Hakutulokset

1. S

*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Eipähän nettiin meinaa keretä. Pari sivua taaksepäin ehdin lueskelemaan teidän keskustelua... Velv: Sun vauvan syöminen kuulostaa ihan mun kaverin esikoiselta... Kun kaveri jätti omasta ruokavaliosta kaikki maitotuotteet pois, niin alkoi maito vauvalle maistua ja unet pidentyä! Kuulemma...
  2. S

*KESÄKUUN KULLANKERÄT* heinäkuussa

Moi pitkästä aikaa... Pari kertaa lukenut juttuja tältäkin puolelta, muttei olevinaan aika riittänyt kirjoittamiseen... kuin voi olla kun ei ole kuin kolme muksua ja niistäkin vanhin jo jonkin verran yli kolme vuotias :laugh: Meidän poitsu syntyi juhannusaattona 20.6. kello 12:41 ja...
  3. S

***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Tässä lupaamani synnytystarina... taustaa sen verran että tämä tosiaan kolmas lapsi. Ensimmäinen syntyi alakautta noin 30 tunnin uurastuksella - synnytys ei ollut vaikea, mutta pitkä! Toinen oli suunniteltu sektio, koska istukka oli kohdunkaulan reunalla. Ja sektion epiduraalista sain...
  4. S

Poika syntyi juhannusaattona 20.6. kello 12:41! Painoa oli 4010g ja pituutta 50cm ja pipo 37,5cm. Kotiin päästiin sitten jo lauantaina - sekä äiti, että poika niin hyvässä kunnossa etteivät pistäneet hanttiin kun halusin lähteä. Kirjoittelen myöhemmin synnytyskertomusta paremmalla ajalla...
  5. S

Sen verran optimistinen olen etten lähde kisaan mukaan... luulen että tätä vauvaa aletaan savustaa toden teolla pihalle reilun viikon päästä, jos ei sitä ennen keksi tulla itse. Rv:t 40+4 nyt.
  6. S

Ilmoittaudun myös vielä jakautumattomiin... Eilen kävin tai siis yritin käydä laittamassa muutaman rivin tänne - mutta ne katosi bitti taivaaseen... paremmalla onnella nyt. Onnea kaikille vauvautuneille :flower: montakohan juhannusvauvaa on meidän listalaisille tulossa... Iskiasoireet...
  7. S

Rakkis: Onnea pikku prinssin johdosta. Onnea myös muille vauvautuneille! Tiivari: Mulle kyllä sopisi että tämä iskias kipu viittaisi kohta alkavaan synnytykseen :) Mies on keskiviikon kiinni duuni kuvioissa... joten jos vaikka sitten silloin synnytetään. Esikoisen kanssa kävi juuri niin...
  8. S

Tiivari: Mulla on ollut aikaisemmilla kerroilla lukemista mukana. Omalla kohdallani lehdet kävi paremmin kaupaksi, kirjaan en malttanut keskittyä kun aina välillä piti vaan tuijotella vauvaa ja huokailla syvään kun se on niin ihana :) Täällä edelleen yhdessä osassa 40+1... vaikka olenkin...
  9. S

Imetyksen lopetus

Esikoinen lopetti yösyötöt itsekseen. Kakkosen kanssa sitten odotin samaa... kun tyttö oli 8kk ja yösyönnit alkoi lisääntyä entisestään, niin lopetin yösyötöt kerralla. Ekan yön piti isä tyttöä - minä sain yhden yön nukuttua hyvin pohjille ja sitten itse valvoin ne maagiset kolme yötä (meillä...
  10. S

Esikoinen mukaan perhehuoneeseen?

Kyllä me ollaan oltu perhehuoneessa esikoisen, sekä pikkukakkosen hakureissulla ja toivottavasti saadaan perhehuone myös tätä kolmosta hakiessa. Esikoinen ei ollut yötä meidän kanssa sairaalassa - kävi joka päivä mummon kanssa meitä moikkaamassa. Naapurihuoneessa isoveli oli yhden yön... oli...
  11. S

Rakkis, pistäkää isännän kanssa luonnolliset oktisosiinit kehiin... selkähierontaa, nännihierontaa ja hyvää fiilistä... niin jos sitä tippaa ei sitten tarvittaiskaan ;) Velv :hug: Mulla ei esikoinen antanut mitään merkkejä ennenkuin synnytys käynnistyi, neiti tuli maailmaan viikolla...
  12. S

Josko saisin muutaman rivin itsekin kirjoitettua tänne - muutaman kuukauden olen ahkerasti teitä kesäkuisia lueskellut. Suunnittelen vääntäytyväni kohta uuteen jooga asentoon ja kokeilevani noita akupisteitä... sitten jos ei toimi, niin illalla isäntä samalle asialle :) Viikkoja mulla on 39+2...
  13. S

Esikoinen mukaan perhehuoneeseen?

Itsellä ei ollut esikoista mukana perhehuoneessa... eikä varmaan synnärin henkilökunta toivo "ylimääräisiä" hoidettavia... koska teidänkin esikoinen niin pieni ettei varmaan voi 100% luottaa että pysyisi huoneessa synnytyksen ajan tai ettei pelästyisi herätessään vieraassa paikassa kun vanhemmat...
  14. S

AU PAIR ASIAA!!!

Moi, Me maksetaan meidän au pairille 140?/2vko. Lisäksi täysi ylöspito, suomen kielen kurssi ja matkat kurssille (koska meidän paikkakunnalla ei ole kurssia tarjolla) ja ollaan myös maksettu lennot. Meillä on nyt toinen au pair ja molempiin ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Mutta pitää...
  15. S

hei te kokeneemmat!

Moikka maleha! Kuuntele kroppaasi ja huolehdi siitä levosta... kyllä sä ehdit touhuta myöhemminkin... ja se vauva sieltä tulee aikanaan vaikkei kaikki valmista olisikaan :) Mulla on supistellut nyt viikoilta 20 (odotan kolmatta), välillä vietin päivät lähes pituudellaan. Nyt taas olen ollut...
  16. S

Pahimmat pahoinvointi ajat

Ekasta - tyttö - ei ollut oikeastaan mitään pahoinvointia - kerran meinasin oksentaa kun haistoin jääkaapista jonkun pilaantuneen makkaran =) Toisesta - tyttö - etova olo alkoi jossain 6rv kieppeillä ja kesti sitten reiluun 3kk:teen... heräsin aamuyöstä pahaan oloon ja sitten oksentamaan...
  17. S

35 -vuotiaat ja sitä vanhemmat odottajat

Moi kaikille... pitkästä aikaa... Miina70 ja Jane70 tuttipulloista: Mulla oli ekalla käytössä sekä silikonisia että luonnonkumisia ja toiselle ostin sitten jemmaan luonnonkumisia... kun ei kelvannut, niin ostin silikonisia... ja eri mallisia ja "mallittomia"... lopulta kakkonen hyväksyi...
  18. S

Onko kenelläkään muulla au pairia?

Sotu kuluja ei tarvitse nykyään (edes virallisesti!) maksaa au pairista. Tietty Suomi ainoana EU-maana ei vieläkään hyväksy virallisesti taskurahaa, joten näin ollen au pairin tulisi maksaa verot saamastaan taskurahasta ja eduista. Täältä löytyy jotain tietoa ja linkkejä...
  19. S

Eka au pair otettiin välittäjän kautta - Au Pair Finland (http://www.au-pair.fi/www/). Oltiin tyytyväisiä välittäjään ja saatiin tosi nopeasti au pair silloin... varmasti noin kuukaudessa, tosin meillä oli siinä vähän tuuriakin mukana. Noilta sivuilta löytyy aika hyvin kaikenlaista tietoa au...
  20. S

Hei, Olisin kiinnostunut kuulemaan perheiden kokemuksista joilla on/on ollut au pair. Miten on mennyt? Mistä olette löytäneet au pairin? Kokemianne huonoja ja hyviä puolia? Meillä on jo toinen au pair ja olemme olleet tosi tyytyväisiä ratkaisuumme.

Yhteistyössä