Hakutulokset

  1. eemelinäippä

    HÄMEENKYRÖ-IKAALINEN: löytyykö äitikavereita?

    Olen asunut viitisen vuotta Hämeenkyrössä, mutta montaa ystävää en ole vielä saanut. Minulla on 2,5-vuotias poika ja käyn töissä Vammalassa. Jos kaipaat uusia tuttavuuksia, niin laita viestiä: katrilaht@gmail.com
  2. eemelinäippä

    Lapseni lyö minua

    Meillä on maailman paras hoitopaikka, mummula. Mutta valitettavasti isovanhemmat ovat näyttäneet pojalle mielestäni väärän mallin: kun jokin esine on "tuhma", niin sitä rangaistaan lätkimällä. Esim. jos pää kopahtaa pöydänkulmaan, niin sitä paukutetaan sen jälkeen. Nyt poika on alkanut läpsiä...
  3. eemelinäippä

    Tutista luopuminen ja iltarutiinit

    Jätimme viikko sitten melkein 2-vuotiaalta pojaltamme tutin pois. Se on onnistunut hyvin, mutta poika on vähentänyt yönukkumistaan parisen tuntia. Illalla poika on kovasti kierroksilla ja pitää lukea kirjaa, katsoa dvd:tä ja käydä aina välillä leikkimässä ennen kuin uni tulee...
  4. eemelinäippä

    Puolitoistavuotias lapseni ei vielä kävele

    Poikani täyttää pian 1,5 vuotta ja ei millään tahdo kokeillakaan kävelemistä tuetta. Ensi viikolla on neuvola ja varmaankin passittavat fysioterapiaan. Mitä keinoja olisi rohkaista lasta? Hän lyö heti maihin, jos jättää edes seisomaan ilman tukea.
  5. eemelinäippä

    1-vuotias ja risaiset yöt

    Meidän poika täytti juuri vuoden. Meillä ei ole kuluneen vuoden aikana nukuttu yhtään ainutta yötä ilman heräämisiä. Nyt tahti on sellainen, että poika herättää jopa 10 krt yössä. Poskihampaita kyllä tekee hammashoitajan mukaan. Yritin tassuttelu-unikouluakin ja se tehosi viikon verran...
  6. eemelinäippä

    Minkä ikäisenä istutaan ilman tukea?

    Poikani on nyt 9 kk vanha ja ei vielä istu muuten kuin tuettuna. Minkä ikäisenä pitäisi oppia istumaan kunnolla ja missä vaiheessa neuvola puutuu asiaan?
  7. eemelinäippä

    Ensimmäinen äitienpäivä!

    Kenellä teistä on ensimmäinen äitienpäivä tänään? Minkälaiset fiilikset? Minun poikani on nyt 8,5 kk vanha. Askartelimme yhdessä mummulle kortin, johon painoimme pojan käden jäljen. Päivää ei meillä juhlisteta sen kummemmin, eilen kävimme miehen kanssa syömässä. Heräsimme kuuden...
  8. eemelinäippä

    Kuinka saada vauva juomaan?

    Onko muilla kokemusta vauvoista, joita on äärimmäisen vaikea saada juomaan? Korviketta menee päivässä enää vain parisensataa milliä, lapsi on 8 kk ja tarjoan kyllä maitoa usein sekä kylmänä että lämmitettynä, sekä nokkamukista että pullosta, mutta ei vaan mene. Mikä on tuon ikäisen kalsiumin...
  9. eemelinäippä

    Unikoulu?

    Puolivuotias poikamme on todella kiltti ja rauhallinen päivisin, mutta yöt ovat kamalia, heräilee huutamaan keskimäärin 2 kertaa tunnissa. Mikä on unikoulu ja missä se tapahtuu? Onko kokemuksia? Pojalle on puhjennut pari hammasta, mutta eivät vaivaa mitenkään päivällä. Päiväunia ei nuku...
  10. eemelinäippä

    Juttuseuraa 30+ äideistä

    Olen 36-vuotias pienen pojan äiti. Kaipaisin juttuseuraa päivisin. Poikamme on nyt puolivuotias. Perheessämme on myös koira ja asumme Pirkanmaalla. Lenkkeilen, kuuntelen musiikkia ja laulan kuorossa (kirkon). Tykkään kirjoittamisesta ja ruuanlaitosta/leipomisesta. Jos haluat luotettavan...

Yhteistyössä