Hakutulokset

  1. M

    Maitoallergiselle 1 vuotiaalle kauramaitoa?

    Meidän poika on ollut syntymästään saakka maitoallerginen. Jo rintamaitokaudella kärsi mahavaivoista jos itse erehdyin edes hieman syömään jotain maitopitoista. Kun lopetin imetyksen, siirryimme almiron peptidimaitoon. Tätä poika kesti pari kuukautta kunnes alkoi kovat mahavaivat, ihottumat ja...
  2. M

    Lapsemme joutui pahoinpitelyn uhriksi hoitopaikassaan

    Minulla on niin raskas olo kuin olla vaan voi. Tällä viikolla isä meni hakemaan poikaa hoidosta ja kuuli jo oven takaa kun poika huusi apua! Isä tempaisi oven auki ja näki tilanteen jossa hoitaja piteli pojan päätä molemmilta puolilta kiinni tiukasti ja poika huusi. Hoitaja sanoi ettei saa...
  3. M

    "Ylimääräisten" alkioiden kohtalo mietityttää

    Oletteko ajatelleet mitä teette mahdollisesti "ylimääräisiksi" jääville pakastusalkioille? Mua ahdistaa ja on aina tässä vuosien varrella ahdistanut tämä asia. Meillä on ivf-hoidolla saadut kaksoset ja sitten jäi pakkaseen alkioita kahteen erään. Pitkään mietin mitä näiden kanssa tulisi tehdä...
  4. M

    Miten yhteensovitetaan tutin käyttö ja unikoulu?

    Tuntuu, että pää räjähtää näiden rikkonaisten öiden takia :headwall: Meillä kohta puolivuotias ja ongelmana on jatkuva öinen huuto kun poika pudottaa tai usein jopa tahallaan ottaa tutin pois suustaan. Sitä sitten laitan yöllä hänen suuhunsa jopa 15-30 minuutin välein. Nyt saisi tämä homma...
  5. M

    Pitäskö tassutella vai mitä teen yökukkujan kanssa?

    Meillä tässä on sellainen tilanne, että poika (kohta 5 kk) ei nuku öisin eikä ole kunnolla koskaan nukkunutkaan. Aivan kummaa minusta kun meidän kaikki muut lapset on jo tässä iässä nukkuneet. Illalla asettuu nukkumaan syliin josta siirretään omaan sänkyyn joka on meidän sängyn vieressä ihan...
  6. M

    Minkälaiset matkarattaat puolivuotiaalle Teneriffan matkalle?

    Mitkä rattaat olette kokeneet hyviksi pienelle vauvalle ulkomaan matkalla? Lähinnä ajattelen sitä mitkä suojaisivat parhaiten auringolta ja olisivat tukevat nukkua. Meillä on yhdet Peg Peregot vanhempaa mallia ja minusta kiikkerät jos noja on makuuasennossa. Kukaan lapsistamme ei ole ollut näin...
  7. M

    Miten saan vauvan nukahtamaan itsekseen?

    Oma kroppa alkaa olla jo tosi kipeä jatkuvasta 4 kk ikäisen kantamisesta. Meidän vauva kun ei osaa nukahtaa muuten kuin kantamalla ja heijaamalla. Vaunuihin kyllä kovan huudon säestyksellä nukahtaa, mutta herääkin sitten heti kun kyyti loppuu. Illalla nukahtamisongelma on todellinen kun...
  8. M

    Jokelluksen loppuminen, autistiko tämäkin?

    Meillä on nyt suuri huoli kun 3 kk:n ikäinen vauvamme on lopettanut jokeltamisen :x Jokellusta tuli 2 kk ikäisestä pari viikkoa ja nyt sitten ei mitään pariin viikkoon. Hymyilee vain ja ottaa kyllä katsekontaktia, mutta ei mitään ääntä. Meillä on yksi autistinen lapsi enkä muista hänenkään...
  9. M

    Onko muita äitejä jotka käyvät yksin reissussa?

    Tuli tässä mieleen, että löytyykö muita samanlaisia äitejä jotka tykkäävät reissata yksin ilman perhettä? Minä olen muutamana vuonna käynyt oman äidin kanssa Teneriffalla ja lapset nyt 7,7,14 vuotiaat ovat jääneet isän kanssa kotiin. Nyt meillä on lisäksi vauva 2kk ja olen suunnitellut matkaa...
  10. M

    vauvalle kiero pää?

    Meillä on tässä sellainen ongelma 2 kk ikäisen pojan kanssa, että hän nukkuu aina siten, että sama puoli päätä on patjaa vasten. Jos hänet laittaa mahalleen niin hän kääntää aina päänsä siten, että vasen puoli on patjaa vasten ja sama homma jos hän on selällään. Kyljellään hän suostuu nukkumaan...

Yhteistyössä