Hakutulokset

  1. eemelinäippä

    HÄMEENKYRÖ-IKAALINEN: löytyykö äitikavereita?

    Olen asunut viitisen vuotta Hämeenkyrössä, mutta montaa ystävää en ole vielä saanut. Minulla on 2,5-vuotias poika ja käyn töissä Vammalassa. Jos kaipaat uusia tuttavuuksia, niin laita viestiä: katrilaht@gmail.com
  2. eemelinäippä

    Paljonko saatte lastenhoitoapua isovanhemmilta ym.?

    Nytkin poika on yökylässä isovanhemmilla. Mummu katsoo päivisin poikaa lähes yhtä paljon kuin minä, poika on hoidossa mummulla ja taatalla kun olemme töissä. Jos menemme molemmat aamuvuoroon töihin, on poika yönkin mummulassa. Teemme siis todella paljon yhteistyötä ja ilman sitä oma jaksaminen...
  3. eemelinäippä

    Nainen ja turvakaukalossa matkannut lapsi kuolleet kolarissa Luumäellä

    Mies 76, otan osaa todella suruusi. Pienen lapsen äitinä voin kuvitella vaan, miltä tuntuisi hänet menettää.
  4. eemelinäippä

    miten oisi kuvapino lemmikeistä?

    Opettelin just itsekin, haku aijaa, sitten lataa kuva koneelta, kopioi linkki ja liitä keskusteluun..
  5. eemelinäippä

    miten oisi kuvapino lemmikeistä?

    http://www.aijaa.com/v.php?i=6422979.jpg
  6. eemelinäippä

    Lapseni lyö minua

    Lohduttavaa kuulla, että muillakin on samanlaista ongelmaa. Meillä ei poika kylläkään kovin usein hermostu niin, että löisi. Olemme kasvattajina niin noviiseja, että tuo rajojen määrittäminen on varmasti vaikeaa. Pitäisi meidän vanhempien löytää yhtenevä linja kasvatuksessa.
  7. eemelinäippä

    Tutista luopuminen ja iltarutiinit

    Eilinen päivä oli hankala. Poika ei suostunut nukkumaan lainkaan päiväunia. Oli pakko sitten viiden aikaan nukuttaa vähäksi aikaa, kun oli niin mahdottoman kiukkuinen. Illalla sitten nukuttamistouhut menivät taas överiksi. Luulimme, että saisimme pojan nukkumaan hiukan aikaisemmin, mutta liki...
  8. eemelinäippä

    Lapseni lyö minua

    Meillä on maailman paras hoitopaikka, mummula. Mutta valitettavasti isovanhemmat ovat näyttäneet pojalle mielestäni väärän mallin: kun jokin esine on "tuhma", niin sitä rangaistaan lätkimällä. Esim. jos pää kopahtaa pöydänkulmaan, niin sitä paukutetaan sen jälkeen. Nyt poika on alkanut läpsiä...
  9. eemelinäippä

    Tutista luopuminen ja iltarutiinit

    Jätimme viikko sitten melkein 2-vuotiaalta pojaltamme tutin pois. Se on onnistunut hyvin, mutta poika on vähentänyt yönukkumistaan parisen tuntia. Illalla poika on kovasti kierroksilla ja pitää lukea kirjaa, katsoa dvd:tä ja käydä aina välillä leikkimässä ennen kuin uni tulee...
  10. eemelinäippä

    Flunssasta

    Jos yleiskunto on hyvä, ei heti tarvitse lääkäriin sännätä. Yleensä nyrkkisääntö on, että lääkäriin, jos kuumetta enemmän kuin kolme päivää. Itse olen aika herkästikin käyttänyt lasta kyllä lääkärillä, mutta meillä on hyvä vakuutus ja yksityisellä puolella käymme. Melkein vaan ns. jälkitaudit...
  11. eemelinäippä

    Puolitoistavuotias lapseni ei vielä kävele

    Joskus vaan tuntuu, että oma lapsi on muista jäljessä kovasti, kun esim. avoimella päiväkodilla on niin "valmiita" jo yksivuotiaat.
  12. eemelinäippä

    Puolitoistavuotias lapseni ei vielä kävele

    Kyllä mennään lujaakin sormesta kiinni pitäen ja käytännössä lapsi olisi kai valmis kävelyä ajatellen. Tätä vaihetta on nyt kestänyt yli 3 kk.
  13. eemelinäippä

    Puolitoistavuotias lapseni ei vielä kävele

    Poikani täyttää pian 1,5 vuotta ja ei millään tahdo kokeillakaan kävelemistä tuetta. Ensi viikolla on neuvola ja varmaankin passittavat fysioterapiaan. Mitä keinoja olisi rohkaista lasta? Hän lyö heti maihin, jos jättää edes seisomaan ilman tukea.
  14. eemelinäippä

    G: Taaperon mieltymykset

    Poika 1 v. 5 kk Suosikkiruoka/herkku: makaroni ja jauhelihakastike, säilykepersikat Suosikkilelu: pallomeri (teltta, jonka sisällä palloja), Martti-auto Suosikkileikki: piiloon meno ja etsiminen Suosikkilaulu: Ti-ti-nallen karaoket (rumpurei) ja Fröbelin palikat
  15. eemelinäippä

    Mikä olisi kamalin tapa kuolla?

    Toi olis minustakin kamalinta, jo olis liikuntakyvytön ja täysin autettava, kovia kipuja ja ymmärrys tallella.
  16. eemelinäippä

    Paljonko teidän 12-15kk lapset juovat päivässä maitoa?

    Meidän poitsulle (1,4 v.) ei meinaa millään maito maistua päivällä, illalla kylläkin tunti-pari nukahtamisen jälkeen juo pullollisen velliä. Olemme antaneet yövellin ihan sen takia, että poika saisi edes sen verran nestettä. Ei tahdo juoda päivällä oikein muutakaan edes ruuan yhteydessä, vain...
  17. eemelinäippä

    hoidon aloitus 1 vuotiaana

    Meidän poika on nyt vuoden ja 4 kk vanha. Hän lähti 1-vuotiaana pphoitoon. Poika ei vieläkään kävele. Hoidon aloittaminen ei tuottanut suuria ongelmia, pienet itkut kyllä tulee useimmiten, kun jätän hänet hoitoon, mutta iltapäivällä ei aina lähtisi kotiin pihalta. Eemelillä tulee...
  18. eemelinäippä

    1-vuotias ja risaiset yöt

    Kyllä me viime yönä annettiin oikein Pronaxenia, kun oli niin mahdottomat huudot. Kuitenkin loppuyö oli levoton. Suppoa olemme myös kokeilleet, mutta eipä juuri apua.
  19. eemelinäippä

    1-vuotias ja risaiset yöt

    Meidän poika täytti juuri vuoden. Meillä ei ole kuluneen vuoden aikana nukuttu yhtään ainutta yötä ilman heräämisiä. Nyt tahti on sellainen, että poika herättää jopa 10 krt yössä. Poskihampaita kyllä tekee hammashoitajan mukaan. Yritin tassuttelu-unikouluakin ja se tehosi viikon verran...

Yhteistyössä