refluksissa ei paino nouse. Voihan se olla vaan että vauva on tälläinen temperamenttinsa vuoksi ja siellä lääkärissä kirkkaita valoja ja värejä katsellessa oli kuin...
  12. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    Vakuutus on kyllä. Yritin selittää lääkärille että tämä huuto alkoi kun vauva oli 2 pv et sillonko ois pitänyt tämä unikoulu aloitaa, niin vauvat ovat kuulema nopeita tottumaan ettei kannata opettaa et heti mennään ottamaan syliin kun itkee :O JA kun sanoin et vauva nukkuu vain liinassa, kun...
  13. Sadepäivän ilo

    käytin eilen 2,5kk vauvan lääkärissä itkuisuuden takia

    eli vauva on tyytymätön melkein kaiken hereillä olo aikansa, syö monta kertaa tunnissa, nukkuu 10 min pätkissä ja vaunuissa ja autossa vain huutaa. Lääkäri(yksityinen lastenlääkäri) oli sitä mieltä että vauva on vaan liian hyvälle opettetu ja pitäis laittaa unikouluun. Refluksi on kuulema vaan...
  14. Sadepäivän ilo

    Imetysongelmaa (?), perkule...kaipaisin neuvoja tai edes sympatiaa :D

    Minusta on tosi hienoa että luoja on luonut näin loistavan systeemin ruokkia oma lapsi. Täysimetykseen riittää kun syö ja juo riittävästi. Lepää ja ei stressaa. Muuten kiva mutta ruokaa ei ehdi edes hakea imetysten välissä kun vauva jo karjuu pää punaisena ja jatkuva tississä roikkuminen estää...
  15. Sadepäivän ilo

    Kävin painoarviossa ja meille tulee jättiläisvauva, ei kiva.

    Mulla piti olla n 3,5kg ja syntyessään painoi 4,1kg.. Oli siinä puskeminen, mut toipuminenkin oli nopeaa. Pari tuntia sen jälkeen ei tuntunut enää juurikaan missään..
  16. Sadepäivän ilo

    Go Images- valokuvaamo Helsingissä, kokemuksia?

    Me oltiin. Ihan kivoja kuvia, mutta 500€-> on suurinpiirtein hintataso, eli millään kovin pienellä budjetilla ei kannata mennä. "voitettiin lahjakortti" ko liikkeeseen, mutta jotenkin jäi vähän huono maku.
  17. Sadepäivän ilo

    Mitä mielipiteitä hiuspidennyksistä 8-vuotiaalla?

    Mulla oli jonkun aikaa teippi-pidennykset. Ne puristi ja painoi nukkuessa, teipit vilkkui, oli vaikea pestä ja loppujen lopuksi tukka oli täynnä liimaa. Ei todellakaan sovi lapselle.
  18. Sadepäivän ilo

    Onko kellään tietoa lastentarhaopettajakoulutuksesta?

    Toki, mutta jos ap tietää haluavansa ehdottomasti lastentarhanopettajaksi, niin silloin ei kannata sosionomiksi opiskella. Kandilla on 180op pedagogisia opintoja sosionomilla 60op.
  19. Sadepäivän ilo

    Onko kellään tietoa lastentarhaopettajakoulutuksesta?

    Riippuu siitä haluatko varhaiskasvatuksen kandiksi(lto) vai sosionomiksi. Kandiksi opiskellaan 3v. yliopistossa eli katso lähimmät yliopistot löytyykö sielä lto:n koulutusta. Sosionomiksi opiskellaan amk:ssa ja kestää muistaakseni 3,5vuotta. Lisään vielä että jos haluat lto:ksi niin...

Yhteistyössä