Hakutulokset

  1. P

    Äidit 40+

    Olimme pitkällä reissulla ulkomailla ja siksi en ole pitkään aikaan kirjoitellut. Kaikki on sujunut kuitenkin hienosti. Tuntuu, että vauva ei olekaan enää vauva, vaan iso taaperopoika (ikää 11,5 kk). Ihana, iloinen mussu, jolla riittää virtaa ja juttua. Vielä ei kävele, mutta nousee tukea vasten...
  2. P

    Äidit 40+

    Pitkästä aikaa kirjoittelen kuulumisia. Vauva on nyt himpun verran vajaa 9 kk. Kaksi kuukautta on ryöminyt ja nyt konttaa joitakin askeleita kerrallaan. Nousee myös polviseisontaan tukea vasten. Eli tavaroita pitää nostella koko ajan korkeammalle ja korkeammalle. Tietysti kaikki kielletyt paikat...
  3. P

    Äidit 40+

    Kyllä täälläkin alkaa tuntua jo siltä, että tää talvi saisi jo riittää. Lähdemme taas reissuun maaliskuussa ja olemme etelässä 4-6 viikkoa. Pääsemme kokemaan siis kaksi kevättä: yhden etelässä maaliskuussa ja toisen kun palaamme Suomeen huhtikuun lopulla / toukokuussa. vauvatoive...
  4. P

    Äidit 40+

    Meillä vauva alkoi eilen ryömiä! Siitä se sitten tavaroiden nosteleminen korkeammalle alkaa. Lapsen ruokavalioon ei tietysti itse saisi alkaa tehdä mitään radikaaleja muutoksia, mutta tästä huolimatta jätin sunnuntaina maidon ja kaikki sen ainesosat pois sekä omasta että vauvan ruokavaliosta...
  5. P

    Äidit 40+

    Onko teidän muiden vauvoilla punaposkisuutta? Olen alkanut huolestua, että mahtaako meillä olla jokin allergia. Vauvan poskissa on kirkkaanpunaiset pyöreät läikät. On ollut nyt vajaan viikon. Lisäksi selässä ja masussa on pientä punaista näppylää sekä kyynärtaipeissa atooppista ihottumaa...
  6. P

    Äidit 40+

    Siiri Ole armollinen itsellesi! Tärkeintä on kuitenkin huolehtia omasta terveydestä ja jaksamisesta. Kyllä sitä lapsista kasvaa terveitä ja yhteiskuntakelpoisia kansalaisia, vaikka antaisi pelkkää tutteliakin. :) Itse asiassa tein meidän ekan lapsen kohdalla samaa kuin sinä eli pumppasin maidon...
  7. P

    Äidit 40+

    Vauva on 5 päivää vajaa 7 kk. Neuvolassa oltiin tänään. Pituutta 70,8 ja painoa 8,28. Pituuden suhteen siis vähän keskikäyrän yläpuolella ja painon suhteen vähän alapuolella. Vertasin isonveljen neuvolakorttiin, niin näyttäisi menevän samoja jalanjälkiä: isoveli on pitkä ja hoikka poika.
  8. P

    Äidit 40+

    Mulla loppuu vanhempainvapaa huhtikuun alussa ja sen jälkeen olisi tarkoitus jäädä hoitovapaalle. En tiedä miten pitkäksi aikaa, mutta vähintään ensi syksyyn. Ideaali olisi, jos pystyisin töissä junailemaan homman niin, että teen 2-3 työpäivää kuukaudessa, mutta pääsääntöisesti olisin kotona...
  9. P

    Äidit 40+

    Siirille tuhannesti onnea ja tervetuloa mukaan! Kylläpä sulla olikin ollut jännät paikat. Onneksi kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti ja oma nyytti on nyt kainalossa. Otapa rauhallisesti ja nauti levosta ja vauvasta. Meilläkin tosiaan jo syödään kiinteitä. Vauva on nyt reilu 6,5 kk. Juuri...
  10. P

    Äidit 40+

    vauvatoive Oisko tätä meikäläisen hiustenlähtöä kestänyt nyt jotain kolme kuukautta! En kyllä tajua, mistä enää lähtee, kun entinen hepanhäntä on muuttunut aivan hiirenhännäksi. Hiuksia on tässä kämpässä kaikkialla! No, kyllä tuota uuttakin hiusta näkyy pukkaavan. Hiustenaluista on kehittynyt...
  11. P

    Äidit 40+

    tete Olet oikeassa, että asioilla on tapana järjestyä - tavalla tai toisella. Ehkä minä vain etsin väkisin syitä, että miksi ei suurempaa perhettä, vaikka tunteet sanoisivatkin toisin. Mun kuusihenkinen lapsuudenperheeni on itse asiassa asunut 30 neliön yksiössä, kun olin 0-3-vuotias! Rankka...
  12. P

    Äidit 40+

    vauvatoive Rohinaa on ollut täälläkin jo pidempään. Olen pistänyt kaiken talven ja pakkasen piikkiin. Ja täällä on sitten toinenkin surkea äiti, jos se on siitä lääkäriin viennistä kiinni. Ei ole nimittäin tullut mieleenkään, että tarttis lääkärissä käydä.
  13. P

    Äidit 40+

    Vielä piti tilittää... Kovasti on pyörinyt viime aikoina mielessä, että pitäisi tehdä ratkaisuja tulevaisuuden ja lapsiluvun suhteen. Olen kyllä tyytyväinen ja kiitollinen näistä kahdesta muksusta, mutta hieman mietityttää pitäisikö sitä lähteä tavoittelemaan vielä sitä kolmatta?! (Joku voisi...
  14. P

    Äidit 40+

    Vauva on tänään 6 kk! Ilmeisesti hampaita tehdään nyt ihan tosissaan. Kaveri on aika ärjy, ei kelpaa lämmin sose, suuta / kasvoja hangataan kovasti ja kuolaa tulee litratolkulla. Jään mielenkiinnolla odottamaan kestääkö hampaiden esiintyöntyminen päiviä vai kenties vielä viikkoja. Yöt ovat...
  15. P

    Äidit 40+

    Pinkki Rokotussatsi uusitaan 5 kk neuvolassa. Terkka sanoi, että usein tämä uusintakierros aiheuttaa vielä kovempia oireita, koska kehossa on sitten entistä enemmän vasta-aineita. Eli kannattaa varmaan varautua hommaan. Itse en ole enää antanut vauvalle suppoa, vaan nestemäistä Panadolia. On...
  16. P

    Äidit 40+

    Eilen oli 5,5 kk neuvola. Vauvan kasvu ok: painoa 7,5 kg ja pituutta n. 70 cm. Rokotukset menivät hienosti ilman itkua, mutta illalla nousi kuume, joka on jatkunut koko tämänkin päivän. Kuumetta nyt 38,5, pitää antaa yötä vasten Panadolia. Yöt ovat menneet vaihtelevasti: herätysten määrä...
  17. P

    Äidit 40+

    vauvatoive Aloitimme kiinteiden maistelun n. 1,5 viikkoa sitten. Vauva oli silloin aika tasan 5 kk. Tosiaan kyse on vasta ihan ensilusikallisista: saa maistaa kiinteää ruokaa 1 tl/päivä. Otamme yhden ruoka-aineen per viikko. Ekalla viikolla maisteltiin siis viikon verran 1 tl/päivä porkkanaa...
  18. P

    Äidit 40+

    Minni Vuosi on mennyt todella nopeasti: tosiaan vuosi sitten hermoiltiin odotuspalstalla ja nyt ollaan täällä. Olen edelleen välillä todella epäuskoinen, että tämä on totta, että tuo ihana, suloinen vauva oikeasti on tuossa ja me saimme toivomamme toisen lapsen! Paljon menee aikaa pelkästään...
  19. P

    Äidit 40+

    Reissu on takana. Pientä masennusta pukkaa päälle, kun taas arki on alkanut kotona, mies on töissä ja tuntuu, ettei ehdi tehdä puoliakaan niistä asioista mitä haluaisi tehdä. Myöskään pimeä vuodenaika ei yhtään paranna olotilaa... Reissu sinänsä meni hienosti ja vauva oli hyvä matkalainen...
  20. P

    Äidit 40+

    tete Paljon, paljon onnea! Tervetuloa mukaan! Täällä tauti vaan jatkuu, olen ollut flunssassa jo 12 päivää. Onneksi vauva on jo tervehtynyt, mitä nyt vähän vanhaa räkää korisee nenän takana. Minnin tapaan kauhistelen täällä tavaran määrää, mikä pitää ottaa reissuun mukaan! Vauva on perheen...

Yhteistyössä