Hakutulokset

  1. M

    äitiys- ja vauvan vaatteet kirpputorilla

    Mä myin kirpparilla bodyt 0,80e - 1,20e, ei mitään merkkibodeja vaan ihan normibodeja H&M:sta yms. Siistejä ja useimmissa printtejä ja suht värikkäitä. Heittämällä melkeinpä meni tuolla meidän lähikirpparilla. Enpä tainnu yhtään bodya kantaa takas kotiin. Collegehousuista taisin pyytää 1-2e (en...
  2. M

    Hohoi te, joilla on kokemusta porkkanan kasvatuksesta!

    Ei vielä varsinaista kokemusta, mutta mekin laitettiin nyt porkkanaa kasvamaan ja siinä siemenpussin kyljessä oli ihan ohjeena, että kasvatetaan harson alla ihan kait sinne sadonkorjuuseen asti. Meillä siis harso ollut ihan alusta saakka ja nyt on itäneet ja tarttis varmaan ruveta harventaa.
  3. M

    onko keltään poistettu luomea?

    Mulla poistettiin talvella kaksi luomea selkäpuolelta eikä mulla kyllä mitään kipuja siihen liittynyt. :O Pieni kiristys saattoi tuntua, jos jotenkin enemmän koitti jotain kurotella, mutta kipua ei kyllä lain. Vuotokin tyrehtyi aivan pian lääkäristä lähdön jälkeen. Oliko sitten isokin luomi...
  4. M

    Edelleen Rajamäki/Nurmijärvi/Hyvinkää seudun äidit

    Laitoin sulle viestiä. =) Toivottavasti se nyt tuli perille, kun ei näy tuolla mun lähetetyissä.
  5. M

    Ensi talveksi pojalle toppapuku... mikä koko?

    Meillä viime vuonna poika oli talvella reilut 2,5 (syntynyt maaliskuun alussa) ja Remun 104 oli iso (käytti tosin sitten Raiskin 104cm kaksiosaista, joka oli tuolloin sopiva). Nyt poika 3v9kk ja käyttää tuota 104 haalaria. Ei oo iso, mutta haalarissa ei varsinaisesti ole enää isoa...
  6. M

    Minkä ikäisen lapset oletetaan jo nukahtavan ja nukkuvan hyvin ?

    No meillä ainakin imetys vaikutti öihin esikoisella ja heräili öisin niin kauan, kunnes lopetin imetyksen kokonaan (ei siis pelkkää yöimetystä). Toisen kohdalla en ole samaa ilmiötä huomannut, mutta on muutoinkin ollut tässä suhteessa erilainen eikä niin tississä kiinni kuin veljensä. :P...
  7. M

    Alipaino ja lapsettomuus...?

    Mulla on ollu aina lievää alipainoa, mutta menkat ovat tulleet aina säännöllisesti silloin tällöin muutaman päivän heitolla. Yksiäkään menkkoja ei muistaakseni ole välistä jäänyt. Lapsettomuushoitoihin mekin hakeuduimme vuoden yrityksen jälkeen ja mietinkin aivan samoja asioita kuin sinäkin nyt...
  8. M

    Poikavauvan yöllinen kastelu!

    Meillä on mennyt molemmilla pojilla niin, että aivan pienenä käytettiin pamperseja, koska ne oli jostain syystä vain mukavimpia käyttää ja toimi hyvin. Sitten joskus kolmen kuukauden kieppeillä viimeistään siirryttiin Liberoihin, kun pampers ei ole enää öisin pitänyt. Meillä siis jostain syystä...
  9. M

    Mistä mä saisin voimia lasten kanssa kun tuntuu etten jaksa kohta!!

    Täällä vähän samaa havaittavassa, vaikka lapsia on vain kaksi. Esikoinen uhmaa ja kiusaa pienempää vähän väliä, vaikka on niillä sitten välillä yhdessä ihan hauskaakin. Ja tuo pienempikin on oppinut nyt ilmaisemaan itseään ja huutaa ja kiljuu välillä, niin että korvat soi. :/ Meilläkin...
  10. M

    Onnistuminen ekasta INSEMINAATIOSTA?

    Ilman muuta ekasta voi onnistua. :) Meillä onnistui ekasta peräti kaksi kertaa! B) Toinen on syntynyt 2007 ja toinen 2009. Mutta, ei kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikkei aivan heti onnistuisikaan. Toisilla voi tarvita pari kertaa enemmän. Meillä sattui vain aivan käsittämätön tuuri. :o...
  11. M

    2v ja ISO päikkäriongelma!!! Apua kaivataan..

    Poika on nyt 2,5v ja siirtyi isojen poikien sänkyyn tuossa loppu syksystä viime vuonna. Ensi alkuun kaikki sujui ihan hyvin, mutta sitten alkoi meilläkin nuo juoksemiset niin iltaunilla kuin päiväunillakin. Päiväunilla erityisesti oli poikaa hankala saada rauhoittumaan sänkyynsä. Siinä...
  12. M

    Miten saada vauva viihtymään turvakaukalossa?

    Meillä ei esikoinen viihtynyt kaukalossa vauvana ollenkaan, varsinkaan hereillä ollessaan. Väsyneenäkin yritti ihan väkisellä harata unta vastaan, kunnes sitten yleensä nukahti kuitenkin. :p Meillä siis huudettiin yleensä ja ihan kunnolla. Tähän ei myöskään auttanut penkkiin siirtyminen...
  13. M

    Nurmijärven seutu/lähialueet??

    Meillä olisi tarkoitus aloittaa rakentaminen Röykkään ja olisi tosi mukava tutustua äiteihin siellä suunnalla jo etukäteen. Muutto olisi varmaankin tuossa ennen joulua. Itse olen 29v. ja poika 2v2kk, pian perheeseemme syntyy myös uusi vauva, joten aivan heti en ole töihin palaamassa. Minulle voi...
  14. M

    Minkä ikäiseksi teidän lapset nukkuneet vaunuissa/rattaissa??

    No meillä pojalla on emmaljungan kuomurattaat (cerox). Emmaljungat on käsittääkseni pisimmästä päästä siis makuusuunnasta (muista nyt en osaa kommentoida), mutta toki ei varmaan enää kamalan kauaa välttämättä mene. Näissä on vain se hyvä puoli, ettei tuo jalkatuki ole kovin kova, niin ei haittaa...
  15. M

    vinkkejä sängyssä pysymiseen kaivataan....

    Meillä poika siirtyi jatkettavaan syksyn loppu puolella ja pari kolme kuukautta sujui ihan entiseen malliin, hyvät yöt ja poika jäi tyytyväisenä nukkumaan sänkyynsä tai odottelemaan unta, jos ei heti nukahtanut. Ei siis tarvinnut nukutella. Noh... joulun jälkeen viimein keksi, että hei...
  16. M

    Minkä ikäiseksi teidän lapset nukkuneet vaunuissa/rattaissa??

    :p Poika on nukkunut vauvasta lähtien ulkosalla, mutta tuossa reilun vuoden iässä viime kesänä sitten päätin kokeilla päikkäreitä sisällä, kun oli kipeenä ja kesäisin muutoinkin on aina vähän hankalampaa tuo ulkona nukkuminen, kun on niin paljon porukkaa aina tuossa pihalla. No, se sujui...
  17. M

    Kokemuksia BabyWelt-tuplarattaista

    Me meinattiin ostaa myöskin nämä, kun eivät olleet mitenkään valtavan kalliit ja ihan näppärän näköiset ja kokoisetkin olivat kaikin puolin. Testasimme esikkoa rattaisiin ja päädyttiin sitten kuitenkin valitettavasti siihen tulokseen, että hän ei enää vauvan tullessa näihin rattaisiin tule...
  18. M

    Pömppömahaiset Plussaajat, vol 3

    :flower: :flower: :flower: Anteeksi että tällä tavalla tuppaudun teidän pinoonne, mutta oli pakko tulla onnittelemaan, kun huomasin tutun nimimerkin. En tiedä muistatko minua lainkaan tuolta yhdestä pinosta, jossa oli hoitonsa aloittavia syksyllä 08, mutta jäit vain mieleeni, kun meillä...
  19. M

    Äiskät espoosta

    Vieläkö mahtuu joukkoon mukaan? Muutaman tutun olen saanut ja yhden erittäin hyvänkin sellaisen tätä kautta, mutta aina noita ystäviä saisi olla enemmän, että voisi useamminkin tavata äiti- kavereita. Olen 28v., mies 34v. ja poika 1v3kk. Perheeseen kuuluu myös koira. Asustellaan Espoon...
  20. M

    Keväällä/syksyllä 2008 hoidot aloittavat

    :) Rouva Puhillahan on asiat edenneet jo ihan kivasti. Tosi hienoa, että nuo hormonit pitäisi olla kunnossa. Harmi että tuo aukiolotutkimus oli noin ikävä kokemus, mutta onneksi sielläkin kaikki kunnossa ja toimenpide saatiin tehtyä kunnialla loppuun. Teilläkin alkaa pian sitten ihan oikeasti...

Yhteistyössä