Hakutulokset

  1. R

    Alkioiden kohtalo mietityttää

    Lapsettomuushoidot takana ja nyt on tullut aika päättää mitä tehdä "ylimääräisille" alkioille joita pakkaseen jäi. Oma lapsiluku tulee syksyllä täyteen (toivottavasti). Luovutusta ollaan mietitty, mutta moniko on oikeasti halukas käyttämään omissa hoidoissaan luovutettua alkiota? Tuhoamanine...
  2. R

    Yksityisten hoito- ja tutkimuspaikkojen suosittelut

    Meillä kokemusta Hgin väestöliitosta. Miellyttävää henkilökuntaa, nopeaa toimintaa (tosin ensimmäistä aikaa jouduttiin odottelemaan, osaksi vuodenvaihteen pyhien takia) ja edullista pk-seudun muihin verrattuna. Ja meidän tapauksessa myös tuloksellista toimintaa, nyt rv 29 menossa. ;)
  3. R

    synarelan käyttäjät

    Hmmmm... Kylläpä ohjeet vaihtelee, mulle sanottiin tuosta Synarelasta ettei missään tapauksessa saa ottaa kuin sen annosmäärän joka purkkiin on merkattu! Ei ole kuulemma takuuta siitä että annokset olisi täysiä sen jälkeen.
  4. R

    HUOM! HUOM! AVAATHAN TÄMÄN, MIKÄLI OLET RASKAANA!!!!! Tietoa Multi tabs -valmisteesta...

    Täsmälleen noin muakin valaistiin kun olisin halunnut ostaa raskausvitamiinia! Ja mika parasta, erilliset valmisteet tulivat myös edullisemmaksi. :D Olisko rahastuksen makua... :whistle:
  5. R

    miten hoidot ja "juominen"?

    No, meille sanottiin että ihan normaalia elämää vaan! Mies vielä erikseen kysyi alkoasiaa ja sai vastaukseksi että kohtuukäyttö on ihan ok, mutta ei mielellään jokapäiväisiä iltakännejä. :laugh: Ei ollut kiellettyä edes ivf-hoidon aikana ennen punktiota. Toinen juttu on sitten se miten kamala...
  6. R

    ivf:stä isompi riski saada keskenmeno?????

    Kyllä se riski pikkuisen isompi on. En muista ihan tarkkaan noita prosentteja, mutta oli muistaakseni jotain 3-5 %yksikköä suurempi kuin normaalisti. Aika pieni on ero kuitenkin, mutta riippuu myös naisen iästä. Meille lääkäri sanoi että tuo IVF:n keskenmenoriski on aika lähelle sitä mikä on...
  7. R

    kaksi kysymystä IVF:n läpikäyneille...

    Moi! Tuosta Synarelasta... En usko että homma tuohon kaatuu! Mulle ainakin lääkäri ensin kyllä kertoi että tarkkana pitä olla niiden kanssa, mutta mäkin unohdin kerran ottaa just noihin aikoihin. Paniikkihan siinä melkein iski, mutta kun asiaa lääkäriltä seuraavalla kerralla kysyin niin...
  8. R

    Hoidoilla alkanut raskaus ja neuvolakäytäntö?

    Meilläkin mennään ihan samalla systeemillä kuin luomuraskautuneetkin. Jossain neuvolan lapussa kysyttiin mahdollisia edeltäviä hoitoja, mutta eipä asiaan ole muuten puututtu. Paitsi että kun varasin ekaa aikaa ja jotain elämänohjeita siinä sain samalla niin hoitaja jotain lipsautti "että kun...
  9. R

    Luovutetut alkiot

    Alustavasti ollaan mietitty, mitä tehdä meidän pakasteille jos ei niitä itse tarvita... Aikaahan on vielä päätöksen tekoon, mutta mieleen on tuokin kysymys jo tullut. Sääli tavallaan olis tuhota ne (sotii jotenkin meidän elämänkatsomusta vastaan), tutkimuskäyttöön luovutus on vähän niin ja...
  10. R

    Pregnylin neulat

    Mulle kävi kans noin. Aloituspussin varusteet oli jo käytetty ja unohdin pyytää uudet neulat ja ruiskun. Pieni ajatuskatko kun Puregonissa tuli neulat mukana... No, klinikka oli jo kiinni ja viikonloppu alkamassa kun apteekkiin menin ja tilanne selvisi mulle... Selitin miten tyhmä olin ollu ja...
  11. R

    Hoidot+alkoholi

    ..tuota Amodinin Pregnyl juttua. :laugh: Tuli ihan mieleen oma kauas taakse jäänyt inssi Amodinin tyyliin... Oli tyttöjen saunailta, pistin kylä Pregnylin ihan ite vesiselvänä illalla ko 21 pintaan ja lipaisin siinä sitten illan mittaan pari siideriä ja pari punkkulasillista. Ja oksensin koko...
  12. R

    Milloin ja minne lapsettomuushoitoihin?

    Hei Tyllerö! Kuten Kris tuossa sanoi niin luomusti kannattaa kyllä yritellä jonkun aikaa, vaikka sitten ovistestien avulla. Tutkimukset ja hoidot on lompakkoa ja hermoja syöviä eikä kukaan voi luvata 100% tulosta. Mutta jos ja kun sulla on perusteltua syytä epäillä että munatorvissa voisi...
  13. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Tikru: Voimia sulle surusi keskelle! :'( Iso halaus multakin! Tsemppiä uuteen hoitoon kaiken tämän jälkeen. Snow White: Mä olen pahoillani että sun piinailu päättyi noin kurjaan epätietoisuuden kurimukseen. Ihan kuin tuo olisi helppoa ilman mitään extrapiinailuja... Mutta ihanaa että...
  14. R

    haluaisin tietää monellako ivf hoito on onnistunut!!!

    Meille puhuttiin että IVF:n onnintumis% on noin 30 / alkionsiirto. Sen jälkeen keskenmeno% pyörii jossain 13-18 % välillä. Meidän tarina on sellainen että lapsettomuuteen ei koskaan löytynyt mitään ehdotonta syytä, vain monia pieniä asioita jotka eivät estä luonnollista raskautumista mutta...
  15. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Mä olen niin pahoillani teidän puolesta! Voimia ja halauksia teille kaikille! :hug: Toivon koko sydämestäni että ensi vuosi tuo mukanaan positiiviset tulokset, tsemppiä uusille kierroksille! Tänään on ollut itku aika herkässä, sain vahvistuksen klinikalta että plussa on totisinta totta...
  16. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Voi ei Mari ja Tikru! Mä olen tosi pahoillani teidän puolesta! Kyllä soisi jokaiselle tähän hommaan lähteneelle sen plussan! Tosin toi pp 10 on aika aikainen testausajankohta ja tuo hormonitasohan voi vaihdella eri ihmisillä ihan hirveästi. Voi kun teidän tulokset vielä muuttuisi...
  17. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Tervetuloa Snow White! Kyllä tänne mahtuu... :) Voi että, te onnelliset pääsette jo huomenna verikokeisiin! Mä pidän peukkuja teille että se tulos on positiivinen! Näinköhän saatte ensi yönä nukuttua ollenkaan... ;) Mä sitten sorruin siihen kotitestiin. :ashamed: Ei mun pitäny...
  18. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Mites Tikrun pikkujoulut meni? Ihmettelikö kukaan sun reipasta juomatahtia ja järkevää käytöstä? :D Mulla on nyt tuon IVF.piinailun kans ihan hassu olo... En tiedä mikä tuli, mutta eilen aamulla tää mielentila iski. Kaiken järjen mukaan mun kuuluisi juuri nyt olla aivan hermorauniona...
  19. R

    35+ Lapsettomat

    Hauskoja pikkujouluja tässäkin pinossa sulle Tikru! :xmas: Samassa luulotautisuuden tilassa eletään täälläkin... Oiretta pukkaa toisensa perään! :D Mun listalta löytyy väsymys, itkuisuus, rintojen arkuus (ei kyl pingota yhtään vaikka tällaisena cup-A-tyyppinä mä en sitä pistäisi yhtään...
  20. R

    Joulukuun IVF piinailijat

    Hauskoja pikkujouluja sulle Tikru! :xmas: Samssa luulotautisuuden tilassa eletään täälläkin... :D Mun listalta löytyy tosin vain väsymys, itkuisuus, rintojen arkuus (ei kyl pingota yhtään vaikka tällaisena cup-A-tyyppinä mä en sitä pistäisi yhtään pahakseni), palelu ja etova olo. Tuo...

Yhteistyössä